Gå til innhold

Tyver på ferde: Bensintank stjålet fra båten. Passende hevn?


Gjest Slettet-XHLacM

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-XHLacM

I dag da pappa var nede i båten på en rutinesjekk, fant han ut at noen hadde vært inni båten og stjålet en tank med bensin. :angry: Han ble selvfølgelig forbannet, men litt etter litt kom tanken om hevn. :evil:

 

Idéen er som følger: Vi kjøper en ny tank, fyller den med bensin, heller noe jævelskap oppi sammen med bensinen og legger tanken synlig til. Så er det bare å smøre seg med tolmodighet, vente på at noen stjeler tanken og se etter noen som har hatt totalhavari.

 

Sukker i bensinen skal være en myte og tester har vist at dette ikke er særlig effektivt. Det jeg er ute etter, er noe som garantert gjør så mye skade på motoren som mulig. Har dere med-båtfolk noen tips? :whistle:

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Men nå er du heldigvis ikke en tyv? ;)

 

Tanken er jo at den neste som prøver seg skal få så det suser. Det er snakk om prinsipper!

Lenke til kommentar

Selv har jeg fått frastjålet en kanne med diesel...som det sto bensin på med store bokstaver. Om de som stakk av med den luktet på det før de tok det i bruk vet jeg jo ingenting om, men håper jo på det beste...altså det verste.

 

Vi får stadig vekk frastjålet diesel og bensin fra jobben, men det som har hulpet litt er å ikke skrive på kannene hva de inneholder.

 

Har forresten hørt at sukker fungerer best/dårligst om du lar motoren gå på det en stund før du slukker den og så starter den igjen neste dag.

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar
Selv har jeg fått frastjålet en kanne med diesel...som det sto bensin på med store bokstaver. Om de som stakk av med den luktet på det før de tok det i bruk vet jeg jo ingenting om, men håper jo på det beste...altså det verste.

 

Vi får stadig vekk frastjålet diesel og bensin fra jobben, men det som har hulpet litt er å ikke skrive på kannene hva de inneholder.

Diesel på bensinmotor gjør ikke så mye mer "skade" enn å smøre motoren i tillegg til at den ikke starter...

Tøm tanken + rens bensinfilter + fyll ny bensin = Motor starter! :new_woot:

 

Bensin på dieselmotor derimot, DET gjør mye faenskap!!! :roll:

Lenke til kommentar
Har forresten hørt at sukker fungerer best/dårligst om du lar motoren gå på det en stund før du slukker den og så starter den igjen neste dag.
Myth Busters kjørte en gammel V8 på en blanding av bensin og sukker som hadde godgjordt seg over natten. Motoren gikk akkurat like bra som med ren bensin. Så den myten er busted.
Lenke til kommentar

Du kunne jo prøve å blande endel styrofoam isammen med bensinen.

Dette vil løse seg opp. Har du oppi nok skal det bli noe lignede napalm. Er vistnok ikke så bra for motoren. Har ikke prøvd det selv og tror kanskje ikke jeg ville prøvde det med tanke på personskader.

Lenke til kommentar

hell disel på tanken, har selv vært borti en bil som hadde en del disel og bensin på tanken, den brukte ca 1 min på å stoppe etter man hadde tatt ut nøkkelen, den går kun på komprimeringen.

 

hvis du samtidig heller en 4-liters tank med rc-bensin(med 20% nitrogen), så burde det bli såpass høy komprimering at motoren tar kvelden, og det blir helt sikkert en artig lyd når den begynner å kjøre på dobbelt RPM av det den skal :devil:

rc-motorene går på ca 30 000rpm på maks, så rc-bensin er kraftige saker.

Lenke til kommentar
*snip*

Idéen er som følger: Vi kjøper en ny tank, fyller den med bensin, heller noe jævelskap oppi sammen med bensinen og legger tanken synlig til. Så er det bare å smøre seg med tolmodighet, vente på at noen stjeler tanken og se etter noen som har hatt totalhavari.

*snip

:whistle:

 

Sannsynligheten er stor for at bensinen som blir stjålet, blir brukt på en båt som også er stjålet. Så i tillegg til å sette tyvenes liv i fare, ødelegger du båten ytterligere for den uheldige eier. Jeg tror jeg ville forsøkt å unngå å sette meg i en slik situasjon, da er det bedre å ta kannen med meg etter endt tur...

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar
Sannsynligheten er stor for at bensinen som blir stjålet, blir brukt på en båt som også er stjålet. Så i tillegg til å sette tyvenes liv i fare, ødelegger du båten ytterligere for den uheldige eier. Jeg tror jeg ville forsøkt å unngå å sette meg i en slik situasjon, da er det bedre å ta kannen med meg etter endt tur...

 

Sannsynligvis var det vel noen unger som trengte mer bensin til påheng'ern, så så de tanken deres og tok den..

Endret av BenAus
Lenke til kommentar
Sannsynligheten er stor for at bensinen som blir stjålet, blir brukt på en båt som også er stjålet. Så i tillegg til å sette tyvenes liv i fare, ødelegger du båten ytterligere for den uheldige eier. Jeg tror jeg ville forsøkt å unngå å sette meg i en slik situasjon, da er det bedre å ta kannen med meg etter endt tur...

 

Det tviler jeg hardt på. Du kan ikke sammenligne en som stjeler bensin til 100 kr med en som stjeler en båt til flere tusen kroner.

Lenke til kommentar

jo, tyv er en tyv uansett.

 

Du tviler på det ja, men du kan ikke være sikker...

 

Men uansett, si at 3 unger/ungdommer som stjeler din spesialblanda tank og havarerer og evt omkommer på sjøen?

Trivelig å ha det på samvittigheten?

Om så er så håper jeg hvertfall at politi sporer opp tanken til båten den ble stjålet fra og dens eier som blanda mixen.

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...