Gjest medlem-194400 Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Tenkte meg en fin liten Th!nk City jeg, er det noen andre gode elektriske biler tilgjengelige? "Tilpasset norske forhold" Lenke til kommentar
hansjqrg1 Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Tja, du får jo også elektriske versjoner av Peugeot 106. I tillegg har du alternativer som Buddy, hvilket jeg syns er et bedre valg enn Think grunnet utseende o.l. Elektriske alternativer slik som Reva syns jeg ikke noe om, fordi den ser helt latterlig ut. I forhold til Buddy har Fifth Gear testet denne, og videoen finnes på YouTube tror jeg. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Takler slike elektriske biler vinteren godt da? Tenker da også spesielt i nord-norge? Er jo relativt harde forhold her i Norge. Lenke til kommentar
Anussen Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Ha i bakhodet att en batteriene har en begrenset levetid. I en fransk el-bil er det som oftest tre batterier, som til sammen koster mellom 70 og 90 tusen kroner avhengig av biltype. Mange nye batteriløsninger på trappene om dagen, så vent ett par år å se hva fremtiden bringer. Lenke til kommentar
Cobos Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Spørsmålet er vel budsjett og hva du ser etter? Think og Buddy er begge ikke egnet for mer enn 2 voksne, de franske derimot tar 4. Think er bedre egnet på motorvei som ut til f.eks. Asker fra Oslo, Buddy derimot liker bedre lavere hastigheter. Trenger du en bil "nå" er det vel bare Buddy som faktisk kan leveres ny innen en måned eller 2. Ny Think er mer usikker når man får. Kan du vente noen år er det mange forskjellige på vei, nevner: Tesla Model S, Pininfarina Bluecar, Mitsubishi i-MiEV. Cobos Lenke til kommentar
gxi Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Takler slike elektriske biler vinteren godt da? Tenker da også spesielt i nord-norge? Er jo relativt harde forhold her i Norge. Det tviler nå jeg veldig. Tenk hvor mange kW som trengs for å holde brukbar varme i en bil.. det er endel, og om du skal hente det fra et batteri så er det ikke langt man kommer. Slike batterier som brukes i disse bilene har kraftig redusert kapasitet når de er kald i tillegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå