Gå til innhold

Jeg trenger kompaktkamera

Anbefalte innlegg

Nå som vårt stakkars samsungkamera lever på lånt tid har jeg begitt meg ut i kamerajungelen etter ett nytt kamera. Jeg ønsker ikke noe flott og fæncy, bare noe jeg kan knipse bilder og filme litt med.

Vil så klart ha så god kvalitet på bildene som mulig! Har hatt ett Canon Ixus (750??) som jeg var utrolig fornøyd med, men er ikke villig til å betale like mye siden jeg ikke vet hvor lang tid det tar før jeg "dreper" det. Vårt Samsung D73 klarer jeg ikke i det hele tatt. Det er AA batterier og jeg mister batteriene i hytt og pine og batterilevetiden blir bare mindre og mindre. I tilegg til noe jeg syns er en utrolig dårlig kvalitet på både bilder og film, så må linsa dras ut og dyttes inn nå. Mulig den lider etter min harde behandling :p

Satte maxprisen på 1500,- (med frakt, hehe..). Blir utrolig glad om noen kan hjelpe:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PS.no har "fotouke" og jeg drister meg til å anbefale særlig Panasonic Lumix FS4.

Har selv ett TZ5, og er fantastisk fornøyd med kvaliteten på Lumix kameraene. Batteritiden er som oftest relativt god og optikken ( hvertfall i de dyrere modellene ) er meget bra :)

Ellers gode erfaringer med Nikon ( Coolpix serien blir mest aktuell ift. oppgitt pris ) og til dels Samsung ( erfarer at sistnevnte ikke alltid har verdens beste optikk )

Lykke til!

Endret av Star
Lenke til kommentar
PS.no har "fotouke" og jeg drister meg til å anbefale særlig Panasonic Lumix FS4.

Har selv ett TZ5, og er fantastisk fornøyd med kvaliteten på Lumix kameraene. Batteritiden er som oftest relativt god og optikken ( hvertfall i de dyrere modellene ) er meget bra :)

Ellers gode erfaringer med Nikon ( Coolpix serien blir mest aktuell ift. oppgitt pris ) og til dels Samsung ( erfarer at sistnevnte ikke alltid har verdens beste optikk )

Lykke til!

Tusen takk! Skal sjekke ut nå!:D Må si jeg heller veldig mot et Panasonic nå!:)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...