norwaay Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 hei skal ta moped lappen no snart men skal ha mej sykkel med gir .. ser den kjøreskolen ej skal ha har scootera får du nokke opplering i å kjøre sykkel med gir ? kan ikke kjøre med gir .. men scooter kjøre ej som en faen Lenke til kommentar
Rekso Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Det får dere ikke, dere lærer å kjøre med scooter! Men det tar ikke lange tiden så skjønner du det Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 30 min på en parkeringsplass så kan du det Lenke til kommentar
norwaay Skrevet 19. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2009 tjeaah scooter kunne no en 5 åring kjørt , men noken tips ? tar ikke pidda skade vist du ikke får det til sjikkelig ? ;P Lenke til kommentar
Rekso Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Pidda? Bare husk å alltid hold inne cluthcen når du skal gire.. så prøver du deg fram Eller spør far din Lenke til kommentar
Swiffy Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Når du tar Moped-lappen så kjører dere opp med scooter. Sånn som de nevnte oppafor så kan du låne deg en moped og kjøre 30 minutter så skal det vell gå fint og gire Lenke til kommentar
norwaay Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 pidde = moped her på bondelandet Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Da jeg tok kunne man velge. :| Vi var to som tok gir (jeg og en til) og resten valgte jentemopeder. Lenke til kommentar
Dofty Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Grunnen til at kjøreskolene ikke har opplæring på girmoped er fordi de skal lære å kjøre i trafikken. Nytter ikke å knote med gir når man er på veien. Lenke til kommentar
MsGreen Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 hei skal ta moped lappen no snart men skal ha mej sykkel med gir .. ser den kjøreskolen ej skal ha har scootera får du nokke opplering i å kjøre sykkel med gir ? kan ikke kjøre med gir .. men scooter kjøre ej som en faen Hehe, litt arti at folk ikkje veit ka "pidde" e, men ok. Dei fleste kjøreskulane rondt om tilbyr leige av scooter - grunnene e, som nevnt over, at det hadde ikkje gått so bra om alle disse so ikkje he kjørt før, i det heile tatt, ska bjunde rett på giring og greier. Men det so e; om du he girmoped heime, so går det and at du teke me dej den, istaden for å leige. Spare du dej litt penge, i tillegg til at det e mykje artigare å kjøre me gir om du e vande me det - i stadenfor dissa scooterane. Fort får du ikkje kjøre likevel - men fortsatt. Lykke til me lappen Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Her får en velge mellom automat og gir. Lenke til kommentar
Toad Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Da jeg tok mopedlappen måtte en pent stille med kjøretøy selv Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Det er ingen oppkjøring når man tar mopedlappen, bare en teoriprøve og et kurs. Tror ikke du får opplæring i gir når du tar lappen (altså på dette kurset) men det fins jo mopeder med gir, så egentlig litt rart. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Man skal uansett være ganske ubrukelig om man ikke klarer å lære seg å gire manuelt. Så om man tar lappen på automatmoped så bruker man alikevel ikke lang tid senere på å lære seg girmoped om man vil ha det. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Hehe, nei, gir er egentlig ikke så vanskelig. Dog jeg noen ganger har problemer med å finne spaken xD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå