Skjeggape Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 (endret) Tatt med Canon EOS 500D 18-55mm Edit: Her har jeg prøvd å følge "det gylne snittet" ved å ikke sette fluen i sentrum.. dog kunne den kanskje vært litt mer til siden ja.. Endret 8. juni 2009 av SomeKindOfMonster Lenke til kommentar
Taters Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Du har bomma på fokus her. Den skal helst være på øyne, og her har du festa den på baken hans. Bortsett fra det så er fargene kanskje litt kjedelige. Og komposisjons-messig ville jeg kanskje ikke hatt flua pekende ut av bildet. Jeg hadde heller hatt flua plassert øverst til høyre i et utsnitt med tanke på hvilken vei den peker. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Det er i det hele tatt vanskelig å få øye på motivet. Brukte du autofocus? I så fall kan det være vel verdt å lære seg hvordan å bruke de forskjellige fokuspunktene effektivt. Hvis du ikke allerede vet det da. Helst bør du ha kameraet ditt i manuellfokus når du tar makrobilder. Så setter du objektivet til nærmeste fokusavstand (størst "forstørrelse") og beveger kameraet til du har en del av flua (helst hodet) i fokus. Deretter bruker du en blender som fanger hele flua. Slik som f8 eller f16. Det er mulig du vet dette da. I såfall beklager jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå