Ethernet Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 (endret) Hei hei! Har nettopp satt sammen min nye maskin, men har litt småproblemer etter BIOS. Litt sånn i hytt og pine sier den i fra om at det ikke er satt i noen CPU, kan det tyde på defekt HK? her er handlelisten https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=99368 Takk Endret 8. juni 2009 av Ethernet Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Hei hei! Har nettopp satt sammen min nye maskin, men har litt småproblemer etter BIOS. Litt sånn i hytt og pine sier den i fra om at det ikke er satt i noen CPU, kan det tyde på defekt HK? her er handlelisten https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=99368 Takk Kan det være at CPU'en ikke er festet ordentlig? Hva er den konkrete feilmeldingen? Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 CPU er festet skikkelig. "No CPU detected. Shutting down" eller noe slikt Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 CPU er festet skikkelig. "No CPU detected. Shutting down" eller noe slikt Det kan jo tyde på det åpenbare. Det er fort gjort om man er slurvete å gjøre en feil der.. Eller.. Det skal jo egentlig ikke være mulig. Prøv å cleare CMOS'en og se om det hjelper. Det er på en måte alltid førete steg når man feilsøker en PC. Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 Hehe. Jeg har da bygd en datamaskin før CMOS er cleared, har testet CPU på annet HK og. Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Hehe. Jeg har da bygd en datamaskin før CMOS er cleared, har testet CPU på annet HK og. Greit at du oppgir det da, slik at jeg ikke sitter og gir deg noob-råd. Ja har du testa en annen CPU i det hovedkortet da? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Nytt noob spørsmål Har du prøvd å flashe bios? Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Nytt noob spørsmål Har du prøvd å flashe bios? Vet ikke om jeg hadde turt det om maskinen indikerer at den ikke har CPU, eller at den indikerer ustabilitet i CPU'en. Men om hovedkortet er ødelagt allerede, og det er korrekt diagnostisert så kan det vel ikke skade. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå