toretoretore Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 (endret) Jeg har en ipod touch og ønsker å ha programmer på den(Apps) Problemet er bare at jeg hverken har visa-kort eller mastercard, som monopolistiske Apple forlanger for at jeg skal få kjøpt programmer fra Itunes. Så jeg lastet ned en kopi at programmet pocketguitar, men det vil ikke itunes innstallere på ipoden fordi det "ikke kan verifiseres" Så derfor lurte jeg på om noen visste om et program til å autorisere/verifisere ipod programmer som jeg ikke har lastet ned gjennom Itunes ? Svar mottas med stor takk Endret 8. juni 2009 av toretoretore Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Hei! Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Du kan fint lage en iTunes-konto uten noen form for kort. Her for eksempel. Lenke til kommentar
toretoretore Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 Du kan fint lage en iTunes-konto uten noen form for kort. Her for eksempel. Ja, det skjønner jeg. Men problemet er at jeg ikke får kjøpt programmer uten å ha et kredittkort (jeg er 17 år gammel) Derfor leter jeg etter et program som kan få itunes til å tro at den nedlastede filen er autorisert. Lenke til kommentar
toretoretore Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 Du kan fint lage en iTunes-konto uten noen form for kort. Her for eksempel. Itunes skulle hatt en betalingstjeneste med f.eks mobil. Da hadde det vært mye lettere for meg og sikkert mange andre å kjøpe programmer/musikk/ osv... Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Skjønner ikke helt hva du mener. Med denne tjenesten kan du være 17 år og fortsatt kjøpe apps. Hva skal du med et program som får iTunes til å tro at den nedlastede appen er autorisert da? Skal du ha et program som lurer iTunes til å gi deg appen gratis, er det ulovlig. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 (endret) Han eller meg? Trådstarter . Passer liksom bedre under: "Mobil og PDA" -> "Programmer, spill og operativsystemer". Endret 8. juni 2009 av Kun10kr Lenke til kommentar
toretoretore Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 Skjønner ikke helt hva du mener. Med denne tjenesten kan du være 17 år og fortsatt kjøpe apps. Hva skal du med et program som får iTunes til å tro at den nedlastede appen er autorisert da? Skal du ha et program som lurer iTunes til å gi deg appen gratis, er det ulovlig. Jeg er 17 år, og har IKKE kredittkort. Det er det som er problemet... Hadde itunes hatt mulighet til å betale med mobil ell lign. hadde jeg ikke nølt med å kjøpe ting... Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Skal du bare kjøpe free apps? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Jeg tror han prøver å installere ting som ikke ligger inne i iTunes. Er dette overhode mulig med iPhone, uten å jailbreake ? Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Apps fra Cydia og Installer må du jailbreake for å få. Aldri hørt om noe annet. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Er ikke det teit at du /må/ igjennom apple? Er det ikke din dings når du har kjøpt den ? Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Kan gjøre akkurat hva du vil med den. Det er ikke ulovlig å jailbreake. Får bare ikke noe igjen på garantien etc. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Har de egentlig lov til å nekte deg dette ? Hvorfor har du ikke krav på det etter vanlige forbrukerkjøpslover i Norge? Virker merkelig om de kan nekte å fikse problemet om den detter fra hverandre, skjermen slutter å virke etc. fordi du har installert programmer utenom deres system (om du f*er upp programmvaren er det vel en annen sak)... Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Litt rart er det kanskje, men skjønner det også. Er vel ikke i hovedsak ødeleggelser fysisk, men hvis det skjer noe innvendig, ala virus osv. Lenke til kommentar
toretoretore Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 Er ikke det teit at du /må/ igjennom apple? Er det ikke din dings når du har kjøpt den ? Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Det er ikke vits å quote og så ikke skrive noe. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Litt rart er det kanskje, men skjønner det også. Er vel ikke i hovedsak ødeleggelser fysisk, men hvis det skjer noe innvendig, ala virus osv. Jeg har aldri hørt om virus på OsX, i allefall ikke mobil-varianten (er det ikke darwin med mer som ligger i bånn uansett?). Og programmvarefuckups er vel stort sett bare å ta en hard-reset av noe slag, så er det i orden? Er i allefall det med min Nokia s60 mobil - tar jeg en "3. grads" reset og formaterer minnekortet, så er den tilbake til fabrikkoppsett. Jeg antar at det er tilsvarende med iPhone også. s60 tillater det også å installere programmer fritt (.sis-pakker, ikke helt ulikt rpm eller deb med Linux. Har vært der siden første symbian dingsen min - en Psion lommepc) uten at det tuller med garantien... Er det ikke mer sannsynlig at dette har med Apple som ønsker å beholde kontroll og markedsmakt, enn at ting /egentlig/ er så vanskelig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå