Gjest Guest_uffda_* Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Ja, jeg jukset på prøve idag å har helt sykt dårlig samvittighet. Denne prøven avgjør karakter skalaen min, og jeg måtte få bra karakter på denne prøven ellers kom jeg ikke meg inn på skolen jeg vil. Det er utrolig mye press hjemme også, mamma og pappa maser om harde og solide karakterer og det er veldig vansklig for meg, jeg er redd læreren vil finne det ut å sette stryk på standpunkts prøven min. Jeg vurderer nå å komme helt clean frem, og spørre om å få ta prøven på nytt, hva syns dere jeg burde gjøre ? Lenke til kommentar
tommy007 Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 ikke si at du jukset, du har ikke blitt tatt dersom du ikke ble tatt under prøven. Lenke til kommentar
Capa Barsavi Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Ening med Tommy. Inegenting godt kommer ut av å tilstå. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Ikke si det til lærern. det ender bare med at han stryker deg uansett. gjort er gjort og det er ingenting å gjøre med det. har jukset et par ganger selv og blir du ikke tatt under prøven så slipper du unna. har aldri blitt tatt selv. Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 ikke si at du jukset, du har ikke blitt tatt dersom du ikke ble tatt under prøven. Hva om jeg har lagt igjen spor etter meg ? Kopierings spor fra en annen datamaskin, veldig lett og finne ut i det vi hadde prøve i. Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Beklager dobbelpost. Ikke si det til lærern. det ender bare med at han stryker deg uansett. gjort er gjort og det er ingenting å gjøre med det. har jukset et par ganger selv og blir du ikke tatt under prøven så slipper du unna. har aldri blitt tatt selv. Så visst jeg ikke blir tatt under prøven så har det ingenting og si ? Hvorfor skal jeg ikke si det til læreren ? Leste i horoskopet idag: Si det som det er i stedet for å prøve å dekke over hvis du har rotet til noe, ærlighet blir som oftest belønnet. Lenke til kommentar
Alompi Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 ikke si at du jukset, du har ikke blitt tatt dersom du ikke ble tatt under prøven. Hva om jeg har lagt igjen spor etter meg ? Kopierings spor fra en annen datamaskin, veldig lett og finne ut i det vi hadde prøve i. Kopieringsspor? Utdyp Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 (endret) Du stryker hvis du tilstår og du stryker hvis de finner det ut. Leste i horoskopet idag:Si det som det er i stedet for å prøve å dekke over hvis du har rotet til noe, ærlighet blir som oftest belønnet. Les horoskoet i en annen avis eller en annen side så får du en helt annen spådom. Endret 8. juni 2009 av Bruktbilen Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Kopieringsspor? Utdyp Visst jeg har kopiert noe fra noen andre sin prøve (vi skulle levere inn på minnepenn fra læreren), og brukte ett slags tegneprogram, i det tegneprogrammet kan du skjekke hvor du har hentet den og den tegningen fra, eneste jeg gjorde var å hente noe isometrisk noe som ikke går ann i mitt program. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 (endret) Hvis dette var en digital prøve så har læreren mest sannsynlig en plagieringskontroll tilgjengelig. Edit: Trodde dette var noe skriftlig, nvm. Endret 8. juni 2009 av rublings Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Hvis dette var en digital prøve så har læreren mest sannsynlig en plagieringskontroll tilgjengelig. Var ikke en skrivekontroll osv, så han bruker iallefall ikke plagieringskontroll. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Kopieringsspor? Utdyp Visst jeg har kopiert noe fra noen andre sin prøve (vi skulle levere inn på minnepenn fra læreren), og brukte ett slags tegneprogram, i det tegneprogrammet kan du skjekke hvor du har hentet den og den tegningen fra, eneste jeg gjorde var å hente noe isometrisk noe som ikke går ann i mitt program. Da kan du ligge tynt ann. han kommer kanskje til å spørre hvordan du laget den figuren og da bør du kunne snakke for deg. men siden det høres ut som det ikke er juks i stor skala så er det en litt større sjanse for å slippe unna. alt kommer ann på hvilken lærer du har. hadde det vært en prøve uten digitale hjelpemidler så hadde du sluppet unna lett. Lenke til kommentar
Pezzonovante Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Plagieringskontroll viser ikke til skrivefeil, men hvor stoffet er hentet fra. Den scanner gjennom dokumentet, også kommer det opp f.eks "11%". Dvs. 11% er hentet fra nettet, eller noe lignende det da. Den viser også ut direkte sitater som er tatt fra nett. Er den over 15% (ellrno) kan det virke **. Med forbehold. Lenke til kommentar
Gjest Tråstarter Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Da kan du ligge tynt ann. han kommer kanskje til å spørre hvordan du laget den figuren og da bør du kunne snakke for deg. men siden det høres ut som det ikke er juks i stor skala så er det en litt større sjanse for å slippe unna. alt kommer ann på hvilken lærer du har. hadde det vært en prøve uten digitale hjelpemidler så hadde du sluppet unna lett. Var noen andre jenter i klassen som snakket med hverandre på MSN under hele prøven OM prøven, så det var rart at han ikke tok de i juks. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132 Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Så bare slapp av. Du unngikk systemet. Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Tviler på at du blir tatt jeg også. Ha noen gode unnskyldninger i bakhånd hvis du skulle bli tatt. Det lønner seg ikke å si noe. Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 (endret) Ingen seriøs lærer vil gi deg en ny sjanse på en prøve fordi du jukset. Det fungerer kanskje i niende klasse om læreren er naivsnill. Endret 8. juni 2009 av Mynotir Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Jaja, får se i morgen hvordan det går. Kan gi beskjed her visst det ønskes. Lenke til kommentar
tommy007 Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 ikke si at du jukset! da stryker du :/ Lenke til kommentar
Wubble Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Hvordan fungerer den plagieringskontrollen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå