Gå til innhold

Outlook Express. To brukere mottar post omhverandre...


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har (minst) et problem. Vi er to brukere på denne maskinen (min maskin). Vi logger på hver for oss (Win XP), og bruker Outlook Express som epostprogram. Problemet er at vi mottar hverandres eposter, som er sendt til oss, omhverandre. Post sendt til bruker A går til bruker B og omvendt.

Hvilke innstillinger er det jeg har gjort som ikke stemmer, og hva kan jeg gjøre for å rette på dette?

Kan nevne at vi har bredbåndtilknytning (NGT).

 

Håper noen kan hjelpe.

 

På forhånd takk.

 

PS. Dersom dette er postet til feil sted ville jeg satt pris på om noen kunne gjort meg oppmerksom på det, og nevnt hvor denne henvendelsen burde rettes DS.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du kan gjere er å gå inn å sjekke kor outlook express lagrar e-postane til dei forskjellige profilane (verktøy-alternativer-vedlikehold-lagre mappe) og bytte om på dei to forskjellige lagringsplassane (sånn at det som står som lagringsmappe hos a blir hos b og omvendt). Berre pass på å holde tunga rett i munnen og ta gjerne kopi av den mappa som mailane ligg i før du begynner!

Lenke til kommentar

nei, ikkje gjer da....

 

Eg ska prøva å kasta litt lys på tullet....

 

Så vidt eg forsto så har maskinen fleire brukarar, eller "Profilar" så da hette på godt ....eh...norsk. Då e da sånn at outlook i hver sin profil har sin egen lagringsplass osv....

 

Dette trenger du av opplysninger, du trenger ikke fortella oss ka de opplysningane e:

 

Bruker A:

Epostadr

passord ( passordet til epostadr )

innkommende epostserver ( eg har telenor abn så min er pop.online.no )

utgående epostserver ( eg har telenor abn så min er smtp.online.no )

 

Bruker B:

Epostadr

passord ( passordet til epostadr )

innkommende epostserver ( eg har telenor abn så min er pop.online.no )

utgående epostserver ( eg har telenor abn så min er smtp.online.no )

 

Viss bruker A og B har forskjellig epostadr ( håper det ), men har samme Nettleverandør så er innkommende og utgående epostserver de samme. Viss eg har forstått det riktig så bruker dere epost fra NextGenTel. Da skal innkommende OG utgående være mail.broadpark.no .

 

Gå inn på bruker A.

Gå inn på Outlook

Gå så på "verktøy" øverst -> velg "kontoer".

Velg fane "epost" øverst.

Her er det en liste over hvilke epostadr outlook skal sjekke. trykk på den som ligger der -> velg "egenskaper" til høyre.

 

sjekk feltet "Epost adr", sjekk at den er korrekt.

velg flippen øverst der det står "Servere"

Sjekk at innkommende og utgående epostservere er korrekte

sjekk at brukernavn og passord er korrekte

 

eg tipper at feilen er som følger. Bruker profilen til A har epost infoen til bruker B.... bare bytt så er dere på nett igjenn.

 

skulle eg ha feil ( har skjedd en skjelden gang ) så kom tilbake med rett info....eller ring NextGenTel...dette er et problem som de SKAL hjelpe med ( hjelpe med en epostadr vaffal ), og som er enkelt for de å hjelpe med. Misfonød med servicen deres så klag til dem ( hjelper alltid hehe )

Lenke til kommentar

Takk for svarene som er gitt. Jeg var litt upresis i mitt forrige innlegg. Det er slik at det er den som er innlogget som til enhver tid mottar post sendt til A eller B. A mottar ikke alltid posten til B og omvendt. Kort sagt; den som er innlogget mottar post.

 

Forsøker allikevel innkomne tips.

 

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...