JarlG Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Hei! Har sote opp eit oppsett til ein venn. Personleg så synas eg alt ser bra ut, men han vil at dykk skal konfirmere at oppsettet er greit. For å vere ærleg, må eg seie at RAM er eg litt usikker på. Uansett, her er oppsettet. Tar gjerne imot tips på alt, men skjerm og ram er de eg helst vil konsultere dykk med! Takk! Lenke til kommentar
OaoaO Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Hvis han skal bruke maskinen til spill, ser dette oppsettet kjempebra ut.. hvis han derimot skal bruke maskinen til andre krevende programmer, ville jeg gått for en firekjerne prosessor... skjerm aner jeg ikke, men ram er det ingenting å utsette på Lenke til kommentar
Norwayfish Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 hmmm... Om han skal bruke den til spille spillan på høyeste litt lenger frem i tid så støtte og treng spillan i frem tid sikker også 4 kjern CPU. GTA 4 f.Eks. gå ikke bra uten 4 kjern Lenke til kommentar
JarlG Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 GTA sitt krav på 4 kjerner er vell heller eit resultat på dårlig programmering / scripting av spelet? Eller? Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 GTA sitt krav på 4 kjerner er vell heller eit resultat på dårlig programmering / scripting av spelet? Eller? På samme måte som at Crysis er håpløst kodet, eneste grunn til at de krever mye. Dog, grunnen til at GTA krever 4-kjerner er at det er det første spillet som har god støtte for dette. Men slik trenden er i markedet er det flere og flere kjerner som gjelder, og flere og flere spill kommer til å støtte 4++ kjerner. Lenke til kommentar
OaoaO Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 GTA sitt krav på 4 kjerner er vell heller eit resultat på dårlig programmering / scripting av spelet? Eller? På samme måte som at Crysis er håpløst kodet, eneste grunn til at de krever mye. Dog, grunnen til at GTA krever 4-kjerner er at det er det første spillet som har god støtte for dette. Men slik trenden er i markedet er det flere og flere kjerner som gjelder, og flere og flere spill kommer til å støtte 4++ kjerner. Nå har 4 kjerner vært på markedet i lang tid, men fortsatt er det få spill som utnytter alle kjernene.. Derfor vil de fleste få mer glede av en raskere 2-kjerne prosessor.. Den tid da alle spill støtter 4 kjerner, er allerede den prosessoren du kjøper i dag utdatert.. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Uenig. Det er mer tidkrevende å kode for flere tråder, med det kommer seg. jeg tror de fleste nye spill med god grafikk vil være klare for 4+ kjerner. Men, dette er bare min personlige oppfatning. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Skal Pc-en være så sykt fremtidsrettet at man skal velge 4-kjerners pga spillstøtte langt inn i fremtiden, så er det like greit å tenke på at s775 platformen ikke er så forbaska fremtidsrettet den heller. Vet det er mange som ikke liker AMD for tiden, pga at ytelsen i mange år har vært dårligere enn Intel. Og er det fortsatt i de høyeste prisklassene. Men for å være helt ærlig, skulle jeg kjøpt meg utstyr idag så ligger det for meg to tydelige kategorier: Mye penger: i7 Lite penger: AM3, x3 BE Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Enig. Med 11k er det AMD som gjelder, AM3 er fremtidsrettet og AMD yter nesten like godt som i7 i spill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå