Gå til innhold

Sapphire Radeon 9500 Atlantis 128MB DDR til 9800?


Anbefalte innlegg

Hvis dere ser på ukens tilbud til komplett her dem endelig fått in dette kortet:

-Sapphire Radeon 9500 Atlantis 128MB DDR

AGP, ATI 9500, DVI-I, TV-Out, Retail

 

Okey her kommer spørsmålet. er det noen som veit om det går an og oppdatere bioset til kortet så den får tilsvarende ytelse som en 9800?

(har hørt et sted at det var bare de litt eldre korten som kan gjøre dette)

 

Viss det går an, fins det noen forklaringer på nettet som forteller åssen dette gjøres.

 

Man sparer jo masse penger hvis dette kan gjøres :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får det aldri "like" bra som 9800 det er en god del nye ting på 9800 som 9500 ALDRI kan få.

 

Du kan få det bedre men har hørt fra mange som har fått kortene ødelagt pga dette.

Overklokking skjer på egent ansvar og jeg har sett MANGE som har fått kortene sine ødelagt pga dette

 

Fakta: Du kan ikke få et 9500 kort til å bli inærheten av et 9800 kort.....ikke 9700 engang.....hva hadde da vert vitsen å få inn 9800 kortene om alle "bare kunn modde 9500" kortene sine.... :lol:

 

Rett og slett.....det er mer enn bare bios/softvare oppdatering som skal til for at du skal få bedre ytelse.....MYE mere i mange tilfeller.

 

Kjøp heller et Radeon 9700 pro kort som u får for under 3000 kr hos www.mpx.no der har du masse kort for pegene en stund fremover uten at du trenger å risikere å ødelegge et 9500 kort :wink:

Lenke til kommentar
Fakta: Du kan ikke få et 9500 kort til å bli inærheten av et 9800 kort.....ikke 9700 engang.....hva hadde da vert vitsen å få inn 9800 kortene om alle "bare kunn modde 9500" kortene sine.... :lol:

 

Rett og slett.....det er mer enn bare bios/softvare oppdatering som skal til for at du skal få bedre ytelse.....MYE mere i mange tilfeller

 

Før du ler av andre så burde du kansje vite hva du snakker om selv.

Når de gjelder å modde et 9500 kort til 9700 så er dette FULT mulig siden de kortene man gjør dette med faktisk ER 9700 kort.. men med info i biosen om at bare 4 av de i alt 8 pipelinene skal brukes. Det eneste man trenger å gjøre er å fortelle drivern at den skal bruke alle 8.. og vips så har man et fullverdig Radeon 9700 kort.

 

Trådstarter: Sapphire kortene kan man ikke gjøre dette med, men om du bestiller Connect3D Radeon 9500 fra PS Data så er det bare til å sette igang ;).

Vet ikke hvorfor C3D fortsatt lager 9500 på 9700 PCB.. mulig de bare har et kjempelager med "gamle" 9500 kort, men uansett så skal jeg ikke klage ;)

 

Edit: BBC feil..

Lenke til kommentar
Det er går fint å modde Sapphire korta også, så lenge rambrikkene står i l form. Mulig ATI har forandret på det nå da. Men mitt funker som bare det :)

 

Her er det en fin forklaring på hvordan du gjør dette  http://www.maxdownloads.com/~ian/wizzard/

 

Jepp.. du har helt rett.. Men Sapphire lager ikke lenger 9500 på 9700 PCB.. det sluttet de med for en stund siden.

På en annen side så kan man ha flaks å få et "gammelt" kort, men sjansene er ytterst små ville jeg tro..

Lenke til kommentar

Trådstarter: Sapphire kortene kan man ikke gjøre dette med' date=' men om du bestiller Connect3D Radeon 9500 fra PS Data så er det bare til å sette igang ;).

Vet ikke hvorfor C3D fortsatt lager 9500 på 9700 PCB.. mulig de bare har et kjempelager med "gamle" 9500 kort, men uansett så skal jeg ikke klage ;)

quote']

 

Så du mener at hvis jeg bestiller et 9500 non-pro kort fra PsData (Connect...), så kan jeg med største sansynlighet lage et 9700 kort av dette? Hvorfor bruker disse frtsatt 9700 PCB'n?

Lenke til kommentar

Så du mener at hvis jeg bestiller et 9500 non-pro kort fra PsData (Connect...), så kan jeg med største sansynlighet lage et 9700 kort av dette? Hvorfor bruker disse frtsatt 9700 PCB'n?

 

Jepp.. jeg har vært i kontakt med PS Data og de kunne bekrefte at 9500 kortene de hadde på lager var med 9700 PCB.. (ram i "L" form og røde kort) ;)

 

Hvorfor C3D fortsatt bruker 9700 PCB på 9500 kortene sine vet jeg som sagt ikke.. men det kan være så enkelt som at de har mange "gamle" kort på lager...

Lenke til kommentar

Når jeg tenker over det, så tror jeg ikke det er "Pro" likevel.. Får håpe det i alle fall.. Kanskje vi kan resonere litt her..

 

Jeg har 64 MB og 128 bit DDR memory. Finnes det noen Pro-utgaver som har denne spesifikasjonen. Det er nemlig bare en klistrelapp på esken som det står pro på...

 

Takker for RASKT svar formann (sjef),

 

Henning

Lenke til kommentar

Når jeg ser etter på PS data så ser jeg at 9500 Pro koster under 100 kr mer. Å det er jo et mye bedre kort, hvis det ikke er mulig å modde non-pro versjonen da..

Hvor stor er sjansen for at dette kortet skal gå å modde til et 9700 kort? Har lest om en del som har fått problemer med sine kort, når dem er moddet (texture feil..)

Lenke til kommentar
Fakta: Du kan ikke få et 9500 kort til å bli inærheten av et 9800 kort.....ikke 9700 engang.....hva hadde da vert vitsen å få inn 9800 kortene om alle "bare kunn modde 9500" kortene sine.... :lol:

 

Rett og slett.....det er mer enn bare bios/softvare oppdatering som skal til for at du skal få bedre ytelse.....MYE mere i mange tilfeller

 

Før du ler av andre så burde du kansje vite hva du snakker om selv.

Når de gjelder å modde et 9500 kort til 9700 så er dette FULT mulig siden de kortene man gjør dette med faktisk ER 9700 kort.. men med info i biosen om at bare 4 av de i alt 8 pipelinene skal brukes. Det eneste man trenger å gjøre er å fortelle drivern at den skal bruke alle 8.. og vips så har man et fullverdig Radeon 9700 kort.

 

Trådstarter: Sapphire kortene kan man ikke gjøre dette med, men om du bestiller Connect3D Radeon 9500 fra PS Data så er det bare til å sette igang ;).

Vet ikke hvorfor C3D fortsatt lager 9500 på 9700 PCB.. mulig de bare har et kjempelager med "gamle" 9500 kort, men uansett så skal jeg ikke klage ;)

 

Edit: BBC feil..

 

 

Voila.....jeg snakket om å få et 9500 kort til å bli et 9800 kort.... no chance :p

Lenke til kommentar
Når jeg tenker over det, så tror jeg ikke det er "Pro" likevel.. Får håpe det i alle fall.. Kanskje vi kan resonere litt her..

 

Jeg har 64 MB og 128 bit DDR memory. Finnes det noen Pro-utgaver som har denne spesifikasjonen. Det er nemlig bare en klistrelapp på esken som det står pro på...

 

Takker for RASKT svar formann (sjef),

 

Henning

 

Om du har 9500 non-pro så kan du modde det til 9500 Pro ;)

Lenke til kommentar

Blir sur på folk som sier at man ødelegger kortet hvis man gir driverene nye instruksjoner. det er bare mulig og ødelegge de ved overklokking, og det skal mye til å ødelegge ett kort av den grunn, da må man drive med volt modding og andre kjøle metoder for å greie det. skulle man være så heldig og ødelegg kortet ved vanelig overklokking, så finner ikke f.eks. komplett ut av det. det er jo kun software styrt ikke jumpere på kortet. Skjønner ikke at folk er så redde.

 

Mitt kort er av ny type 9500nonPRO, så jeg får kun modded til PRO ved kun bruk av drivere, og det åpnet 4 extra pipelines og det økte ytelsen bra.

Lenke til kommentar
Blir sur på folk som sier at man ødelegger kortet hvis man gir driverene nye instruksjoner. det er bare mulig og ødelegge de ved overklokking, og det skal mye til å ødelegge ett kort av den grunn, da må man drive med volt modding og andre kjøle metoder for å greie det. skulle man være så heldig og ødelegg kortet ved vanelig overklokking, så finner ikke f.eks. komplett ut av det. det er jo kun software styrt ikke jumpere på kortet. Skjønner ikke at folk er så redde.

 

Mitt kort er av ny type 9500nonPRO, så jeg får kun modded til PRO ved kun bruk av drivere, og det åpnet 4 extra pipelines og det økte ytelsen bra.

 

Så med andre ord har jeg ikke noe å tape på å kjøpe et 9500 non-pro. Hvis det ikke skulle gå å oppgradere till et 9700 kort, så kan man oppgradere det til et 9500 pro? Eller har jeg missforstått totalt? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...