oljones Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Hei! Har nettopp fått dette modemet fra Canal Digital: Scientific atlanta epc2100r2. Problemet er at når jeg kobler pcen til med kabel, så får jeg bare "lokal tilkobling" Alt blinker og lyser riktig på modemet. Ipv4 og 6 er satt til å motta automatisk IP Har også nulstillt modemet, og startet pcen på nytt flere ganger.. men kommer ingen vei. Noen som har noen tips ? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Det kan være verd et forsøk å slå av IPv6 og prøve en reset av modem (trykk en pennespiss inn i det lille hullet ved stømpluggen til lampene på modemet slukkes). Ellers er det vanskelig å si hva som er problemet. Prøv med en annen PC og modem om du kan låne. På modemet skal de 4 første lampene lyse eller blinke når det virker normalt svjv. Lenke til kommentar
oljones Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 Får ikkje tatt bort Ipv6, får bare tatt bort haken.. men det hjelper ikke.. Har også testet ipconfig /flushdns uten at dette virket.(kommandoen ble ikke utført) ipconfig /release og ipconfig /renew har jeg prøvt (som administrator) men dette virker ikke heller. Bruker forøvrig Windows Vista Norsk utgave. Maskinen er en Acer 5920G Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Fjerne haken ved IPv6 slår av protokollen, så den var grei. Hvilket resultat får du med ipconfig /all? Tenker da på IP / gateway og DNS. Lenke til kommentar
oljones Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 Det skal jeg få sjekket senere. Har testet linjen med en anne pc nå, det virket fint. Så problemet er min pc. Lenke til kommentar
oljones Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 Har fått en router nå, alt virker bra. Men venter til jeg har fått det til med bare kabel mellom pc og modem før jeg setter denne til løst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå