lonoy Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Har kjøpt meg ny 24" skjerm og grafikkort. Begge komponentene har DVI utgang. Skjermen har i tillegg VGA utgang. Kun VGA kabel fulgte med skjermen, og jeg bruker denne sammen med en VGA til DVI plugg som jeg hadde liggende (montert på skjermkortet). Er dette en grei løsning, elller burde jeg skaffet meg en DVI KABEL? Lenke til kommentar
SiMoB Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Det vil jo fungere helt greit hvis ikke du er så veldig kresen. DVI plugg vil vel kunne sette ned responstiden og sikkert litt andre saker og som jeg ikke kan for mye om. Når du har skjermkort og skjerm med støtte for DVI-kabel er det jo greit å utnytte det. Hvis det er lite penger i din pengepung derimot, så lar du bare være. Har ikke sååå enormt mye å si. Lenke til kommentar
Star Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Her står det litt om forskjellen mellom VGA og DVI Lenke til kommentar
lonoy Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 Takk for nyttig informasjon. Får vurdere prisen på kabelen før jeg bestemmer meg om det er noe å gå for. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Sjekk spesiellt om bildet er nøyaktig sentert på skjermen. Hvis du må trykke 'Auto adjust' knappen for å få det rett så er det et problem du unngår med DVI. Forresten så har skjermen inngang, det er skjermkortet som har utgang. Det er faktisk forskjell på slikt. Lenke til kommentar
lordmyrland Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Hovedforskjellen på DVI-I og VGA er at VGA overfører signalet analogt og DVI-I overfører både analogt og digitalt. DVI-D overfører kun digitalt og DVI-A kun analogt. ELFA.SE har en del billige og bra DIV kabler. Lenke til kommentar
vetting Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Er det noe forskjell på dyr vs. billig DVI kabel? Skal kjøpe meg en DVIkabel til skjermen min, men trenger jeg punge ut med mye? Hvilken DVIkabel skal jeg velge? DVI-I, DVI-D eller DVI-A? Skjermen min er en Benq G2420HD. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 (endret) Du trenger ikke velge dyrt. Se også HDMI-kabel: Billig vs. Dyr Du kan velge DVI-D eller DVI-I. http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Visua...rface#Connector Endret 15. august 2009 av hårek Lenke til kommentar
vetting Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 (endret) Du trenger ikke velge dyrt. Se også HDMI-kabel: Billig vs. DyrDu kan velge DVI-D eller DVI-I. http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Visua...rface#Connector Så jeg kan velge en av dem, DVI-D eller DVI-I, blidekvalitet vil ikke være forskjellig? Endret 15. august 2009 av vetting Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 (endret) DVI-I er mest anvendelig i de tilfeller du evt. trenger analogt signal, men med DVI i begge ender vil DVI-I kabelen bli brukt Digitalt som en -D kabel. Og jo. Det er kvalitetsforskjeller mellom digitalt og analogt skjermsignal. Satt på en laptop på jobb der dockingen bare hadde en dvi og en VGA utgang. Med to skjermer satt jeg da med en analog og en digital tilkobling til identiske skjermer. Forskjellen var, for meg iallefall, som natt og dag. Men så er jeg kresen også da. Endret 15. august 2009 av MrLee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå