Gå til innhold

PS3 Anti Aliasing?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Zoom inn på bildet for å få med deg detaljene. Som det beskrives i linken oppleves både x360 og pc versjonene som matt og mere livløst pga. manglende kraft til rendering (se på steinene på bakken f.eks.).

La oss se bort ifra at PC versjonen kan kjøres med 4xAA med langt høyere oppløsning på en grei PC, den mangler rendering kraft. Det er heller ganske rart at PC versjonen ikke har denne skyggeleggingen. En normalisering mellom Xbox360 og PC utviklingen vil jeg tro. Xbox360 versjonen lider dog ikke fra bluringen fra QAA, men har dog da mer aliasing i dette spillet.

Om et enkelt eksempel skal holde til å underbygge et påstand kan vel jeg da frem dette:

Beowulf

PS3 - 1280x720 (no AA)

Xbox360 - 1280x720 (4xAA)

Jeg skal være enig i at det ikke er snakk om noen store forskjeller alt i alt, men Xbox360 har en fordel her.

Lenke til kommentar

Er merkelig det der at Protoype ikke har skygger på ikke-statisk debris på PC.

Kanskje kjører de noe av shadow-mappingen på en SPU, eller kanskje de bruker volumetriske skygger, og ikke hadde plass til alle skygge-mashene i spillet på DVD'en og ville unngå at debris lager merkelige skygger på hus-vegger o.l.

slik: backcast.jpg på veggen, eller kanskje PS3-porterene bare tok litt ekstra initiativ. :-/

Noen som kan bekrefte om det er skygger på debriset på DX10-versjonen?

Lenke til kommentar
Finnes det noen spill hvor PS3 har bedre grafikk en Xbox?? Absolutt *alle* sammenligninger jeg har sett så blir PS3 slått av Xbox sin gamle hardware.

GT5, Killzone2, Uncharted. Hvis du tenker på multiplattform alene så har Prototype blitt nevnt her. PS3 ble forsinket og fikk ikke en fordel i så måte med å være senere ute. Men dette var vel ikke disusjonen her.

Lenke til kommentar
Finnes det noen spill hvor PS3 har bedre grafikk en Xbox?? Absolutt *alle* sammenligninger jeg har sett så blir PS3 slått av Xbox sin gamle hardware.

GT5, Killzone2, Uncharted. Hvis du tenker på multiplattform alene så har Prototype blitt nevnt her. PS3 ble forsinket og fikk ikke en fordel i så måte med å være senere ute. Men dette var vel ikke disusjonen her.

Alle de tre spillene der er vel PS3 exclusives så det er ikke så mye å sammenligne. At den ble forsinket skulle vel bare tilsi at de jobbet mer for å gjøre den bedre, og videre at sjansene da for å ha bedre grafikk var større. Dengang ei ser det ut som.

Lenke til kommentar

Disse spillene har kanskje ikke bedre grafikk, men i følge gametrailer (tror det var dem) sine sammenligninger er blant annet Call of Duty 4: Modern Warfare, Burnout Paradise, Assassin's Creed og Devil May Cry 4 den bedre versjonen.

Lenke til kommentar
Alle de tre spillene der er vel PS3 exclusives så det er ikke så mye å sammenligne. At den ble forsinket skulle vel bare tilsi at de jobbet mer for å gjøre den bedre, og videre at sjansene da for å ha bedre grafikk var større. Dengang ei ser det ut som.

Multiplattform spill er heller ikke en bra sammenligning da utviklerene gjerne må finne en gylden middelvei istedet for å utnytte styrkene til hver plattform fullt ut. Xbox360 har hatt en fordel her med at den er lettere å jobbe med, med lettere tilgjengelig minne samt større kundebase som har gjordt at utviklerene har kuttet ting ut eller tatt snarveier med PS3 utgaven av spillet. I dag ligger dem mer likt her.

PS3 ble forsinket pga problemer med å sette blu-ray drevet i produksjon og ikke utsatt for å gjøre konsollen kraftigere.

Lenke til kommentar

Greit at man kan finne forskjeller ved å finstudere et utvalg stillbilder fordi akkurat dem viser klarest eventuelle forskjeller det måtte være, men min erfaring fra begge konsoller er at man ikke opplever nevneverdig forskjell på grafikk og anti aliasing når man spiller spillene.

Så er enig med Topguy, bedre å konsentrere seg om å spille spillene enn å prøve å finne forskjeller i grafikken på et knippe stillbilder :-)

Lenke til kommentar
Jeg eier både PS3 og Xbox, men det som irriterer meg er at PS3 har blitt markedsført som konsollen med så jævlig bra NEXT-GEN grafikk, osv, og så viser det seg at det faktisk er *dårligere* grafikk på spillene man kan sammenligne.

At du blir så irritert over markedføringen til Sony må du nesten ta opp med dem, ingen her på forumet som kan hjelpe deg med det, tror jeg :-)

Dessuten synes jeg faktisk at "next-gen" grafikken til PS3 er veldig bra. Uncharted, LBP, MGS, Killzone etc.

Men hvis du er så misfornøyd som jeg får inntrykk av, så hold deg til multiplatform på 360 og kjøp de PS3 eklsusive du har lyst på til den. Eventuelt selg PS3, så slipper du å irritere seg sånn.

Lenke til kommentar
Jeg eier både PS3 og Xbox, men det som irriterer meg er at PS3 har blitt markedsført som konsollen med så jævlig bra NEXT-GEN grafikk, osv, og så viser det seg at det faktisk er *dårligere* grafikk på spillene man kan sammenligne.

og kjøp de PS3 eklsusive du har lyst på til den.

Ja, mange av de har jeg hørt. Jeg ser Tekken 6 og FF13 skal komme på xbox og. Jaja, får i det minste spilt Gran Turismo 5 om ikke det og kommer på Xbox

Lenke til kommentar

og kjøp de PS3 eklsusive du har lyst på til den.

Ja, mange av de har jeg hørt. Jeg ser Tekken 6 og FF13 skal komme på xbox og. Jaja, får i det minste spilt Gran Turismo 5 om ikke det og kommer på Xbox

Crackdown 1 og 2, mass effect 1 og 2, alan wake og Halo 3 pluss de nye halo spillene er jo bekreftet til ps3.

Kilde

Nei Gran Turismo kommer aldri til xbox om du lurer.

Lenke til kommentar

Har fremdeles til gode å se noe på 360 eller Wii, som er inærheten av Killzone 2.

Og så lenge de har grafikk-kongen bør de få lov til å markedsføre dette. :-/

Disse multi-plattform-sammenlignings-videoene er ofte (alltid på Eurogamer) kjørt uten Full RGB, og Superwhite On, som gjør at PS3-versjonen ofte ser washed out.

Kan se forskjell her.

De er slått av automatisk for å øke levetiden til pæren på prosjektor, og hindre innbrenning på eldre plasma'er, har jeg blitt fortalt.

Men du kan fint slå de på om du vil, så lenge du kjører på HDMI, og ikke er redd for å innvestere litt tidligere i nytt utstyr, dersom du ønsker skarpere bilde. :)

Fordelen til 360 er at det stort sett er samme utviklings-verktøy som PC har, som oftest er lead-platform'en på spill, og at det er enklere å få tilgang til kraften konsollen har.

Microsoft har også vært flinke til å få fordeler med å inngå samarbeid med flinke utviklere, Epic som er utvikleren av den største multiplattform-spill motoren er vell uten tvil det lureste de har gjort denne generasjonen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...