Gå til innhold

Sapphire Radeon 9500 Atlantis 128MB DDR til 9800?

Anbefalte innlegg

Så med andre ord har jeg ikke noe å tape på å kjøpe et 9500 non-pro. Hvis det ikke skulle gå å oppgradere till et 9700 kort, så kan man oppgradere det til et 9500 pro? Eller har jeg missforstått totalt? :)

Du har ikke misforstått noenting ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Blir sur på folk som sier at man ødelegger kortet hvis man gir driverene nye instruksjoner. det er bare mulig og ødelegge de ved overklokking, og det skal mye til å ødelegge ett kort av den grunn, da må man drive med volt modding og andre kjøle metoder for å greie det. skulle man være så heldig og ødelegg kortet ved vanelig overklokking, så finner ikke f.eks. komplett ut av det. det er jo kun software styrt ikke jumpere på kortet. Skjønner ikke at folk er så redde.

Mitt kort er av ny type 9500nonPRO, så jeg får kun modded til PRO ved kun bruk av drivere, og det åpnet 4 extra pipelines og det økte ytelsen bra.

Så med andre ord har jeg ikke noe å tape på å kjøpe et 9500 non-pro. Hvis det ikke skulle gå å oppgradere till et 9700 kort, så kan man oppgradere det til et 9500 pro? Eller har jeg missforstått totalt? :)

Men hvis ikke np'en kan moddes til 9700, så kan jo 9500pro klokkes høyere enn np, da... (Med RivaTuner e.l.)

Da er det ingen vits!

Lenke til kommentar

Du har ikke misforstått noenting ;)

Vel.. Du _kan_ risikere at moddingen ikke virker. Hos meg blir det enkelte grafikkfeil når jeg kjører på modifiserte drivere (9500@9500pro)

Lenke til kommentar

Urk..... Slabbedask.... Om du ikke har peil i det hele tatt, dropp å svar....

Fakta: Du kan ikke få et 9500 kort til å bli inærheten av et 9800 kort.....ikke 9700 engang.....

- Jo du får det til å bli et 9700 kort. Hvorfor? Fordi det ER et 9700 kort med 4 pipelines deaktivert.

Men HUSK dette gjør du på eget ansvar,,,du kan regne med å ødelegge hele kortet og da får du ikke byttet det  Shit happends

- Hvordan man skal kunne ødelegge et kort med en softwaremod er meg et mysterium. Om du skulle klare kunststykket får du byttet. Hvilken garantibestemmelse har du brutt? "Du skal ikke legge inn andre drivere enn den som fulgte med kortet"-bestemmelsen?

At folk aldri kan bli fornøyd med det de kjøper

- Hvorfor IKKE soft-modde kortet? Oppdaterer aldri du driverne på din maskin til de nyeste og bedre? Soft-mod; samma greia.

-even.

(med soft-modda C3D Radeon 9500 fra PSData; funker som fjell)

Lenke til kommentar
- Hvordan man skal kunne ødelegge et kort med en softwaremod er meg et mysterium.
Å ødelegge kortet fysisk er kanskje litt vanskelig, men å ødelegge det på den måten at det ikke-fungerer og er ureparerbart for andre enn ATI's ingeniører er ikke noe kunstykke. Det er jo snakk om en BIOS her. Flash med en ødelagt BIOS og voilá...

Hvilken garantibestemmelse har du brutt? "Du skal ikke legge inn andre drivere enn den som fulgte med kortet"-bestemmelsen?
Hva med "Bruk kun ATI-sertifiserte drivere", "Bruk kun ATI-sertifisert BIOS" eller mest sansynlig: "Flash BIOS og mist garantien din"
Lenke til kommentar
Å ødelegge kortet fysisk er kanskje litt vanskelig, men å ødelegge det på den måten at det ikke-fungerer og er ureparerbart for andre enn ATI's ingeniører er ikke noe kunstykke. Det er jo snakk om en BIOS her. Flash med en ødelagt BIOS og voilá...

Det er snakk om soft-mod ved hjelp av drivere!! Ingen som snakker om BIOS flash!

Lenke til kommentar

Ok, men er litt forvirret nå. Kan ingenting om dette. Jeg klarte og ødelegge mitt radeon 9700pro, er ikke hypp på og gi ATI 3 lapper til. Kan jeg få et korrekt svar på hva jeg skal kjøpe og softmodde for å få samme grafikken jeg hadde, og uten artifacts :) 100% korrekt svar, jeg bestiller nå!!!

Lenke til kommentar

Kan ikke softmodde noe kort til 9700_PRO_. Muligheten som er der er å kjøpe et 9500 [non-pro] og softmodde dette til 9700 [non-pro].

En del ting må klaffe for å få til dette:

Kortet må være av eldre/de første ATi slapp av 9500 kortet, dvs. et av de røde kortene med ram'en i "L"-form (disse er nemlig _egentlig_ 9700 kort, hvor minnebusen er satt ned til 128, og hvor 4 av 8 pipelines er deaktivert. Connect3d kortene PSData har inne er av denne typen (om de har noen igjen...).

En annen ting som må klaffe er at ingen av de deaktiverte pipelinene må være defekte. Endel som har prøvd å softmodde 9500 kortene har fått problemer med artifacts o.l. pga. at pipelinene er defekte. en må da rulle tilbake, og får da et vanlig 9500-kort... (tror forresten man da kan softmodde til 9500_PRO_)

NB: softmod opp til et så snasent kort som 9700_PRO_ går nok ei.

-evenlut.

Lenke til kommentar

Ser ut til at enkelte har tungt for det.. Så jeg skal prøve å oppsummere:

Alle r9500 kortene som kan moddes til r9700 har allerede 256bit minnebuss, det eneste man gjør er å aktivere de siste 4 pipelines. Disse får man neppe tak i lenger.

r9500 til r9500pro er langtifra garantert at fungere, da enabler man de siste 4 pipelines på et kort som er 128bit minnebuss. Hvis de 4 siste er defekte så vil det ikke fungere.

Lenke til kommentar
Ser ut til at enkelte har tungt for det.. Så jeg skal prøve å oppsummere:

Alle r9500 kortene som kan moddes til r9700 har allerede 256bit minnebuss, det eneste man gjør er å aktivere de siste 4 pipelines. Disse får man neppe tak i lenger.

r9500 til r9500pro er langtifra garantert at fungere, da enabler man de siste 4 pipelines på et kort som er 128bit minnebuss. Hvis de 4 siste er defekte så vil det ikke fungere.

Connect3D Radeon 9500 - www.psdata.no Kan moddes.. fortsatt 50+ igjen på lager. ;)

Edit: det ble litt FOR mye reklame.

Lenke til kommentar

tenk slik da..

-man lager en haug med 9700 kort og kvalitets tester disse...

-de kortene som IKKE fyller 9700kravene blir brukt til en "mindre" bedre 9xxx serie

ER du heldig og får akkurat samme PCB layout (kretskort) og et kort som ikke er langt fra kravene til et 9700kort så kan du modde det.

Samme prinsipp som ved prosessorer..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...