Frigg33 Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Den nye Iphonen som skulle komme nå, er det bare nytt firmware eller er det helt ny iphone? Lenke til kommentar
morbuz Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Den nye Iphonen som skulle komme nå, er det bare nytt firmware eller er det helt ny iphone? Begge deler. En ny mobil med den nye verjonen av operativsystemet, og en uavhengig oppdatering av operativsystemet for de med eldre iPhone-er. Lenke til kommentar
Frigg33 Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 Men det er samme mobiltelefon, bare at de med eldre Iphone må oppgradere? Lenke til kommentar
Marasmus Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Nei, det er en ny modell med flere funksjoner. Lenke til kommentar
Frigg33 Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2009 Men jeg har ikke helt skjønt det, hvis jeg kjøper en Iphone 3g nå, kan jeg da oppgradere gratis til firmware 3.0? eller koster det penger? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Du kan oppgradere den gratis. Lenke til kommentar
Marasmus Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Men det er bedre å vente på den nye, siden den vil være en betydelig oppgradering. Den gamle vil også bli billigere ... Så best å vente. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Den nyere har også dobbelt så mye RAM og en raskere prosessor, og en dedikert grafikk-chip. Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Det gikk også rykter om 50 prosent bedre batteritid? Stemmer det? Synd hvis det ikke det er tilfelle, for det ville utløst kjøp for meg. Lenke til kommentar
Frigg33 Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 Jeg lurer litt på om jeg skal kjøpe 3G eller 3Gs. Siden de nå senker prisen på 3G. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Jeg lurer litt på om jeg skal kjøpe 3G eller 3Gs. Siden de nå senker prisen på 3G. Det må du nesten vurdere selv. Er jo en liten slump med oppgraderinger, men er kanskje ikke alle som trenger bedre kamera, videoopptak, raskere prosessor, mer minne og bedre grafikk. Jeg syntes at min 3G med 3.0 er responsiv og fin allerede så vet ikke om jeg egentlig trenger ytelsesoppgraderingen, men jaja. Jeg har blitt lovet en 3GS uansett. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Noen som trur det kommer muligheter for å bumpe hastigheten på prosessoren? Har ikke sett det til dagens iphones, men det hadde jo vært greit med 100-200 MHz mer Lenke til kommentar
Marasmus Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Tror ikke 100-200 MHz vil utgjøre den store forskjellen. 3G kan uansett ikke bumpes høyere enn 677 MHz ihht. specs. Du ender bare opp med en stekepanne med dårligere batterilevetid. CPU-en i 3GS er dobbelt så rask som den i 3G, så jeg ser ikke helt poenget der heller. Lenke til kommentar
Hel Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Det gikk også rykter om 50 prosent bedre batteritid? Stemmer det? Synd hvis det ikke det er tilfelle, for det ville utløst kjøp for meg. En kort oppsummering av 3GS finnes du her: http://www.apple.com/iphone/iphone-3g-s/ Jeg hørte også om oppdatert batterilevetid, men ser at det ikke står på listen nå, så da var det kanskje ikke riktig. Fra amobils ene artikkel kan man lese at "Taletiden skal være 12 timer i GSM-nettet og 5 timer i 3G-nettet. Du kan høre på musikk i inntil 30 timer, se video i 10 timer eller surfe over Wi-fi i 9 timer på et fulladet batteri." Nå husker jeg ikke i hodet hvordan dette er med eksisterende 3G. Kilde: http://www.amobil.no/artikler/ny_iphone_lansert/70209 Lenke til kommentar
Newton Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Det gikk også rykter om 50 prosent bedre batteritid? Stemmer det? Synd hvis det ikke det er tilfelle, for det ville utløst kjøp for meg. En kort oppsummering av 3GS finnes du her: http://www.apple.com/iphone/iphone-3g-s/ Jeg hørte også om oppdatert batterilevetid, men ser at det ikke står på listen nå, så da var det kanskje ikke riktig. Fra amobils ene artikkel kan man lese at "Taletiden skal være 12 timer i GSM-nettet og 5 timer i 3G-nettet. Du kan høre på musikk i inntil 30 timer, se video i 10 timer eller surfe over Wi-fi i 9 timer på et fulladet batteri." Nå husker jeg ikke i hodet hvordan dette er med eksisterende 3G. Kilde: http://www.amobil.no/artikler/ny_iphone_lansert/70209 I forhold til "gamle" iPhone 3G skulle det gi 2 timer bedre taletid med GSM, samme som før med 3G, 6 timer mer musikkavspilling, 3 timer mer videoavspilling og 3 timer mer internettbruk med Wi-Fi. Ganske betydelige forbedringer i batteribrukstid, særlig tatt i betraktning at den generelle ytelsen også er såpass mye bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå