LysDiode Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Hei! På en eldre Acer PC fulgte det med Vista. For ikke så lenge siden var jeg nødt til å formatere disken. Og her oppstod problemet. Vista forsvant, og her sitter jeg igjen uten reinstallasjonscd. Kan ikke huske at det fulgte med Vista CD da jeg fikk pc'n, og har skjekket gjennom boksen min. Ingenting der, bortsett fra en Vista Anytime Update for å installere Vista Ultimate. Har produktnøkkelen, den er klistra på siden av pc'n. Hva skal jeg gjøre? (I midlertid benytter jeg sjansen til å lære meg litt Linux Ubuntu ) Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Hvordan har du klart å formatere maskinen din? Vista, og alle andre ting på den gjeldende sektoren, forsvinner så snart du formaterer den. Det betyr ikke at alle dine dokumenter er tapt for evig, dersom dette kom brått på deg, men det er en prosess å hente frem formaterte data som du ikke kan gjøre med kun den maskinen du har der akkurat nå, dessverre. Skaff installasjons-CD'en fra produsenten, det er det beste alternativet. Fins mange ulovlige alternativer her også, selvsagt. Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 Dokumenter, bilder, video og alt slikt er trygt reddet og befinner deg på min nåværende hovedmaskin, en ekstern harddisk og hos Symantec. Var meninga å formatere, var sikker på at jeg hadde den DVD'en... Får vel få Acer til å sende meg en kopi da.. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Det vanlige nå er at man må bruke noe av crapwaren som følger med til å brenne sin egen recovery-cd (som starter gjenopprettingsprogrammet på den skjulte recoverypartisjonen - og legger inn akkurat like mye crapware igjen, så man aldri kan formatere og få en "clean" install. Kos deg med Ubuntu i mellomtiden, det ER mer kos enn Vista. Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Det vanlige nå er at man må bruke noe av crapwaren som følger med til å brenne sin egen recovery-cd (som starter gjenopprettingsprogrammet på den skjulte recoverypartisjonen - og legger inn akkurat like mye crapware igjen, så man aldri kan formatere og få en "clean" install. Kos deg med Ubuntu i mellomtiden, det ER mer kos enn Vista. Godt sagt... ehm... nei.... Dokumenter, bilder, video og alt slikt er trygt reddet og befinner deg på min nåværende hovedmaskin, en ekstern harddisk og hos Symantec. Var meninga å formatere, var sikker på at jeg hadde den DVD'en... Får vel få Acer til å sende meg en kopi da.. Men det var jo bra at du hadde tatt backup. SKjønner bare ikke hvordan du kom deg så langt som til formatering. Gjorde du det via Vista? Til neste gang så vet du at det ikke er en god idè. Håper du ordner det. Evt. kan du jo hente ned en beta-versjon av Windows 7 Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 Hehe, du har vel rett! Ikke mye å "puste" på for Vista på den maskinen akkurat, nei! Men av hardware relaterte årsaker må jeg ha tilbake Vista... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå