Flymaster456 Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Hei, jeg kjøpte ifjor en Acer Aspire 5920G, som jeg er veldig fornøyd med. Alt funker som det skal, bortsett fra batteriet. Før hadde jeg gjennomsnittlig 3timers batterilevetid ved vanlig bruk, kunne til tider også spille i opptil en time på batteri. Pc-en har som regel alltid hatt lader koblet til, men batteriet ble også tømt en gang iblant. Men så til problemet; Batteriet tømmes helt når det er ca. 60-70% igjen av levetiden. Det går stabilt fra 100% ned til 60-70 hvor det bare hopper heilt ned til 5-6%. Noen som kjenner til problemet, det har vært veldig plagsomt når jeg faktisk trenger batteri. Takk på forhånd. Mvh, Mikal. Lenke til kommentar
Star Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Man må regne med "normal slitasje" på batteriet da det er forbruksmateriell. Ved konstant tilkobling til nettstrøm, vil også batteritiden kunne reduseres ved at den konstant "topp-lader". Dersom batteriet feiler eller har mangler utover det som kan kalles "normal slitasje" ( type kortsluttet, tapper utrolig fort e.l ) kan du klage på dette til selger / produsent Forbrukertvistutvalget har gitt at moderne laptop batterier skal ha en levetid på minst 2 år ved normal bruk. ( Link : Forbrukerinspektørene NRK ) Lenke til kommentar
Flymaster456 Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 Takk skal du ha, tenker jeg tar meg en tur ned til Elprice en dag og snakker med dem Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Forøvrig; min 5920 varer kortere og kortere. Har hatt den i over et år, og standby-tiden går nedover. Hvis dataen er mye varm(f.eks du bruker den i senga) kan batteriet bli ødelagt fort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå