Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ødelakt girkasse på Derbi Senda

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg fikk et problem med mopeden for en stund siden. Jeg hørte en stygg lyd i girkassa, det begynte først på fjerde gir, så på skjette gir, så femte og så tredje til slutt. Faren til en kamerat mente det kunne være drevene i girkassa som var ødelakte. Så det jeg lurer på er om dette kan repareres, eller om jeg må ha ny girkasse. Hva er priser på ny girkasse, og hvor får jeg kjøpt det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk rundt kicken om noe kan være løst.

Kjenner en fyr som fikk panikk pga han trodde girkassa var ødelagt(faktisk snakk om senda der og), da var det bare noe med kicken som var løst elns.

Du er helt sikker på at det kommer fra girkassa da?

Kan ikke være drevene dine som begynner å bli slitt?

Endret av .Butthead.
Lenke til kommentar
Fremdrevet og bakdrevet tenker du på? Eller drevene inne i girkassa? Nei, har egentlig ikke noe veldig peiling på å skru, men har noen kamerater som har det..

Framdrevet jeg tenkte på.

Er vel ikke uvanlig at det kommer rare lyder når de begynner å bli skikkelig slitt.

Lenke til kommentar
Fremdrevet og bakdrevet tenker du på? Eller drevene inne i girkassa? Nei, har egentlig ikke noe veldig peiling på å skru, men har noen kamerater som har det..

Framdrevet jeg tenkte på.

Er vel ikke uvanlig at det kommer rare lyder når de begynner å bli skikkelig slitt.

noe i den duren her du tenker på? :lol:

Lenke til kommentar

Titta litt på framdrevet idag, og det så litt slitt ut,men ikke så ille liksom. Men syntes det er litt merkelig at det er ulyd på kun forskjellige gir, første annet og tredje gir er det ikke noe ulyder. Men resten av gira er det ulyder på, værst på fjerde gir, så skjette og så femte. Når jeg klemmer inn clutchen blir lyden borte.

Lenke til kommentar

Se åssen det ser ut ved clutch sia? Hva skal jeg se etter? :p Men begynner å bli temmelig lei alt dette, så planen er å bare kjøpe ei ny girkasse. Fant en på speedoptions, til 3990,- men dette er ei "race" girkasse, står at den er beregnet til en topp trimmet moped, men er ikke så mye trim på min, så tror ikke det er nødvendig, finnes det billigere på markedet? Og ja, har sjekket autodb og finn.no for delemotorer, eventuelt billige delemopeder.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...