durabit Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Hvis du skal ha en web-server kan jeg anbefale å bruke www.mydomain.com til domenekjøp. Der kan du logge deg inn selv og endre IP hvis den endres. Inkl. selvsagt videresendelse av mail også hvis du kjører mailserver. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Vil bare takke Kjello2 for tipset om www.no-ip.com ! Skal sjekke det ut litt mer når jeg får tid, men jeg tipper nok at dette er noe for meg. Var vel christt som nevnte det først, jeg ga deg bare litt mer informasjon om det og en link til den nevnte tjenesten. Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
gixer Skrevet 6. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2003 Vil bare takke Kjello2 for tipset om www.no-ip.com ! Skal sjekke det ut litt mer når jeg får tid, men jeg tipper nok at dette er noe for meg. Var vel christt som nevnte det først, jeg ga deg bare litt mer informasjon om det og en link til den nevnte tjenesten. Mvh kjello2 Ok da, my bad! Takk til christt og! Lenke til kommentar
kim Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Om du skal ha spillserver er det beste med fast ip. For eksempel SoF 2 ser etter ip adressa isteden for host (Tror det gjelder de fleste spill) Da blir det slikt: Du legger til spillserver.no-ip.com, og spillet finner ut hvilken ip adresse serveren har "der og da", og spillet bruker den ip adressen "for alltid". Som sagt vet jeg bare om SoF som har dette systemet. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 har gått alt fra 6 dager (50% av maskinparken til domenehaien var nede så de prioriterte vel det..) til noen timer. Hvorfor skulle det gå 48 t? Det kan gå ganske mange timer fra man endre IP til div DNS-servere på nettet er oppdatert. Jeg har en lignede løsning hvor jeg selv endre IP på mine domener og det tar fort over et døgn før alt av DNS er oppdatert med den nye IP-en. Lenke til kommentar
sasund Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Bruker denne www.dyndns.org og når jeg oppdaterer til min nye ip tar det ikke et minutt en gang, funker utmerket... ikke noe å klage på... Lenke til kommentar
Aerocker Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Bruker denne www.dyndns.org og når jeg oppdaterer til min nye ip tar det ikke et minutt en gang, funker utmerket... ikke noe å klage på... bruker dyndns.org jeg også. Har brukt både den dynamiske- og statiske iptjentesten dems. Funka fin fint. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 har gått alt fra 6 dager (50% av maskinparken til domenehaien var nede så de prioriterte vel det..) til noen timer. Hvorfor skulle det gå 48 t? Lurer paa hvor mye peiling du egentlig har jeg Lokalt paa en DNS server saa gar det temelig kjapt skal jeg si deg...(f.eks ett par timer), men glemmer du helt at det er ikke bare den lokale DNS serveren som skal oppdateres? Det finnes endel DNS servere rundt paa internet som skal oppdaterest og dette kan ta alt fra 48timer til 5-6 dager. Ikke? Trust me it does! Jeg har ikke telt hvor mange komersielle DNS servere det er paa Internet, men det er mange..... Frankie Singapore Lenke til kommentar
mac1334 Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Det er nå genialt med fast ip da, får det selv fra tiscali. Men viss man ikke har det er som sagt www.no-ip.com det beste... Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Nå som jeg har hatt Telenor ADSL i ett år så skal jeg gå over til Nextgentel (woohoo!). Hastigheten jeg velger er Charlie (1024/512) og det er vel sånn passe raskt nok til at jeg kan sette opp en server tror jeg vel. Det jeg lurer på er om det er no vits med fast IP og om noen kan forklare eller vise til guider om hvordan man setter opp server. Jeg er ganske så nOOb på dette området så jeg må nok ha det meste med teskje! :wink: Takker for svar! Her var det masse forskjellige svar. Jeg kan bare anbefale www.dyndns.org. Det tar nesten ikke noe tid før det blir oppdatert rundt om på alle dns servere. Du kan godt ha ditt egent domenenavn pekende mot dinserver.dyndns.org. Da blir det nesten like bra som fast ip forutsatt at du har en klient som passer på å oppdatere ip`en med en gang den endrer seg. Vet ikke hvordan dhcp serverene til NGT er, men har tiscali adsl selv og har ikke bytta ip siden jeg fikk det instalert (ca. 3 mnd). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå