foorex Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Har jobbeuke denne uka på Statoil. Dvs. at jeg jobber man-søn denne uka. Kom opp i Matte R1 muntlig i dag kl. 17. Jeg har 48 timer på å forberede meg. Dvs. at jeg i teorien skal fram for sensor på onsdag kl. 17. Har fått beskjed at jeg skal fram kl. 18. Så her er problemet. Min jobb begynner kl. 18. den dagen. Så jeg må ha fri fra jobb eller ha eksamen tidligere på dagen. Fikk også ordnet fri fra jobb i dag, og skal spør om jeg kan få fri i morgen. Men hva er reglene rundt dette? Er det slik at jeg har rett på fri fra jobb når jeg kommer opp til eksamen? Vil jeg få lønn? Har skolen lov til å ha eksamenstid så sent som kl. 18? Da dette er utenfor normal skoletid? Er det skolen som skal betale meg lønn? - Takk Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Slenger meg på her, lurer også på hva som blir prioritert av lovverket Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 (endret) Hei. Det blir litt juss inn i dette her. Ifølge AML (arbeidsmiljøloven). Så har verfall barn (under 18 år?) krav på at det blir tatt hensyn til utdanning og skole. Det som gjelder deg uansett er § 12-13 Offentlig verv. Dette går på at du har rett på permisjon fra arbeid i det omfang det er nødvendig for å oppfylle lovbestemt møteplikt i offentlige organer. Som fek. skole. I følge opplæringsloven. Så har du denne og følge med tanke på at du går på skole og dette er et offentlig organ. I opplæringsloven plikter du deg til å følge skolens opplegg for undervisning, eksamener osv. Du har med andre ord rett på permisjon. Videregående er en rett men ikke ne plikt. Alikevell plikter du deg til opplæringsloven når du går på skolen. Hvordan det er med lønn, er jeg usikker på. Skolen skal vertfall ikke betale deg lønn, for du har eksamen. Endret 8. juni 2009 av eddielie30 Lenke til kommentar
foorex Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 Tusen takk for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå