Gå til innhold

Win 98 starter ikke etter Norton Antivirus 2002 inst.

Anbefalte innlegg

Win 98 SE på Cinet ppi 800 installeres (uten feilmeldinger) med Norton Antivirus 2002. Når maskinen bootes starter windows tilsynelatende før maksinen brått slås helt av. Ved ny oppstart går den i Safe Mode. Ved avinstallasjon av NAV er alt OK igjen. Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

finnes det et annet antivirus på maskinen?

kommer ikke på en god løsning desverre, bortsett fra å prøve på nytt.

Viss du ikke får noe særlig hjelp her, så skal det være en supportsak på www.nav.com tror eg. Men der bør du være flink til å fortelle mye mer detaljert enn det du har vært her.

Kan også å være lurt å ta kontakt med de du har fått NAV hos. Eg vet Telenor har en begrenset support for sine brukere blant annet, er ikke sikker.

Det kan være konflik med andre program/drivere som startes opp i begynnelsen. så viss du har mye lurt der så kan det være en idee å fjerne litt.

Viss dette er en Ferdig PC...altså at maskinen kom ferdig installert med ALT + ALT GØRR, så er det godt mulig det ligger en antivirus fra før av, eller har vært og ikke vært orntli avinstallert. Kan også være konflikt med programmer som "diller" med harddisken på en måte....kommer ikke på eksempler i farten.

Lenke til kommentar

HD er nyformatert og inneholder ikke andre virusprog. Det er kun beskjeden installasjon av drivere: ISDN, nettverkskort, lydkort, grafikk i tillegg til et minimum av SW (bl.a Office 2000). Har hørt vage antydninger om en instilling i BIOS - men det er uklart hva dette egentlig var - noen som har en ide?

tillegg: maskinen er nå installert med Norman helt problemfritt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...