Rullrigg Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 (endret) Specs: Samsung Syncmaster 2443bw XFX 7900 GT 2 GB PC6400 RAM 650 Watts Corsair PSU ASUS P5W DH Deluxe-hovedkort Hei, Kjøpte meg for en stund siden en ny skjerm, 24" samsung syncmaster 2443bw. Problemet mitt er at de spill jeg har forsøkt (3D-motoren på FM2009, Sherlock Holmes vs Jack the ripper) har blitt helt rare i grafikken. For eksempel vrenges hele bildet, eller det kommer en vrengt stripe et eller annet sted på skjermen. Spillet fortsetter noen ganger å kjøre, kan f eks høre tale, noen ganger. Andre ganger bare fryser bildet og jeg må restarte. Tror bestemt at dette begynte etter at jeg kjøpte den skjermen. Ser man på spillene så er ikke de all verdens krevende, grafikkmessig, heller. Tror noen her inne at det kan komme av at skjermkortet mitt ikke klarer den store skjermen? Skal jo i følge specs klare større oppløsninger enn det. Kan det være noe med skjermen? Jeg kjører skjermen i digital-modus. Jeg har oppdatert skjermkortdriver til etterretning. Trenger hjelp med dette, og setter pris på alle innspill Endret 8. juni 2009 av Rullrigg Lenke til kommentar
Rullrigg Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 Specs: Samsung Syncmaster 2443bw XFX 7900 GT 2 GB PC6400 RAM 650 Watts Corsair PSU ASUS P5W DH Deluxe-hovedkort Hei, Kjøpte meg for en stund siden en ny skjerm, 24" samsung syncmaster 2443bw. Problemet mitt er at de spill jeg har forsøkt (3D-motoren på FM2009, Sherlock Holmes vs Jack the ripper) har blitt helt rare i grafikken. For eksempel vrenges hele bildet, eller det kommer en vrengt stripe et eller annet sted på skjermen. Spillet fortsetter noen ganger å kjøre, kan f eks høre tale, noen ganger. Andre ganger bare fryser bildet og jeg må restarte. Tror bestemt at dette begynte etter at jeg kjøpte den skjermen. Ser man på spillene så er ikke de all verdens krevende, grafikkmessig, heller. Tror noen her inne at det kan komme av at skjermkortet mitt ikke klarer den store skjermen? Skal jo i følge specs klare større oppløsninger enn det. Kan det være noe med skjermen? Jeg kjører skjermen i digital-modus. Jeg har oppdatert skjermkortdriver til etterretning. Trenger hjelp med dette, og setter pris på alle innspill Er det ingen som har noen fornuftige svar på hva dette kan være? Vurderer å kjøpe meg et nytt skjermkort, men det er litt fånyttes hvis problemet ligger et annet sted. Håper noen kan bidra! Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Det første eg ville gjort er å sjekke med en annen skjerm (kanskje en med samme størrelse helst?) og se om problemene vedvarer, gjør de ikke det på en skjerm med noenlunde like spesifikasjoner, er det skjermen, hvis ikke må det være noe annet (f.eks gammelt skjermkort) Lenke til kommentar
Rullrigg Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 Det første eg ville gjort er å sjekke med en annen skjerm (kanskje en med samme størrelse helst?) og se om problemene vedvarer, gjør de ikke det på en skjerm med noenlunde like spesifikasjoner, er det skjermen, hvis ikke må det være noe annet (f.eks gammelt skjermkort) Takk for svar! Jeg heller til å tro at det er skjermkortet, men jeg har ikke fått fanget opp noe sted om gamle skjermkort kan slite med de nye litt større skjermene. Noen som vet noe om dette? Mitt skjermkort, XFX 7900 GT, skal visstnok tåle oppløsninger opp mot 2048x1536. Allikevel ser det jo ikke ut som dette er tilfelle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå