Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jukset på prøve, men av andre grunner.

Gjest Guest_uffda_*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan fungerer den plagieringskontrollen?

Den setter teksten din opp mot alle mulige kilder på nettet og ser etter ting som er likt. Har du kopiert en tekst fra nett ordrett blir det 100%.

Til TS: Blir du tatt stryker du, sier du det stryker du. Ikke si det, uansett hva du gjør. Blir du tatt er det alltids mulig å ro seg unna. Derfor burde du tenke igjennom et par gode escape routes ;) Men det virket jo ikke som store greiene så det er vel liten sjanse for at læreren tar deg på det. Kanskje han ikke ser det engang ;) OG ikke ha dårlig samvittighet. Prøver å karakterer viser hva du kan akkurat på den prøven, det viser ikke hva du faktisk kan, så å jukse litt ser iallefall ikke jeg på som veldig alvorlig.

Lenke til kommentar
Legg deg langflat når du blir tatt, og ikke et øyeblikk før. =D

pfft! Blånekt for evig og alltid!

Mange lærere som benytter seg av psykologi for å forsøke å få deg til å tilstå! Om de evt. skulle greie det kan du legge ut om tilståelse under press osv! (d er et kjent fenomen at folk under press er tilbøylige til å tilstå ting de ikke har gjort fordi.. bla bla..)

Uansett, ikke gi deg før du har HÅNDFAST bevis for at læreren vet du har jukset.

Lenke til kommentar
Legg deg langflat når du blir tatt, og ikke et øyeblikk før. =D

pfft! Blånekt for evig og alltid!

Mange lærere som benytter seg av psykologi for å forsøke å få deg til å tilstå! Om de evt. skulle greie det kan du legge ut om tilståelse under press osv! (d er et kjent fenomen at folk under press er tilbøylige til å tilstå ting de ikke har gjort fordi.. bla bla..)

Uansett, ikke gi deg før du har HÅNDFAST bevis for at læreren vet du har jukset.

Til å med da burde han ro som han aldri har rodd før! Han stryker uansett hvis han blir tatt, så hvorfor ikke prøve å komme seg ut av det og ikke inrømme en skit?

Lenke til kommentar

Hva slags prøve er dette, der man skal levere inn på samme minnepenn, og får sitte med den lenge nok til å kopiere inn ting fra andres oppgaver uten at noen reagerer? Det høres veldig idiotisk ut. Det høres også rimelig usansynlig ut at man får oppgaver som ikke kan løses med den programvaren man har tilgjengelig, mens de andre har det...

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter
Det høres også rimelig usansynlig ut at man får oppgaver som ikke kan løses med den programvaren man har tilgjengelig, mens de andre har det...

Han jeg kopierte hos har en nyere versjon av programmet enn det jeg har.

Lenke til kommentar

Hans-o, juks er meget alvorleg. Prøva viser kva han kan i faget og ikkje i andre ting, og det er slik det skal vere. Det hjelper ikkje at eir er god i matte viss ein ikkje kan engelsk, men det er ikkje dermed greit å jukse. Istedet for å lese seg til en god karakter, jukset trådstarter, og ein annen som fortjener skuleplassen meir vil ikkje få han fordi trådstarter jukset seg til ein betre karakter.

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter
Istedet for å lese seg til en god karakter, jukset trådstarter, og ein annen som fortjener skuleplassen meir vil ikkje få han fordi trådstarter jukset seg til ein betre karakter.

En av grunnene til jeg har dårlig samvittighet.

Jukset bare på den ene tingen, har aldri jukset før, men stresser og sliter med søvnproblemer pga. presset til å komme inn på en god skole.

Lenke til kommentar

Hadde nok aldri jukset. Har vurdert det før, men ikke bare fører dette til "falske" karakterer, men i tillegg kan det hende du stjeler en skoleplass fra en som faktisk har jobbet for den. Har ingenting til overs for folk som jukser. Hadde vært virkelig sterkt av deg å sagt fra. Men det er som sagt helt opp til deg selv hva du gjør.

Lenke til kommentar

Tilgi deg selv for denne lille synden. Dersom læreren skulle finne det ut bør du kreve håndfaste bevis og blånekte. Siden det å bli tatt for juksing har verst utfall, så ikke innrøm det.

Det er nok best å bare legge det bak deg.

Endret av Crash
Lenke til kommentar
Hans-o, juks er meget alvorleg. Prøva viser kva han kan i faget og ikkje i andre ting, og det er slik det skal vere. Det hjelper ikkje at eir er god i matte viss ein ikkje kan engelsk, men det er ikkje dermed greit å jukse. Istedet for å lese seg til en god karakter, jukset trådstarter, og ein annen som fortjener skuleplassen meir vil ikkje få han fordi trådstarter jukset seg til ein betre karakter.

Alle har\vil jukse engang i livet uansett. Jeg har jukset på flere prøver, jeg har ikke dårlig samvittighet for det. Jeg mener fortsatt jeg fortjener den skoleplassen jeg evt får. Min mening er uansett at prøver og eksamener ikke er verdt noe får å avgjøre kunnskapsnivå og kompetanse.

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter
Hadde nok aldri jukset. Har vurdert det før, men ikke bare fører dette til "falske" karakterer, men i tillegg kan det hende du stjeler en skoleplass fra en som faktisk har jobbet for den. Har ingenting til overs for folk som jukser. Hadde vært virkelig sterkt av deg å sagt fra. Men det er som sagt helt opp til deg selv hva du gjør.

Hadde du bare visst hvor mye av fritiden min jeg har ofret for denne skoleplassen, dette er den eneste gangen jeg har tatt til juksing i hele mitt liv, og ja, jeg angrer fælt på det.

Jeg har jobbet meg opp til seks femmere i karakterer dette skoleåret og i dette faget hadde jeg tre.

Jeg vurderer å stå fram til lærer, kanskje han godtar det og lar meg ta prøven på nytt, hvem vet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...