Gå til innhold

Valg av sjampagne til date, noen tips?

Anbefalte innlegg

Vi kan sikkert ha en lang og lite interessant debatt om Asti er godt eller ikke. Jeg mener fortsatt den smaker bajs.

bublegirl, var det for mye tekst for deg? Du leste bare siste avsnittet i siste innlegg om du ikke ser forslagene for muserende vin.

Drappier Carte Blanche Brut

Koster rundt 300,-

frisk og god champagne. Sannsynligvis en av de bedre du får til 300,- om du absolutt skal ha Champagne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Cava!! Den er billig, rød og smaker kjempegodt. Er egentlig ikke så veldig glad i sjampis men denne går fint sammen med jordbær. Lett og god. Pluss at den smaker ikke billig.

Det du seier her er champagne går fint til jordbær, for Cava er spansk musserene vin frå Catalonia slik Champagne er fransk musserende vin frå området Champagne.

Så det er mange typer Cava, vinmonopolet har 31 typer i sitt varesortement.

Lenke til kommentar
Åja, det var jeg ikke klar over! Men den koster under 100 kr, derfor den er genial! :)

lyst til å spesifisere navnet cava da ? :)

siden jeg har et trangt budsjett så vil jeg nok ha en ikke så altfor dyr en :)

Ta en (Martini var det visst) Asti da vel. Ikke gjøre samme tabben som meg og kjøp en dyr en som smaker helt jævlig.

Billig og enkel. Tro meg, du vil ikke ha noe á la det kattepisset jeg kjøpte til 250 kr (ukjent navn, hehe...)

Endret av Kloever
Lenke til kommentar
Åja, det var jeg ikke klar over! Men den koster under 100 kr, derfor den er genial! :)

lyst til å spesifisere navnet cava da ? :)

siden jeg har et trangt budsjett så vil jeg nok ha en ikke så altfor dyr en :)

Ta en (Martini var det visst) Asti da vel. Ikke gjøre samme tabben som meg og kjøp en dyr en som smaker helt jævlig.

Billig og enkel. Tro meg, du vil ikke ha noe á la det kattepisset jeg kjøpte til 250 kr (ukjent navn, hehe...)

Jeg ville styrt unna Asti. Det virket en stund som om du absolutt skulle ha champagne. Om du skal ha musserende vin er Cavas Hill god til jordbær. Asti er fryktelig søt og kvalmende.

Lenke til kommentar

Det er ikke så mange av dagens skikkelige champagner som fungerer med Jordbær. Før i tiden var champagene mye bedre til jordbær, men det er mer og mer inn med tørrere og tørrere champagner og det fungerer ikke så bra til jordbær.

Derimot finnes det mye gode musserende vin som duger til jordbær. Ikke ta en som er altfor tørr, og ikke altfor søt.

Vil du ha en som er rimelig ville jeg gått for en halvtørr fra Cava, f.eks en slik "Marques de Monistrol Semi Seco" - 85,- for ei flaske.

Vil du ha en dyrere ville jeg gått for en "Jacquesson Cuvée No 733", koster riktignok rett i overkant av 300,- men er knallgod både til frukt, desserter og kun som en drikke. Et alternativ til denne er "Ayala Brut Nature Zéro Dosage"

Vil du ha en som er rosa på farge ville jeg gått for en "Moët & Chandon Brut Impérial Rosé", koster 399,- og er knallgod til frukt.

Endret av Dj_Matsern
Lenke til kommentar
http://www.vinmonopolet.no/is-bin/INTERSHO...umpTo=OfferList

det var en billlig en jeg fant på mitt lokale vinmonopol, er det noen som har noen erfaring med den her ?

6 % alkohol? Blir ikke det litt lite for "fyllesexen" du nevnte?

Jeg har kjøpt meg en flaske Freixenet Cava som jeg tenkte å ha som fylledrikke, men har blitt litt døvt pga eksamen. Men den kosta 85 kroner, er Seco(relativt søt) og har 12 % alkohol. Den er ihvertfall billig og sprudlende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...