Sitronsaft Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Gratulerer med "din" karakter, nå vet du hvor du står Alle dere som jukser sier jo at om det hadde vært opp til dere hadde vi trukket strå om hvem som kom inn på forskjellige studier. Kanskje det man presterer på prøvene ikke har noe å si for fremtidie studier/yrke, men det er jo faktisk den eneste måten vi har å kartlegge alle elevene. Så det dere gjør er å stjele plassen til en mer hardt-arbeidende elev som mest sannsynlig ville vært en bedre kandidat til studiet/jobben. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 ironien med å juske er hvis du skal jukse stort, hvorfor ikke bare bruke tiden man forberedet juksingen på til å øve? Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 ironien med å juske er hvis du skal jukse stort, hvorfor ikke bare bruke tiden man forberedet juksingen på til å øve? Jepp, si det tar så lang tid å jukse. Wait, what? Om man øver er man ikke garantert en god karakter, om man jukser derimot Når det er sagt jukser jeg ikke selv, da jeg ikke har noe særlig behov for det. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 for å si det... jeg er en mann med prinsipper, jeg har jukset max tre ganger på 11 år, men jeg mener at en 3'er på ærligvis er bedre enn en 5'er på juks. kall meg gal, men sånn er jeg Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Gratulerer med "din" karakter, nå vet du hvor du står Alle dere som jukser sier jo at om det hadde vært opp til dere hadde vi trukket strå om hvem som kom inn på forskjellige studier. Kanskje det man presterer på prøvene ikke har noe å si for fremtidie studier/yrke, men det er jo faktisk den eneste måten vi har å kartlegge alle elevene. Så det dere gjør er å stjele plassen til en mer hardt-arbeidende elev som mest sannsynlig ville vært en bedre kandidat til studiet/jobben. Tull å tøys! Lenke til kommentar
phfjeld Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Jeg mener at man gjør som man vil/trenger, selv har jeg aldri hatt noe særlig behov for å jukse, men jeg har selvfølgelig snakket med andre faglig sterke eleverer når læreren har gått ut for å hente noe eller lignende. Jeg hjelper ofte andre med å jukse ved å sende dem meldinger eller sitte bak og hviske svarene. Allikevel er det jo liten tvil om at juksemakere "stjeler" andres plasser. Lenke til kommentar
fox Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 (endret) for å si det... jeg er en mann med prinsipper, jeg har jukset max tre ganger på 11 år, men jeg mener at en 3'er på ærligvis er bedre enn en 5'er på juks. kall meg gal, men sånn er jeg Maks 3 ganger? Og du anklager ham når han har jukset for aller FØRSTE GANG! Ironisk nok her, lmao Her vil jeg faktisk si at TS er mer en mann med prinsipper enn deg. TS, gratulerer!!! Tror ikke at tegninga ville ha betydd masse uansett, tro meg. Ikke ha dårlig samvittighet, bare gå videre. Endret 15. juni 2009 av Fox Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 for å si det... jeg er en mann med prinsipper, jeg har jukset max tre ganger på 11 år, men jeg mener at en 3'er på ærligvis er bedre enn en 5'er på juks. kall meg gal, men sånn er jeg Maks 3 ganger? Og du anklager ham når han har jukset for aller FØRSTE GANG! Ironisk nok her, lmao Her vil jeg faktisk si at TS er mer en mann med prinsipper enn deg. TS, gratulerer!!! Tror ikke at tegninga ville ha betydd masse uansett, tro meg. Ikke ha dårlig samvittighet, bare gå videre. et point der, men to av gangene var forberedelsen til juksingen så dårlig at det ikke fungerte, så jeg måtte bite i gresset Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Men "prinsippet" er det samme uansett hvor helt håpløs du er å forberede deg på å jukse, ole_marius. Lenke til kommentar
Tesso Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Vell å jukse for å få stå karakter eller fordi du har glømt ein prøve som kan ødelegge karakteren din osv er annleis enn å jukse fordi du må ha den 6ern. Alle har på ein eller anna måte fått kreditt for andre sitt arbeid, slik som når du skriv ei oppgåve og henter info frå nett/bøker, kan jo sjå på det som juks og, for er ikkje dine tankar som ligg i botn. Eigentleg er omtrent alt juks:o My point of view. Lenke til kommentar
phfjeld Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 (endret) Tesso, det er det merkeligste jeg har lest på lenge. Tenk litt over det og skriv enda et innlegg. Selvfølgelig er ikke alt juks. Endring: Poenget med prøver er jo å måle ens kunnskap, det er irrelevant om man "glemmer" dem. Selv har jeg ikke lest til en prøve på gud-vet-hvor-mange år, det gjelder bare å ha litt omløp og følge med i alle fall sånn halvveis i timene. Endret 15. juni 2009 av phfjeld Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Vell å jukse for å få stå karakter eller fordi du har glømt ein prøve som kan ødelegge karakteren din osv er annleis enn å jukse fordi du må ha den 6ern. Alle har på ein eller anna måte fått kreditt for andre sitt arbeid, slik som når du skriv ei oppgåve og henter info frå nett/bøker, kan jo sjå på det som juks og, for er ikkje dine tankar som ligg i botn. Eigentleg er omtrent alt juks:o My point of view. Du hevder altså at all bruk av andres kunnskap er juks? Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Jeg mener at man gjør som man vil/trenger, selv har jeg aldri hatt noe særlig behov for å jukse, men jeg har selvfølgelig snakket med andre faglig sterke eleverer når læreren har gått ut for å hente noe eller lignende. Jeg hjelper ofte andre med å jukse ved å sende dem meldinger eller sitte bak og hviske svarene. Allikevel er det jo liten tvil om at juksemakere "stjeler" andres plasser. Er like "ille" å hjelpe noen å jukse som å jukse selv. Du "stjeler" like mange plasser å den måten. Lenke til kommentar
phfjeld Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Selvfølgelig, jeg har da ikke sagt noe annet. Men jeg vet i alle fall at jeg kan mer enn en elev med samme karakterer som jukser. Poenget er at man "stjeler" plasser uansett, å hevde noe annet blir bare tullete. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Du stjeler ikke en plass hvis du jukser. Du tar i bruk kunnskap for å besvare spørsmål. Ser ikke helt problemet. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 (endret) Elev A: Arbeidsom, stukturert, leser til prøver og følger med i timene. Stiller godt forberedt til prøven. Jukser ikke. Elev B: Gjør ikke annet å enn tulle, har aldri åpnet en bok i sitt liv. Driter i skolen men vil få en godt betalt jobb som voksen. Er totalt uforberedt på prøven. Jukser. Elev C: Vil gjøre det bra, bryr seg om skole men er ikke så flink til å lese til prøve. Vanskelig å forstå stoffet. Leser mye og håper det vil gå bra på prøven. Jukser ikke. _ _ _ A får 6 på ærlig vis. Han kommer inn på de studiene han vil og vil gjøre det godt der pga han har en god evne til å jobbe og lære. B får 6 på uærlig vis. Han kommer inn på de studiene han vil og vil ikke det gjøre det så godt der pga han ikke har noen som helst evne til å lære eller å jobbe ordentlig. Han kommer til å bli lei og/eller sparket. C kommer til å få rundt 4, og være fornøyd med det. Han kommer ikke inn på alt, men han vet hvor han har en sjangs til å lykkes, og velger et yrke han kan tenke seg blant disse. Pga sin arbeidsvilje og seriøsitet vil han med tiden bli god i yrket sitt. En elev som B vil i mange tilfeller stjele plassen fra en elev C og kanskje også en elev A, som ikke er godt for noen. Edit: Skriver "han" for enkelhets skyld. My point of view. Endret 15. juni 2009 av Sitronsaft Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Ja, men du går ut ifra at siden Elev B jukser, så er han totalt idiot i hodet og kan ingenting, noe som ikke stemmer i veldig, veldig mange tilfeller. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Idiot nei. Men han har ingen idé om ærlig arbeid, og han har høyst sannsynlig en dårlig evne til å ta til seg kunnskap/arbeidsstruktur. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Den forutsetningen er uansett helt feil. Og når forutsetningene du legger til grunn for konklusjonen din er feil, blir konklusjonen å feil. Lenke til kommentar
Tesso Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Elev B som jukser hjelper han ikkje stort, sei han går på vidergående så er det jevlig vanskelig å jukse på alle svara. Dei faktatestene som går an og jukse på som me har er små korte og omtrent ubetydelige. Eg trur verkeleg ikkje juksemakarane får 6arar. Sorry ass. Og ja henting av andre sin kunnskap er jo eigentlig det. Juks. My point of view. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå