Gavekort Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 (endret) Hei! Satt å så på den haugen min med gode minnebrikker som jeg ikke bruker, da slo det meg ann: Kan vi lage et PCI-kort som vi kan sette minnebrikkene i, og ha det som en midlertidig lagring eller lengre lagring med backup-strøm. Finnes det noe slik? Er det mulig? Endret 8. juni 2009 av Blomsterbob Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 (endret) du tenkte på ram-brikker? bare lurer, hvorfor vil du lagre noe på dem? hvis du har MYE gamle ram-brikker, så kan du kanskje få 10gb til sammen, dette er jo ikke akkurat mye plass, og du må jo uansett ha det på harddisk også, da du kan regne med at brikkene blir resatt etterhvert. hørte om noe slikt for en del år tilbake, forgjengeren til SSD disken, som aldri kom skikkelig i gang. men, det er bare å finne loddebolten og lage Endret 8. juni 2009 av aklla Lenke til kommentar
CapitalSheep Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Det er vell noe slikt du ser etter: RAM-based SSD Lenke til kommentar
Arneeyy Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Lykke til:P Jeg gleder meg til SSDer nærmer seg vanlige harddisker i GB per krone Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 (endret) Tenkte mer på ekstremt hurtig lagring, tenk å ha 2-3GB med data som du kan få på noen millisekunder. Jeg mente RAM-brikker ja. Vil nå si at minnebrikker er like aktuellt, for å være litt sta. Det er vell noe slikt du ser etter: RAM-based SSD Akkurat slik en jeg tenkte på. Endret 9. juni 2009 av Blomsterbob Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Det hadde vært noe ja, kunne fått brukt de to bæreposene med EDO og dram til noe Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 (endret) Fant noe som heter I-ram. Disse er masseproduserte og koster derfor ikke mer enn 130$ (i motsetning til den på engadget som koster 1500$). I-ram er produsert av Gigabyte, men det ser ikke ut som det selges i Norge, dessverre. Edit: 150 Canadiske dollar, 130 amerikanske. Endret 9. juni 2009 av Blomsterbob Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå