Gå til innhold

Ned i fettprosent

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ei jente på 17 år som gjerne skulle hatt litt hjelp til å sette opp en diett eller lignende for å redusere fettprosenten min.

Jeg er 159 cm og veier 57 kg.

Jeg trener ryp grunnprogram, som oftest 2 ganger i uka pga. mangel på utstyr. (I dette programmet skal man egentlig trene 3 ganger i uka).

Jogger også 2-3 ganger i uka.

Synes det er vanskelig å vite hvor mye jeg skal spise for å ligge i kaloriunderskudd, men samtidig ikke miste muskelmasse.

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger ingen diett. Det å gå PÅ diett betyr som regel at man blir å gå AV dietten etter en viss periode. Og hva skjer da? Man spretter tilbake til utgangspunktet. Dersom du ønsker å gå ned i vekt og bli der, er det snakk om å endre livsstil, rett og slett. I fjor sommer veide jeg nesten 100 kg, men i dag veier jeg 75 kg. Jeg gikk aldri på noe diett. Jeg endret til sunne kostvaner og begynte med trening, og da går man idiotsikkert ned i vekt, uavhengig av kaloritelling eller ikke. Er bare snakk om å være bestemt. Tror dette er det beste rådet jeg kan gi.

Men dersom du på død og liv skal telle kalorier (vet mange absolutt skal dette) så anbefaler jeg deg å finne en kalkulator på nettet som du plotter inn alder, kjønn, høyde og vekt, så får du opp ditt daglige kaloriforbruk. Deretter setter du opp et sunt kostholdsprogram der du ligger 300-500 kalorier i underskudd hver dag. Gratisprogrammet "Mat på data" kan regne ut det meste for deg.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...