Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen starter ikke - help asap

Anbefalte innlegg

Heisann

Det har seg slik at i går prøvde jeg å starte maskinen, den nektet, jeg tok ut og inn strømkabelen et par ganger, og den startet, når jeg la meg i går skrudde jeg den av.

Sto opp i dagmåres, prøvde å starte, virket ikke, og prøvde å ta inn og ut strømkabelen 100x, men nå vil den ikke..

Det viser et grønt lys på hovedkortet, så det er strøm til selve hovedkortet.

Viften går heller ikke

Ingenting som fungerer, har prøvd å tatt ut / inn batteriet, tatt ut skjermkort, ram-brikker,cpu vifte, alt som går an å ta ut å har prøvd å starte

Any clues? :\

Endret av Toreey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Store sjanser for at PSUen din har tatt kvelden. Det grønne lyset på hovedkortet er standby lyset for 5V railen, men det betyr ikke at strømforsyningen (PSU) din er OK.

Hvis ikke en gang viften spinner opp snakker vi ganske sikkert om en død PSU. Hvilken PSU har du da?

Lenke til kommentar

Hiper Type M 530W

http://www.xbitlabs.com/articles/coolers/d...psu6.html#sect0

Så det kan altså være strømforsyningen?

Har også hatt et problem der pc starter, men skjerm ikke vil på, uten pipe lyd, men da drar jeg ut 20pinnen, prøver igjen, og den vil starte til slutt med pipe lyd.

har Asus A8N32-SLI Deluxe hovedkort

Store sjanser for at PSUen din har tatt kvelden. Det grønne lyset på hovedkortet er standby lyset for 5V railen, men det betyr ikke at strømforsyningen (PSU) din er OK.

Hvis ikke en gang viften spinner opp snakker vi ganske sikkert om en død PSU. Hvilken PSU har du da?

5V railen... Det grønne lyset går ihvertfall bare på når jeg tar in 20pinnen, men CPU Vifta mi er koblet til CPU Fan i hovedkortet, og selv med alt dratt ut av pcen og når jeg skal prøve å starte bør den gå ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...