Gå til innhold

hvordan få 38v inn på vifte

Anbefalte innlegg

har satt ei 50 x 50mm vifte på skjermkortet for overklokking. Problemet er hvordan jeg skal få 38v nå den bare gir 12v, har tenkt på en transfomator! Hvordan kan jeg øke strømmenspenningen uten å fikle for mye? hadde jeg fått 16-25 hadde det vært topp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
17, fra pc-en. det er jo greit men belaster du ikke pc-en eller. kjører den like stabilt? hva med når du tak 7v ut da? blir ike psu-en belastet?

Ja du belaster PSU... Så det spørs jo hvor mye du har tilgjengelig. Har du et skikkelig PSU bør ikke dette være noe problem.

Men hvorfor en slik vifte? Da kunne du jo heller ha kjøpt en 220v vifte. Så hadde du ikke trengt å bekymre deg over PSU, eller hvordan lage div spenninger.

Lenke til kommentar
hehe, vifta passet perfekt og 220v ville blitt for mye for meg. En liten feilkopling og pang! jeg har 300w. Men vil 5v bli dårligere? samme med 12v eller?

Skjønner ikke problemet... Om det er slik at viftas fysiske mål var perfekt, så kunne du fortsatt fått deg vifte med en annen spenning.

Om du kjøper 5v 12v 38v 110v 220v, har ingen ting å si for ytelsen. Så lenge vifta får den spenningen den er bygd for, så funker det. Forskjellen er hvor kraftig vifta er. Du kan få en 12v vifte som blåser f.eks 150m3... Du kan også få en 12v vifte som bare blåser 20m3. Forskjellen her ville nok vært at den på 150m3 ville bråket veldig mye mer enn den på 20m3. Fordi den måtte bruke mye mer krefter på å flytte såpass mye luft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...