eatshorts Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Jeg har fulgt HOWTOen paa linuxgames.com hvordan man kjoerer cs paa linux. Jeg har naa komt til punktet der jeg har konfigurert wine og skal kjoere setup fra cden. men nar jeg skriver #wine setup.exe faar jeg beskjed om at wine er en ukjent kommando. Hva har jeg gjort galt. Kjoerer linux suse 8.2 Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Viss du har WineX kjører du winex setup.exe enkelt og greit. Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Du har ikke wine i PATH-variabelen til skallet du bruker. Sjekk med #echo $PATH Wine-fila må ligge i en av katalogene som listes opp, ellers finner ikke skallet fram. Du må da enten legge til pathen til wine i $PATH, eller peke direkte mot stedet der wine ligger. Det kan du gjøre på to måter: #cd /path/to/wine #./wine setup.ex. eller #/path/to/wine/wine setup.exe (Bytt ut /path/to/wine.) Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Dra en: whereis wine i kommandolinja, og se om du får opp noe. Hvis du får opp en fil med navn wine, så si fra om hvor den ligger hen, så hjelper vi deg... Hvis du ikke finner wine er det mye mulig at du ikke har installert den. Gå i yast2->install/remove software og søk på wine der, installer den hvis du ikke allerede hadde gjort det... Hvis ingenting funker kan det hende at du har installert wine, men ikke konfigurert det. Dra en winesetup og du fikser det problemet MarcelSB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå