Gå til innhold

Høyttalere ved bassenget

Anbefalte innlegg

Hei!

Har akkurat bygget svømmebasseng og har tenkt til å gå til innkjøp av stereoanlegg så jeg kan få lyd ved bassenget.

Like ved bassenget har vi garasje og planen er å montere høyttalere og cd-spiller i garasjen.

Høyttalerne skal monteres under møne, og cd-spiller midt på veggen over noen stikkontakter og lysbryter.

Planen var å kjøpe disse høyttalerene, Preference IO-605.

De krever kun 60Watt, tenkte å montere disse sammen med denne cd-spilleren.

CD-spilleren gir 4x45watt, noe som vil være tilstrekkelig etter min mening, ettersom de ikke krever mer enn 60watt. CD-spilleren er en Marine spiller med medfølgene fjernkontroll så man kan styre musikken fra bassengkanten!

Er det noen innspill til dette systemet?

Gi gjerne tips eller lignende!

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er litt usikker på "harryfaktoren" som man kanskje vil få med den cd-spilleren... Vil uansett ha et deksel som beskytter spilleren, så den ikke blir stående direkte mot fukt og vind hele tiden.

Er nesten et must med fjernkontroll til spilleren, noen andre tips? :)

Takker igjen

Lenke til kommentar
Hei!

Har akkurat bygget svømmebasseng og har tenkt til å gå til innkjøp av stereoanlegg så jeg kan få lyd ved bassenget.

Like ved bassenget har vi garasje og planen er å montere høyttalere og cd-spiller i garasjen.

Høyttalerne skal monteres under møne, og cd-spiller midt på veggen over noen stikkontakter og lysbryter.

Planen var å kjøpe disse høyttalerene, Preference IO-605.

De krever kun 60Watt, tenkte å montere disse sammen med denne cd-spilleren.

CD-spilleren gir 4x45watt, noe som vil være tilstrekkelig etter min mening, ettersom de ikke krever mer enn 60watt. CD-spilleren er en Marine spiller med medfølgene fjernkontroll så man kan styre musikken fra bassengkanten!

Er det noen innspill til dette systemet?

Gi gjerne tips eller lignende!

Takk

Effekten på høyttalerne du oppgir er ikke hva de krever, men hva de tåler av påtrykk. Du kan fint drive dem med en 20W forsterker. Tipper Cd spilleren du vurderer vil funke greit. Det er vel uansett ikke disco du planlegger.

Hele løsningen virker ganske seriøs.

En god fjernkontroll (helst radiobasert, IR funker ikke så bra ute) er nok et must ja. Greit å kunne justere volumet fra solsenga.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...