Gå til innhold

Rådyrunge i hagen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det absolutt dummeste du gjør er å ta den inn, eller ha noe kontakt med den!

 

geita legger igjen kjeet sitt når mor og barn blir utsatt for fare pga at hun ikke kan forsvare det. Om du berører det osv, kommer ikke geita til å komme tilbake til kjeet sitt pga din lukt.. Så la det ligge, bedre at naturen går sin gang enn at du har arbeid i 5 år til med å fostre opp dyret.. ring i så fall dyrebeskyttelsen..

Lenke til kommentar

Nå lar jo moren ungen ligge alene og det er ofte folk tar inn slike unger eller tror de skal redde de, mens de egentlig bare gjør at moren ikke finner igjen ungen når hun er tilbake.

 

Vent å se til i morgen. Ligger ungen der enda ringer du viltnemda i kommunen du bor i.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Forresten ringer du viltnemda så garanterer eg at dei drep søtnosen din.

 

(VELDIG stort sannsyn iallefall:P)

 

Hvis den fortsatt ligger der i morgen, ringer jeg dyrebeskyttelsen. Det er bedre at den avlives enn at den må lide.

Endret av Yohan
Lenke til kommentar

Anbefaler deg å ringe dit nå, den er enten skadet og derfor dratt dit for å gjemme seg, dyr som er skadet gjør dette, eller så er moren død/skadet/mistet den så ungen vet ikke hva den skal gjøre. Venter du til i morgen så kan godt den ha dratt, men det betyr ikke at den ikke er skadet eller at den er sammen med moren, det betyr bare at den er dratt...

Lenke til kommentar
Er det enkelt for dyret å komme seg ut av hagen din igjen?

Kan jo ha kommet inn med mor og enten ikke kommet seg ut eller at mor har blitt skremt av noe og lagt på sprang.

Godt poeng, men det er veldig enkelt å komme seg ut og inn av hagen. Som regel hopper de over gjerdet når jeg ser rådyr komme inn i hagen, men det skal ikke være noe problem å gå gjennom porten.

Endret av Yohan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...