andal3n Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 (endret) Heisann, vurdere no å annskaffe meg bilstereo igjen : ) Kjøre no til dags rundt i ein Nissan Primera 1.6 SI. Har leita ganske masse rundt etter stereo men er fortsatt usikker. Og endte no med konkrete plana om at eg skulle handle fra: www.sonicelectronix.com Prisene der er ganske greie Så innkjøpslista var sånn ca: Spelar: Hørt mykje fint om Alpine så er det eg har sett etter men. Frontsett / Bakhøgtalarar: Glemt strørrelsen så skal finne det ut og skrive det inn seinare. Men var Focal eg hadde sett på der men som sagt, kvir meg ikkje på å kjøpe noko anna. Tenkte høgtalarar med diskanta både bak og framme Subwoofers: Hører 10" er det som er mest alsidig, sia eg spele det meste av musikk:D Alt fra Harstyle/techno til Rock/Pop. Kicker er det eg har sett på. Forsterkarar: Planen er altso da å ha ein 4 kanals til høgtalarane og ei mono blokk til subbane. Da kommer vi altso til ein anna del av problemet. www.sonicelectronix.com er ei amerikans side så må finne eit anna firma for å sende til Norge for ellers blir det ganske dyrt. Men hører Ground Zero er eit ganske bra merke og at eg helelr burde kjøpe det her i Norge. Men nokon med eit greit oppsett dei kan tipse meg om? Var ikkje tenkt å betale grusome summa for det her :S Endret 8. juni 2009 av andal3n Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Radioen i amerikansk bilstereo, er ikke lik som her i landet, og du kan derfor få problemer med å få inn visse kanaler... Alpine eller pioneer spiller, så er du på trygg grund,det samme gjelder focal, men jeg vil anbefale deg å kjøpe et komponentsett, også kjøper du kun til foran i bilen, og bruker dobbelt så mye på det Da holder det med en 2kanaler og monoblokk også... Når du skal ha Focal høyttalere, så ikke ødelegg lyden med kicker suber, kjør heller på med suber av samme "hi-fi" kvalitet som høyttalerene, feks noe fra Focal eller Seas Det finnes bra utstyr her i landet også, som ikke behøver å koste skjorta Hvor mye penger hadde du tenkt til å bruke på dette? Lenke til kommentar
andal3n Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 Radioen i amerikansk bilstereo, er ikke lik som her i landet, og du kan derfor få problemer med å få inn visse kanaler... Alpine eller pioneer spiller, så er du på trygg grund,det samme gjelder focal, men jeg vil anbefale deg å kjøpe et komponentsett, også kjøper du kun til foran i bilen, og bruker dobbelt så mye på det Da holder det med en 2kanaler og monoblokk også... Når du skal ha Focal høyttalere, så ikke ødelegg lyden med kicker suber, kjør heller på med suber av samme "hi-fi" kvalitet som høyttalerene, feks noe fra Focal eller Seas Det finnes bra utstyr her i landet også, som ikke behøver å koste skjorta Hvor mye penger hadde du tenkt til å bruke på dette? Radio har eg ikkje veldig stort behov for, men det visste eg ikkje. Takk for den Sparte meg for timesvis med fikling for å få til radioen^^ Vil ikkje komponentsett både framme og bak gi meir klarhet i heile bilen ? Eg må berre spør sia eg ikkje har veldig god peiling Nokon gode forsterkara du vil anbefale? Sett litt på GZ, Kicker, Hifonics & Rockford Fosgate. Ikkje sett så mykje på Focal subber, det skal eg ta å kikke litt på Seas trur eg ikkje at eg har sett ? Nei veit ikkje eg, vil jo gjerne ha god lyd sjølv om eg ikkje vil betale ei formue. Kor mykje sånn ca. kan eg fovente det blir på ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå