Gå til innhold

Valg av sjampagne til date, noen tips?

Anbefalte innlegg

6 % alkohol? Blir ikke det litt lite for "fyllesexen" du nevnte?

Jeg har kjøpt meg en flaske Freixenet Cava som jeg tenkte å ha som fylledrikke, men har blitt litt døvt pga eksamen. Men den kosta 85 kroner, er Seco(relativt søt) og har 12 % alkohol. Den er ihvertfall billig og sprudlende.

poenget er ikke at jenta skal bli full, hun trenger ikke merke noe særlig av alkoholen for at sexen blir enda deiligere..

men uansett, når jenta blir full , får hun som regel ikke orgasme ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

haha, kunne vært det og men det er faktisk vitenskaplig bevist;)

haha nei veit ikke, mulig hu har mensen og, men skal ha jordbær og litt og drikke bare, så skal vi se fotballkamp denne gangen;)

ikke særlig romantisk men hu blir fornøyd :)

tror jeg venter til det blir fint vær så jeg kan ta hu med ut i hagen når det er sol, god vin med jordbær og en liten musikkspiller med favorittmusikken hennes hvor vi ender opp med det vanlige, masse orgasmer og kos

Lenke til kommentar

Høres veldig bra ut. Mensen er jo bare kos da. Da trenger du ikke å jobbe så mye for å gjøre hu kåt/våt. Haha =D

Fotballkamp funker forøvrig fett. Jeg kan ikke en dritt om fotball, men hadde det ikke vært for den forunderlige sporten så hadde ikke jeg vært sammen med det fantastiske kvinnemennesket jeg er nå. Så go for it =)

Lenke til kommentar
Hva med å rett å slett kjøpe Martini Asti? Den er søt og god, og passer godt til norske(!) jordbær. Det er ikke champagne, men ærlig talt, hvem bryr seg om boblevinen kommer fra Spania eller Frankrike?

Alstså nå er faktisk Asti en by i Piemonte, en av Italias viktigste vinregioner, og Martini er et italiensk merke. Hvordan får du Martini Asti til å være spansk da?

Lenke til kommentar

Styr nå i alle fall unna Astien. Verre skvip skal du lete lenge etter :p

Den går til nød an å blande ut med noe, grapefrukt-juice og isbiter f.eks., men å drikke det rent, det er jo helt håpløst.

Gå for en Moët et Chandon f.eks. De har mange gode og rimelige.

Selv pleier jeg å velge Moët et Chandon Brut Impérial, men det er meg, og jeg er blitt fortalt om og om igjen at jeg er sær når det kommer til vin, det være seg den er musserende, eller ikke.

Sånn ellers hadde fetteren min flaks med ei dame ved å medbringe en flaske Cava til jordbærene.

Vet ikke helt hva slags Cava han hadde med seg, men ...

Cavaer fungerer godt til jordbær, til og med de mer skeptiske rosévinene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det er ikke så mange av dagens skikkelige champagner som fungerer med Jordbær. Før i tiden var champagene mye bedre til jordbær, men det er mer og mer inn med tørrere og tørrere champagner og det fungerer ikke så bra til jordbær.

Derimot finnes det mye gode musserende vin som duger til jordbær. Ikke ta en som er altfor tørr, og ikke altfor søt.

Vil du ha en som er rimelig ville jeg gått for en halvtørr fra Cava, f.eks en slik "Marques de Monistrol Semi Seco" - 85,- for ei flaske.

Vil du ha en dyrere ville jeg gått for en "Jacquesson Cuvée No 733", koster riktignok rett i overkant av 300,- men er knallgod både til frukt, desserter og kun som en drikke. Et alternativ til denne er "Ayala Brut Nature Zéro Dosage"

Vil du ha en som er rosa på farge ville jeg gått for en "Moët & Chandon Brut Impérial Rosé", koster 399,- og er knallgod til frukt.

Enig i at som regel har både champagnen og jordbærene alt for mye syre til å gå godt sammen. Det er waste av god champagne.

Tips til musserende vin: brut = tørr, semiseco = halvtørr, seco = halvsøt, dulce = søt.

I tillegg til Cava, så finnes det også fransk musserende vin, som ikke er fra champagne-området. Den kalles Cremant.

Jeg skjønner dog ikke hvorfor du anbefaler en brut nature vin til jordbær, når brut nature er det tørreste som er å oppnå (null gram sukker per flaske).

Endret av Rata101
Lenke til kommentar
Cava!! Den er billig, rød og smaker kjempegodt. Er egentlig ikke så veldig glad i sjampis men denne går fint sammen med jordbær. Lett og god. Pluss at den smaker ikke billig.

Rød cava? Normal cava er "strågul"...

Altså, det finnes nok rød cava, men normalen er strågul...

Endret av PlatinumFlyer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...