Gå til innhold

Tyver på ferde: Bensintank stjålet fra båten. Passende hevn?


Gjest Slettet-XHLacM

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jo, tyv er en tyv uansett.

 

Du tviler på det ja, men du kan ikke være sikker...

 

Men uansett, si at 3 unger/ungdommer som stjeler din spesialblanda tank og havarerer og evt omkommer på sjøen?

Trivelig å ha det på samvittigheten?

Om så er så håper jeg hvertfall at politi sporer opp tanken til båten den ble stjålet fra og dens eier som blanda mixen.

Kanskje litt drastisk å risikere liv og helse for en kanne bensin ja.

Men hva om jeg monterer alarmsystem med fjernstopp i min båt. Den blir stjålet, og etter en halvtime får jeg alarm om dette. Sender derfor beskjed til båten om å stoppe. Dessverre var det dårlig vær med mye sjø, båten havarerer og tyvene omkommer. Min feil? Bør jeg få dårlig samvittighet? Det synes ikke jeg.

Lenke til kommentar
vel... hadde du faktisk fjernstoppa motoren/e slik at den havarerte før politi/redningsselskapet/tyverisytemets-selskap dukka opp?

 

Ikke jeg. Hadde nok ventet slik at båten min var garantert sikker reddet.

Godt mulig jeg ikke hadde gjort det, men det har ikke noe med problemstillingen å gjøre.

For HVIS jeg hadde gjort det, og tyvene hadde mistet livet, så hadde jeg ikke følt noe anger eller ansvar for det. Er redd for at jeg er såpass kynisk.

Lenke til kommentar
Men uansett, si at 3 unger/ungdommer som stjeler din spesialblanda tank og havarerer og evt omkommer på sjøen?

Trivelig å ha det på samvittigheten?

Om så er så håper jeg hvertfall at politi sporer opp tanken til båten den ble stjålet fra og dens eier som blanda mixen.

 

Har et par tanker med "spesialblanding" i båten som er på hytta.

Det brukes på en veteranmotor som krever 10:1 olje/bensin, noe som vil medføre full stopp på en moderne motor (etter å ha røyklagt hele fjorden) :cool:

Kommer ikke til å ha dårlig samvittighet om noen skulle stjele denne suppa og havarere, det medfører en viss risiko å stjele annen manns eiendom, noe tyver bør ha i bakhodet når de benytter seg av stjålet drivstoff.

Lenke til kommentar
Har et par tanker med "spesialblanding" i båten som er på hytta.

Det brukes på en veteranmotor som krever 10:1 olje/bensin, noe som vil medføre full stopp på en moderne motor (etter å ha røyklagt hele fjorden) :cool:

Kommer ikke til å ha dårlig samvittighet om noen skulle stjele denne suppa og havarere, det medfører en viss risiko å stjele annen manns eiendom, noe tyver bør ha i bakhodet når de benytter seg av stjålet drivstoff.

 

Her er det faktisk en ganske stor forskjell på ei blanding som du faktisk har bruk for (til veteranmotor) og ei drivstoffblanding som er laga med tanke på at folk/tjuvar skal få problemer om dei bruker blandinga.

 

Du kan ikkje bli straffa fordi nokon har fått motorhavari etter å ha stjålet 10:1 blandinga di som du bruker på veteranmotoren din, men du kan bli straffa for å ha lagt ut ei "felle" med ei bensinblanding som ikkje kan brukast til noke anna en å ødelegge motorar.

Lenke til kommentar
Du kan ikkje bli straffa fordi nokon har fått motorhavari etter å ha stjålet 10:1 blandinga di som du bruker på veteranmotoren din, men du kan bli straffa for å ha lagt ut ei "felle" med ei bensinblanding som ikkje kan brukast til noke anna en å ødelegge motorar.

Og hvorfor dette? Du kan jo bare si at du blandet feil, men ville ikke kaste miksen da bensin tross alt er nokså dyrt. De kan vel på ingen måte bevise at noen la ut lokkemat som kom til å gjøre vondt for eventuelle tyver om gjenstanden kom i feil hender.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...