Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jukset på prøve, men av andre grunner.

Gjest Guest_uffda_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_uffda_*

Ja, jeg jukset på prøve idag å har helt sykt dårlig samvittighet.

Denne prøven avgjør karakter skalaen min, og jeg måtte få bra karakter på denne prøven ellers kom jeg ikke meg inn på skolen jeg vil.

Det er utrolig mye press hjemme også, mamma og pappa maser om harde og solide karakterer og det er veldig vansklig for meg, jeg er redd læreren vil finne det ut å sette stryk på standpunkts prøven min.

Jeg vurderer nå å komme helt clean frem, og spørre om å få ta prøven på nytt, hva syns dere jeg burde gjøre ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Trådstarter
ikke si at du jukset, du har ikke blitt tatt dersom du ikke ble tatt under prøven.

Hva om jeg har lagt igjen spor etter meg ? Kopierings spor fra en annen datamaskin, veldig lett og finne ut i det vi hadde prøve i.

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter

Beklager dobbelpost.

Ikke si det til lærern. det ender bare med at han stryker deg uansett. gjort er gjort og det er ingenting å gjøre med det.

har jukset et par ganger selv og blir du ikke tatt under prøven så slipper du unna. har aldri blitt tatt selv.

Så visst jeg ikke blir tatt under prøven så har det ingenting og si ?

Hvorfor skal jeg ikke si det til læreren ?

Leste i horoskopet idag:

Si det som det er i stedet for å prøve å dekke over hvis du har rotet til noe, ærlighet blir som oftest belønnet.

Lenke til kommentar
ikke si at du jukset, du har ikke blitt tatt dersom du ikke ble tatt under prøven.

Hva om jeg har lagt igjen spor etter meg ? Kopierings spor fra en annen datamaskin, veldig lett og finne ut i det vi hadde prøve i.

Kopieringsspor?

Utdyp

Lenke til kommentar

Du stryker hvis du tilstår og du stryker hvis de finner det ut.

Leste i horoskopet idag:

Si det som det er i stedet for å prøve å dekke over hvis du har rotet til noe, ærlighet blir som oftest belønnet.

Les horoskoet i en annen avis eller en annen side så får du en helt annen spådom.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter
Kopieringsspor?

Utdyp

Visst jeg har kopiert noe fra noen andre sin prøve (vi skulle levere inn på minnepenn fra læreren), og brukte ett slags tegneprogram, i det tegneprogrammet kan du skjekke hvor du har hentet den og den tegningen fra, eneste jeg gjorde var å hente noe isometrisk noe som ikke går ann i mitt program.

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter
Hvis dette var en digital prøve så har læreren mest sannsynlig en plagieringskontroll tilgjengelig.

Var ikke en skrivekontroll osv, så han bruker iallefall ikke plagieringskontroll.

Lenke til kommentar
Kopieringsspor?

Utdyp

Visst jeg har kopiert noe fra noen andre sin prøve (vi skulle levere inn på minnepenn fra læreren), og brukte ett slags tegneprogram, i det tegneprogrammet kan du skjekke hvor du har hentet den og den tegningen fra, eneste jeg gjorde var å hente noe isometrisk noe som ikke går ann i mitt program.

Da kan du ligge tynt ann. han kommer kanskje til å spørre hvordan du laget den figuren og da bør du kunne snakke for deg. men siden det høres ut som det ikke er juks i stor skala så er det en litt større sjanse for å slippe unna. alt kommer ann på hvilken lærer du har.

hadde det vært en prøve uten digitale hjelpemidler så hadde du sluppet unna lett.

Lenke til kommentar

Plagieringskontroll viser ikke til skrivefeil, men hvor stoffet er hentet fra. Den scanner gjennom dokumentet, også kommer det opp f.eks "11%". Dvs. 11% er hentet fra nettet, eller noe lignende det da. Den viser også ut direkte sitater som er tatt fra nett. Er den over 15% (ellrno) kan det virke **.

Med forbehold.

Lenke til kommentar
Gjest Tråstarter
Da kan du ligge tynt ann. han kommer kanskje til å spørre hvordan du laget den figuren og da bør du kunne snakke for deg. men siden det høres ut som det ikke er juks i stor skala så er det en litt større sjanse for å slippe unna. alt kommer ann på hvilken lærer du har.

hadde det vært en prøve uten digitale hjelpemidler så hadde du sluppet unna lett.

Var noen andre jenter i klassen som snakket med hverandre på MSN under hele prøven OM prøven, så det var rart at han ikke tok de i juks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...