Nesnitram Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Det har ligget en rådyrunge i hagen min siden i dag morres. Tenkte at den kanskje ville reise seg og gå i løpet av dagen, men den ligger der fremdeles. Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
Sirheadly Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Gå bort og pirk i den og se om den er i live. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 IKKE ta på ville dyreunger ihvertfall, da kan mora støte den fra seg iogmed at den lukter annerledes Lenke til kommentar
Pjolter Knicksen Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Det absolutt dummeste du gjør er å ta den inn, eller ha noe kontakt med den! geita legger igjen kjeet sitt når mor og barn blir utsatt for fare pga at hun ikke kan forsvare det. Om du berører det osv, kommer ikke geita til å komme tilbake til kjeet sitt pga din lukt.. Så la det ligge, bedre at naturen går sin gang enn at du har arbeid i 5 år til med å fostre opp dyret.. ring i så fall dyrebeskyttelsen.. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Mest sannsynlig er den skadet og blir nødt til å avlives. Lenke til kommentar
Nesnitram Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 Mest sannsynlig er den skadet og blir nødt til å avlives. Never! Den er for søt til å avlives Lenke til kommentar
Nesnitram Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 (endret) Hva burde jeg gjør? Ringe dyrebeskyttelsen eller la den ligge? Endret 8. juni 2009 av Yohan Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Hva burde jeg gjør? Ringe dyrebeskyttelsen eller la den ligge? Ring 02800. De tar sikkert kontakt med viltnemda (som jeg ikke vet nummeret til) om de mener det er nødvendig å gjøre noe. Lenke til kommentar
username882 Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Jeg ville ventet til over natten.. Bilde? Lenke til kommentar
Tesso Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 (endret) Den har berre ligget der i sidan morgonen. Eg ville ha venta før eg kontakta dyrenemda. Sjå etter ytre skader kan og vere lurt. Halde seg vekke slik at more tørr henta den viss ho lev. Endret 8. juni 2009 av Tesso Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 (endret) Nå lar jo moren ungen ligge alene og det er ofte folk tar inn slike unger eller tror de skal redde de, mens de egentlig bare gjør at moren ikke finner igjen ungen når hun er tilbake. Vent å se til i morgen. Ligger ungen der enda ringer du viltnemda i kommunen du bor i. Endret 8. juni 2009 av archongamer Lenke til kommentar
Nesnitram Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 Skal forsøke å laste opp et bilde av den nydelige skapningen. Lenke til kommentar
Tesso Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 (endret) Forresten ringer du viltnemda så garanterer eg at dei drep søtnosen din. (VELDIG stort sannsyn iallefall:P) Endret 8. juni 2009 av Tesso Lenke til kommentar
Nesnitram Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 (endret) Forresten ringer du viltnemda så garanterer eg at dei drep søtnosen din. (VELDIG stort sannsyn iallefall:P) Hvis den fortsatt ligger der i morgen, ringer jeg dyrebeskyttelsen. Det er bedre at den avlives enn at den må lide. Endret 8. juni 2009 av Yohan Lenke til kommentar
Patience Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Unødvendig kommentar fjernet.. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Er det enkelt for dyret å komme seg ut av hagen din igjen? Kan jo ha kommet inn med mor og enten ikke kommet seg ut eller at mor har blitt skremt av noe og lagt på sprang. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Anbefaler deg å ringe dit nå, den er enten skadet og derfor dratt dit for å gjemme seg, dyr som er skadet gjør dette, eller så er moren død/skadet/mistet den så ungen vet ikke hva den skal gjøre. Venter du til i morgen så kan godt den ha dratt, men det betyr ikke at den ikke er skadet eller at den er sammen med moren, det betyr bare at den er dratt... Lenke til kommentar
Nesnitram Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 (endret) Er det enkelt for dyret å komme seg ut av hagen din igjen?Kan jo ha kommet inn med mor og enten ikke kommet seg ut eller at mor har blitt skremt av noe og lagt på sprang. Godt poeng, men det er veldig enkelt å komme seg ut og inn av hagen. Som regel hopper de over gjerdet når jeg ser rådyr komme inn i hagen, men det skal ikke være noe problem å gå gjennom porten. Endret 8. juni 2009 av Yohan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå