MMDH1602 Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Hei:) Jeg skal kjøpe meg moped for første gang, den skal gå bra, og være original. Noen som kan hjelpe meg, lyst på derbi senda. Har ikke peiling. Lenke til kommentar
nubcake Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Hei:) Jeg skal kjøpe meg moped for første gang, den skal gå bra, og være original. Noen som kan hjelpe meg, lyst på derbi senda. Har ikke peiling. Hei! Jeg kjøpte en Derbi Senda SM da jeg var 16, det er vel og merke 9 år siden, tror det var første årsmodell av Derbi Senda ihvertfall. Det var en knasende fet moped, i den tiden da de stygge Furia mopedene hersket alene på toppen. Supermotard looken er hundre ganger så kul som "cross" looken på en gatemoped syns nå jeg. Trimmet den også, med drev og nytt eksosanlegg, da hadde jeg ca. 8 hk og gjorde 90-100 uten problemer. Er mulig det er flere restriksjoner på sånt nå for tiden. Lykke til! Lenke til kommentar
MMDH1602 Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 (endret) Slettet! Endret 9. juni 2009 av MMDH1602 Lenke til kommentar
MMDH1602 Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 Hei! Jeg kjøpte en Derbi Senda SM da jeg var 16, det er vel og merke 9 år siden, tror det var første årsmodell av Derbi Senda ihvertfall. Det var en knasende fet moped, i den tiden da de stygge Furia mopedene hersket alene på toppen. Supermotard looken er hundre ganger så kul som "cross" looken på en gatemoped syns nå jeg. Trimmet den også, med drev og nytt eksosanlegg, da hadde jeg ca. 8 hk og gjorde 90-100 uten problemer. Er mulig det er flere restriksjoner på sånt nå for tiden. Lykke til! Okei! Men det var jo for 9 år siden, tror du fortsatt den er bra? Det finnes jo flere typer Derbi Senda: Derbi Senda SM X Race - Supermotard, Derbi SM DRD Pro - Supermotard - 50, Derbi Senda Sm DRD Pro, Derbi Senda SM X Race, alle disse er supermotard. Men hvem skal jeg velge? Noen som har erfaringer om noen av disse Derbi Senda'ene? Kjekt for deg at du trimmet den, men jeg skal ha den helt original. Tusen takk! Den skal være svart. Men er ikke forskjellen på Supermotard og Cross/Offroad dekkene, at Supermotard har glatte asfalt/vei dekk mens Offroad har ruglete skog/grus dekk? Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 (endret) Alle modellene har akkurat samme motor og går vel omtrent akkurat like fort. DRD og de dyrere modellene har vel litt bedre bremser og div, ellers så er bare utseendet forskjellig. http://www.erling-sande.no/wsp/erlingsande...&open=20010 Endret 9. juni 2009 av Sindre :) Lenke til kommentar
MMDH1602 Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 (endret) Alle modellene har akkurat samme motor og går vel omtrent akkurat like fort. DRD og de dyrere modellene har vel litt bedre bremser og div, ellers så er bare utseendet forskjellig. Å det visste jeg ikke. Hva annet har DRD annet enn bedre bremser siden du sier div? Men betyr det at DRD er best? Endret 9. juni 2009 av MMDH1602 Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 drd er best ja? de har og bedre og dyrere fjæring. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Bremsene på DRD er vel også litt bedre? Er kåpa laget av plast på den også? Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 bremsene og er bedre ja. generelt en mer påkosta sykkel. men motorene er de samme. kåpa er plast der og tror jeg. hva ellers? Lenke til kommentar
MMDH1602 Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 Da er det klart skal ha en Derbi Senda DRD (2004 årsmodell tror jeg) tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå