ZynoX Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 (endret) Hallo! Jeg har akkurat fått meg en Intel Core 2 Duo E8400 prosessor. Jeg fulgte alle instruksene nøye, jeg har også hvert veldig nøye med å ikke ta på prosessoren uten om på kantene. Jeg fikk satt det inni. Vifta går fint, men maskinen booter ikke. Det er ikke noe klassisk *pipp* på starten. Jeg satt det gamle i nå, og det fungerer helt fint. Får ikke håpe at jeg må kjøpe meg et nytt hovedkort PC'en: Asus P5b-e hovedkort 4 GB RAM Intel Core 2 Duo 2.13 GHz (Gamle) - Nye Intel Core 2 Duo 3.00 GHz (Nye) MIST Modulær 650W Strømforsyning Hjelp! Endret 8. juni 2009 av ZynoX Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Mest sannsynlig har du ikke en BIOS som er kompatibel med CPUen. P5B-E behøver BIOS 1704 eller 1803 for E8400 (avhenger av om stepping er hhv. C0 eller E0). Lenke til kommentar
ZynoX Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 Ergo: Jeg oppdaterer BIOS, så går det? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Ja, det skal i utgangspunktet ikke være noe problem å kjøre E8400 på det hovedkortet, så om du flasher BIOS, så bør det virke. Lenke til kommentar
ZynoX Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 Ok. Da takker jeg for støtten. Også kommer jeg tilbake så fort jeg har oppdatert og plassert det igjen. hehe. Lenke til kommentar
ZynoX Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 Nå har jeg oppdatert, og det gikk bra. Jeg ble veldig redd for den boota ikke opp, men det var min egen feil. Bare noen justering jeg måtte, også bytte til hva den skulle boote opp. Så da er jeg så langt. Jeg har en liten erfaring med at slike oppdateringer kan gå galt. Forrige PC'en jeg hadde skulle vi oppdatere....Startet aldri...PIPP PIPP.. også sloknet den... Jaja, ihvertfall. Takk så langt... Lenke til kommentar
ZynoX Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 Hei! Nå har jeg installert BIOS Revesion 1802 og i går da satt jeg i den nye prosessoren. Denne gangen så booter den opp, men den stopper før jeg får jeg fått godt inn i BIOS. Det står sånn Initilizing USB, også bare stopper det der. Maskinen tenker ikke engang. Ikke noe feil melding eller noe. Så hva gjør jeg nå? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Du kan prøve å koble fra alle USB enheter som du har og så starte maskinen igjen. Du vil muligens få feil medling om at tastatur mangler hvis du har et USB tastatur, hvis så slå av maskinen og koble til tastaturet. start på nytt, går det bra slår du av maskinen igjen og kobler til eventuell USB mus. Slik fortsetter du til PCen stopper på "Initilizing USB". Da vet du hvilken USB enhet som lager til trøbbel for deg. Den USB enheten som steller i stand tull kobler du til når du er i Windows. Lenke til kommentar
ZynoX Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 Da gjorde jeg det. Det endte med at jeg måtte ta ut RAM'en for at jeg skulle komme i Windows. Men jeg får en feil melding på starten at hvis jeg skal få prosessoren til å yte fult så må jeg oppgradere BIOS, men har jeg gjort det! Hjelp... Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Vanskelig å si. Du sier du flashet til 1802, men det kan være du må ha 1803 om du har en E0-revisjon. Nyeste beta-BIOS jeg kan finne er 1807. Virker maskinen ok enda med E6400-prosessoren? Lenke til kommentar
ZynoX Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 (endret) Vanskelig å si. Du sier du flashet til 1802, men det kan være du må ha 1803 om du har en E0-revisjon. Nyeste beta-BIOS jeg kan finne er 1807. Virker maskinen ok enda med E6400-prosessoren? Ja, den fungerer helt fint med den gamle. Asus nettsiden er så dårlig. Nesten hver gang jeg er innpå der så er det alltid noe feil. Og de gangene jeg har lastet ned noe der ifra så går det forferdelig sakte. Jeg fant Asus update, som skulle finne den siste versjonen. Det var 1802... Endret 10. juni 2009 av ZynoX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå