Gå til innhold

Kommer ikke inn i windows

Anbefalte innlegg

Hei

Har en Hp laptop med windows vista home premium.

problemet er at jeg ikke kommer inn i windows. jeg får startet den opp og kommer frem til innloggings skjermen. jeg får skrevet inn passord og logget inn. så kommer velkommen teksten opp før den slår seg over til en helt hvit skjerm, hvor kun musepekeren synes og er mulig å flytte. jeg får også trykket ctrl alt del, slik at jeg får opp oppgavebehandling.

takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

problemet er at jeg ikke kommer inn i windows. jeg får startet den opp og kommer frem til innloggings skjermen. jeg får skrevet inn passord og logget inn. så kommer velkommen teksten opp før den slår seg over til en helt hvit skjerm, hvor kun musepekeren synes og er mulig å flytte. jeg får også trykket ctrl alt del, slik at jeg får opp oppgavebehandling.

takker for alle svar!

Hei. Her kan det jo virke som om du har klart å aktivere 2 skjermer. Det du kan prøve på er å koble den til TV'en eller lignende, dersom du har hatt den koblet til der tidligere. Får du noen valg opp når du høyreklikker på det tomme skrivebordet? Prøv å velge kun 1 skjerm. You never know.

Lenke til kommentar
Hei

takker for alle svar!

Hei. Her kan det jo virke som om du har klart å aktivere 2 skjermer. Det du kan prøve på er å koble den til TV'en eller lignende, dersom du har hatt den koblet til der tidligere. Får du noen valg opp når du høyreklikker på det tomme skrivebordet? Prøv å velge kun 1 skjerm. You never know.

Har ikke hatt den koblet til tven på veldig lang tid.

prøvde i går å koble den opp mot tven for å sjekke om jeg fikk opp windows der, men den hvite skjermen bare flyttet seg da til tven.

får ikke opp noen alternativer når jeg høyre klikker.

takk for svaret! noen som har noen andre tips og råd?

Lenke til kommentar

Start maskinen på nytt og start opp i safemode. Trykk start - kjør msconfig, gå til oppstartsmenyen, deaktiver alle boksene. Nå skal maskinen kunne bootes normalt. Gå tilbake til systemkonfigurasjon - oppstart, kryss ut en boks og restart. Gjør så dette helt til du finner ut hvilket program som skaper problemer. Hvis du ikke har noe start meny ved oppstart i sikkerhetsmods trykker du bare ny oppgave i oppgavebehandling og skriver msconfig.

Hvis dette ikke funker kan du prøve ut denne guiden som lar deg reparere vista.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...