Gå til innhold

VGA vs DVI kabel

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg ny 24" skjerm og grafikkort. Begge komponentene har DVI utgang. Skjermen har i tillegg VGA utgang. Kun VGA kabel fulgte med skjermen, og jeg bruker denne sammen med en VGA til DVI plugg som jeg hadde liggende (montert på skjermkortet). Er dette en grei løsning, elller burde jeg skaffet meg en DVI KABEL?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil jo fungere helt greit hvis ikke du er så veldig kresen.

DVI plugg vil vel kunne sette ned responstiden og sikkert litt andre saker og som jeg ikke kan for mye om. Når du har skjermkort og skjerm med støtte for DVI-kabel er det jo greit å utnytte det. Hvis det er lite penger i din pengepung derimot, så lar du bare være. Har ikke sååå enormt mye å si.

Lenke til kommentar

Sjekk spesiellt om bildet er nøyaktig sentert på skjermen. Hvis du må trykke 'Auto adjust' knappen for å få det rett så er det et problem du unngår med DVI.

Forresten så har skjermen inngang, det er skjermkortet som har utgang. Det er faktisk forskjell på slikt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

DVI-I er mest anvendelig i de tilfeller du evt. trenger analogt signal, men med DVI i begge ender vil DVI-I kabelen bli brukt Digitalt som en -D kabel.

Og jo. Det er kvalitetsforskjeller mellom digitalt og analogt skjermsignal. Satt på en laptop på jobb der dockingen bare hadde en dvi og en VGA utgang. Med to skjermer satt jeg da med en analog og en digital tilkobling til identiske skjermer. Forskjellen var, for meg iallefall, som natt og dag. Men så er jeg kresen også da.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...