Gå til innhold

[Løst]feilmelding når backup avspilles

degos1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg har relativt ny data (8 mnd gammel), og såklart like ny dvd-brenner (OPTIARC DVD RW AD 7530B ATA Device -- ifølge enhetsbehandling).

Jeg kjøpte fifa 09 for ei ganske god stund siden, men under frakt da jeg tok det med hjem for sommeren, ble det en særdeles stygg ripe i det. jeg har akkurat modifisert XBOXEN min med ixtreme 1.6, sånn at jeg kunne laste ned FIFA09, brenne det ut, og alikevel ha spillet (kan diskuteres om det er piratkopiering, det får så være).

Jeg har kjøpt Verbatim Dual Layer DVD+R-plater, og brenner det ut, slik som alle de forskjellige forums har vist meg på nett. jeg har brent det ut to ganger, med cloneCD og imgburn.

det funker ganske greit i starten, jeg kommer meg inn i spillet, men tvert det begynner å loade til kamp, henger det seg opp, og jeg får beskjed om å ta ut spillet, og pusse det godt, eller restarte XBOXEN. etter 10 forsøk ble jeg fette lei, og jeg vender derfor snuten hit, det klart beste norske xboxforumet.

hva kan være feil? XDVDMulletterbeta 10.1 sier at spillet er kompatibelt med den angivelige ixtreme firewiren jeg har fått fikset. DVDene jeg har kjøpt er like kompatible, og jeg kan ikke skjønne at det skulle være noe i veien med DVD-brenneren.

hva kan være feil?

jeg er desperat, irritert og spillegal.

Heisann degos1, jeg er nokså sikker på at svaret jeg vil gi deg nå vil løse evt problem du har:

1) Nedlast www.abgx360.net og bruk dette programmet til å sjekke iso fila, som vil automatisk patche iso fila om nødvendig og reparere evt mangler.

2) Bruk Verbatim DVD+R DL 8,5 gig plate

3) IKKE bruk IMGburn, bruk CloneCD, åpne .dvd fila og brenn ut på 2,4-8x hastighet (om din brenner er dårlig, noe jeg antar at den er, siden du har Sony Optiarc, anbefales lav hastighet).

4) OM dette alikevel ikke fungerer er brenneren din nok den mest sikre konklusjonen som skyldig svake link.. Skaff deg whatever annet merke enn Sony Optiarc til å brenne 360 backup spill, da Sony Optiarc er det VÆRSTE merke du noensinne finner til 360 spill brenning.. Selv Kina-klone-eksterne USB enclosure dvd-brennere er bedre enn dem..

5) Mitt tips er Samsung dvd-brenner. Hvorfor? Fordi den er enkel å få tak i : https://prisguiden.no/fritekst_sok.php?p...=&pricemax=

alt fra 250kr til 470kr avhengig av intern/ekstern..

Om du vil bruke litt ekstra tid og penger på en SKIKKElig bra brenner anbefaler jeg Pioneer 112D eller BenQ/Plextor sine dyrere modeller.. De siste til Nec med oppdatert firmware vil også gjøre jobben greit nok..

Men å brenne ut 360 backup spill med Sony Optiarc er som å skyte seg selv i foten spør du meg, Sony Optiarc er det desidert dårligste merke noensinne..

en siste ting, hvilken dvd-rom spiller har du i din XBox 360? Om du har noe eldre enn BenQ/Philip anbefaler jeg deg at du får installert en ny Liteon i den, da den er den desidert beste 360 dvd-rom spilleren som tåler det meste av "dårlig" brenning.. Send meg gjerne en PM om du har noen spørsmål..

Lykke til

Endret av pastortom
Lenke til kommentar
1) Nedlast www.abgx360.net og bruk dette programmet til å sjekke iso fila, som vil automatisk patche iso fila om nødvendig og reparere evt CRC-feil (som kan forårsake at spillet virker ustabilt)

Abgx360 kan IKKE reparere CRC-feil, det kan kun patche SS/DMI/PFI og video data. Er det CRC-feil i spilldata så vil ikke abgx360 kunne reparere dette.

4) OM dette alikevel ikke fungerer er brenneren din nok den mest sikre konklusjonen som skyldig svake link.. Skaff deg whatever annet merke enn Sony Optiarc til å brenne 360 backup spill, da Sony Optiarc er det VÆRSTE merke du noensinne finner til 360 spill brenning.. Selv Kina-klone-eksterne USB enclosure dvd-brennere er bedre enn dem..

Men å brenne ut 360 backup spill med Sony Optiarc er som å skyte seg selv i foten spør du meg, Sony Optiarc er det desidert dårligste merke noensinne..

Det er tull. Har selv 3 brennere fra Optiarc, bruker til daglig den ene (fra 7200-serien) og den duger som bare juling. Gir CD-er, DVD-er og DL-plater med utmerket resultater i disc quality scans.

Anmeldelser fra cdfreaks.com av to av Optiarc sine brennere:

http://www.cdfreaks.com/reviews/Optiarc-AD...-Burner-Review/

http://www.cdfreaks.com/reviews/Optiarc-AD...-burner-review/

Endret av JerkenovDecoq
Lenke til kommentar
3. hvorfor kan man ikke bruke Imgburn, da den gjør akkurat samme jobb som clonecd ?

4. Trådstarter har vel prøvd en annen brenner nå?

Ingenting galt med Imgburn. Har brukt det siden det ble lansert, uten noen problemer whatsoever. Pastortom er på jordet.

Trådstarter har nok en mandagsbrenner. Men å generelt kalle Optiarc dårligste merke ever, er igjen helt på jordet.

Lenke til kommentar

okei, da har jeg faktisk gjort litt research på brenneren trådstarter har. og det er en slimline til bærbar pc!!

Så da kan vi stryke alle anbefalinger av brennere og faktisk prøve å finne en bedre brenner (SLIMLINE).

når man søker litt på google, så er det faktisk noen som har problemer med denne brenneren.

Endret av 530XD
Lenke til kommentar
når man søker litt på google, så er det faktisk noen som har problemer med denne brenneren.

Uansett hvilken brenner man søker på, vil man finne noen som har problemer med den. Forumet til cdfreaks.com har problemrapporter over en lav sko over selv de beste merkene og modellene.

Jeg har forresten en Lite-On slimline i den ene bærbare (DS-8A2), den fungerer så det suser. Den kan anbefales.

Men jeg ser trådstarter trenger en ATA slimline, og ifølge prisguiden er det kun et par billige Nec varianter tilgjengelig, så spørs om han kommer så veldig langt om han ikke har en kabinett-PC han heller kan bruke.

Lenke til kommentar
1) Nedlast www.abgx360.net og bruk dette programmet til å sjekke iso fila, som vil automatisk patche iso fila om nødvendig og reparere evt CRC-feil (som kan forårsake at spillet virker ustabilt)

Abgx360 kan IKKE reparere CRC-feil, det kan kun patche SS/DMI/PFI og video data. Er det CRC-feil i spilldata så vil ikke abgx360 kunne reparere dette.

Det er tull. Har selv 3 brennere fra Optiarc, bruker til daglig den ene (fra 7200-serien) og den duger som bare juling. Gir CD-er, DVD-er og DL-plater med utmerket resultater i disc quality scans.

Anmeldelser fra cdfreaks.com av to av Optiarc sine brennere:

http://www.cdfreaks.com/reviews/Optiarc-AD...-Burner-Review/

http://www.cdfreaks.com/reviews/Optiarc-AD...-burner-review/

Merker du er ute etter å starte en pissekonkurranse, så la meg bare si følgende kort, da jeg ikke er interessert i å måle penis med deg JerkenovDecoq:

Har du noensinne brent ut ett backup spill til en Xbox 360? Jeg skrev ikke den forrige replyen for å forsvare fakta rundt alle mulige funksjoner media brent med Optiarc kan ha, jeg skrev den forrige replyen iforhold til Xbox 360 backups..

Alle brennere, uavhengig av type og kvalitet, kan lese platene dem brenner like godt som dem selv har brent dem..

XBox 360 dvd-rommer kjører med helt andre metoder å lese plater på, i sammenheng med Dual Layer, layerbreaker, og sikkerhets hull..

Dette er jo en tråd som går inunder Spillekonsoller laget av Microsoft, ikke en tråd som tar for seg dvd-brent media på alle områder..

Takk for CRC-korrigeringen, jeg har endret min originale post nå..

3. hvorfor kan man ikke bruke Imgburn, da den gjør akkurat samme jobb som clonecd ?

4. Trådstarter har vel prøvd en annen brenner nå?

3) Mennesker liker å ha forskjellige hobbyer, og det er gjerne innen spesifike felt hvor dem velger å lære seg mest. Når det kommer til utbrenning av backup dvd'er til Xbox 360, som for mange er ett ukjent område, er det veldig greit å gå for det programmet som krever minst teknisk kunnskap..

CloneCD = Open Image => image.dvd => brenn!

Imgburn = Settings = Layerbreakersetting = Ok = Open Image = etc etc..

Det er mange flere måter å feile på med ImgBurn, CloneCD er anbefalt av Pastortom for brukere generelt.. For at brukere skal få mindre problemer..

okei, da har jeg faktisk gjort litt research på brenneren trådstarter har. og det er en slimline til bærbar pc!!

Så da kan vi stryke alle anbefalinger av brennere og faktisk prøve å finne en bedre brenner (SLIMLINE).

Riktig, det er ett kjent faktum at bærebare pc'ers interne brennere sliter med å brenne backup av Xbox 360 spill, (Som er temaet her), så jeg anbefaler trådstarter og gå i anskaffelse av en ekstern brenner til bærebar pc..

Uansett hvilken brenner man søker på, vil man finne noen som har problemer med den. Forumet til cdfreaks.com har problemrapporter over en lav sko over selv de beste merkene og modellene.

Jeg har forresten en Lite-On slimline i den ene bærbare (DS-8A2), den fungerer så det suser. Den kan anbefales.

Men jeg ser trådstarter trenger en ATA slimline, og ifølge prisguiden er det kun et par billige Nec varianter tilgjengelig, så spørs om han kommer så veldig langt om han ikke har en kabinett-PC han heller kan bruke.

Dette er langt vekk ifra poenget, vi snakker om utbrenning av Xbox 360 backup spill..

Så for å rolig komme med en konklusjon til trådstarter anbefaler jeg denne eksterne USB brenneren jeg selv sitter og brenner ut backup spill med på min laptop pc:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=363717

Samsung Writemaster hos komplett til 495,-

Lykke til, degos1

Endret av pastortom
Lenke til kommentar
Merker du er ute etter å starte en pissekonkurranse, så la meg bare si følgende kort, da jeg ikke er interessert i å måle penis med deg JerkenovDecoq:

Pissekonkurranse? Hva er det du maser om? Tåler du ikke irettesettelse når du kommer med saker som flatt ut er svada?

Har du noensinne brent ut ett backup spill til en Xbox 360? Jeg skrev ikke den forrige replyen for å forsvare fakta rundt alle mulige funksjoner media brent med Optiarc kan ha, jeg skrev den forrige replyen iforhold til Xbox 360 backups..

Alle brennere, uavhengig av type og kvalitet, kan lese platene dem brenner like godt som dem selv har brent dem..

XBox 360 dvd-rommer kjører med helt andre metoder å lese plater på, i sammenheng med Dual Layer, layerbreaker, og sikkerhets hull..

Jeg har brent 360 backups i årevis. Det er ingenting spesielt med å brenne en DL-plate med en backup av et 360 spill, enn det er å brenne en DL-plate med hvilken som helst annen data, annet enn at LB må settes spesielt. Uansett hva du brenner, har det ingen innvirkning på brennekvaliteten. Det er dårlig brenneresultat som er problemet her, ikke 360 backups i seg selv (jamfør din uttalelse under om hva som er temaet her).

Riktig, det er ett kjent faktum at bærebare pc'ers interne brennere sliter med å brenne backup av Xbox 360 spill, (Som er temaet her), så jeg anbefaler trådstarter og gå i anskaffelse av en ekstern brenner til bærebar pc..

Fra hvilke kilder har du at det er et problem for brennere i bærbare å brenne backups av 360 spill? Å brenne en 360 backup er akkurat det samme som å brenne en DL-plate med film eller med filer, eller hva som helst, så i praksis sier du at bærbare sliter med å brenne DL-plater. Og det er det overhodet ikke noe hold i.

Brenner selv DL-plater med en bærbar, kjenner andre som brenner DL-plater på sine bærbare og heller ikke har problemer. Det er alltid brennere som sliter med enkelte merker medier og plater, det har det alltid vært, men du generaliserer alt for mye.

Endret av JerkenovDecoq
Lenke til kommentar

ville bare informere alle som har bidratt med meninger/tips/råd, om at det faktisk var dvd-brenneren i PCen min som var problemet.

alt dere har sagt, har jeg prøvd (et annet spill, extracte på nytt, patche fila osv), men det viste seg altså at dvd-rommen ikke takla å brenne, noe jeg fikk bekreftet da jeg prøvde å brenne en standard musikk-cd med en sang.

jeg spiller nå fifa09, på min xbox, av hjertens lyst, og med god samvittighet, takket være dvd-brenneren til en venn av meg.

igjen, tusen takk for tips og hjelp, setter pris på sånt. bare et bevis på at forumet fungerer og utøver sin hensikt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...