Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan finne de rette vennene?

Gjest Guest_Anno_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Anno_*

Hei!

Jente på snart 18 år som skal begynde i 3.klasse videregående. Jeg har ett par venner. Jeg er en av de som blir synelig lagt merke til pga utseende og at jeg ikke er beskjeden. Mange veit altså hvem jeg er. Jeg har en kjærste jeg er veldig mye sammen med. Han flytter til Oslo nå neste år for å studere mens jeg har ett år igjen på videregående. Jeg hater klassen min fordi den ene venninna jeg hadde der viste seg å vere ei flask bitch som spredde dritt om meg over hele forbanna skolen noe som knakk meg veldig i flere månder. Etter det har det vert veldig vanskelig å stole på folk OG å omgås med fellesvenner av oss. Det er stortsett det jeg har, fellesvenner med hun. Føler alltid at når noen er sammen med henne eller gir henne oppmerksomhet, driter de i meg og mine følelser og ja, gir faen rett å slett i meg. Har som sgat vert veldig vanskelig. Nå har jeg søkt påbygging og er klar for en ny start med en ny klasse. Det er få fra min yrkesretta linje som har søkt dit, så det blir veldig mange ukjente fjes! Men spørsmålet er.. blir ting bedre med en ny klasse og nye folk? Og kommer ting til å bli bedre etter videregående?

mitt intrykk av videregående har vert kjempedårlig. Jeg mistrivst hardt pga at folk har forandret seg slik, men vil ikke sleppe inn folk i livene sine (ikke imøtekommende), de fleste jentene viser bare de stygge sidene av seg selv og ja. Har rett å slett blitt ganske deprimert av det hele! Ting var så utrolig mye bedre før. Hvofor skal det vere slik!?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jente på snart 18 år som skal begynde i 3.klasse videregående. Jeg har ett par venner. Jeg er en av de som blir synelig lagt merke til pga utseende og at jeg ikke er beskjeden. Mange veit altså hvem jeg er. Jeg har en kjærste jeg er veldig mye sammen med. Han flytter til Oslo nå neste år for å studere mens jeg har ett år igjen på videregående. Jeg hater klassen min fordi den ene venninna jeg hadde der viste seg å vere ei flask bitch som spredde dritt om meg over hele forbanna skolen noe som knakk meg veldig i flere månder. Etter det har det vert veldig vanskelig å stole på folk OG å omgås med fellesvenner av oss. Det er stortsett det jeg har, fellesvenner med hun. Føler alltid at når noen er sammen med henne eller gir henne oppmerksomhet, driter de i meg og mine følelser og ja, gir faen rett å slett i meg. Har som sgat vert veldig vanskelig. Nå har jeg søkt påbygging og er klar for en ny start med en ny klasse. Det er få fra min yrkesretta linje som har søkt dit, så det blir veldig mange ukjente fjes! Men spørsmålet er.. blir ting bedre med en ny klasse og nye folk? Og kommer ting til å bli bedre etter videregående?

mitt intrykk av videregående har vert kjempedårlig. Jeg mistrivst hardt pga at folk har forandret seg slik, men vil ikke sleppe inn folk i livene sine (ikke imøtekommende), de fleste jentene viser bare de stygge sidene av seg selv og ja. Har rett å slett blitt ganske deprimert av det hele! Ting var så utrolig mye bedre før. Hvofor skal det vere slik!?

Hei. Bra du har selvtillitt da. Det burde jo hjelpe deg til å finne de vennene du vil ha. Men det som er viktig når man blir "voksen" er at man må være bestemt på hvilke kvaliteter dine nærmeste venner skal ha. Jeg bryr meg ikke om noen av mine venner er populære eller kjekke eller fremgangsrike. Det viktigste er at man kan ha et sunt, respektfult forhold. Ofte er det de som virker litt "upopulære" som har mest å by på. Det er selvsagt bare min mening.

Lenke til kommentar

Ja, ting blir anderledes med ny klasse og nye folk. Mange starter på scratch og kommer til klassen uten å kjenne så altfor mange. Dette skaper nye relasjoner og helt nye venner. Hvem av de som blir gode venner, og hvem av de som ikke blir det må du nesten bare prøve deg frem til.

Av erfaring er det noen av de vennene du får i den første tiden som forsvinner igjen ganske fort, mens andre er vennskap som holder livet ut.

Det beste er egentlig bare å ta det som det kommer og ikke bekymre seg så mye. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...