Gå til innhold

Pioneer Plasma PDP-LX5090H tilkoblet mot PC

Anbefalte innlegg

Hei, lurer på om det er en god ide.

Har tenkt å kjøpe dette TVen og blir å koble til PCen min hovedsaklig for å surfe og spille. Har følgelig tenkt å bruke den som vanlig TV.

Er det fremdeles fare for innbrennig på plasma eller er det eliminert.

Vil det være like klart med tanke på tekst slik som på lcd tver.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Hei, lurer på om det er en god ide.

Har tenkt å kjøpe dette TVen og blir å koble til PCen min hovedsaklig for å surfe og spille. Har følgelig tenkt å bruke den som vanlig TV.

Er det fremdeles fare for innbrennig på plasma eller er det eliminert.

Vil det være like klart med tanke på tekst slik som på lcd tver.

Hvis du skal se mest på TV burde du velge Pioneer TVen. Hvis du skal se mest på PC, XBOX, PS3 osv. burde du velge LCD.

Når det er sagt har jeg selv en Pioneer PDP507 koblet til et mediacenter. Dette fungerer utmerket og jeg er veldig fornøyd med den løsningen. Jeg ser kun på HD-filmer for tiden :o)

Når det gjelder innbrenning var dette et problem før i tiden. Klart, hvis du lar TVen stå på samme bildet i 12 timer eller mer kan det hende du får litt innbrenning. Men dette forsvinner av seg selv i løpet av få minutter. Nå skal det også sies at Pioneer er ekstremt gode på akkurat dette området. Andre billige plasmamerker vil ha betydelig større problemer.

Lenke til kommentar

Jeg har bare godord å si om bildekvaliteten til 5090.

Men, hvis du hovedsaklig skal surfe og spille ville jeg rett og slett funnet en annen TV. Pioneer plasma sine kvaliteter ligger først og fremst i TV og filmbruk. Surfing og spilling har mange faste elementer, og selv om 5090 er den plasmaen på markedet som har minst problemer med innbrenning, er det rett og slett å be om bråk. Det er helt klart ikke noe problem med surfing og spilling i mellom tvtittingen, men det virker som trådstarter har planer om motsatt bruk (litt tv titting mellom surfingen og spillingen). Om TVen viser de samme elementene mange nok ganger vil det resultere i innbrenning.

Til surfing (monitorbruk) er LCD klart det beste valget. Det gir renere konturer, og ikke en slik maurtue-effekt plasmaskjermer gir. Til spilling er man gjerne ikke like kritisk til sortnivå og fargekorrekthet.

Siden vi er inne på 5090 snakker en i utgangspunktet høyere prisklasse. Hva med en av Samsungs nye LED-skjermer? De er ikke veldig langt bak Pioneer på ren bildekvalitet, og leverer velig bra SD-skalering.

Endret av chrlod
Lenke til kommentar
Jeg har bare godord å si om bildekvaliteten til 5090.

Men, hvis du hovedsaklig skal surfe og spille ville jeg rett og slett funnet en annen TV. Pioneer plasma sine kvaliteter ligger først og fremst i TV og filmbruk. Surfing og spilling har mange faste elementer, og selv om 5090 er den plasmaen på markedet som har minst problemer med innbrenning, er det rett og slett å be om bråk. Det er helt klart ikke noe problem med surfing og spilling i mellom tvtittingen, men det virker som trådstarter har planer om motsatt bruk (litt tv titting mellom surfingen og spillingen). Om TVen viser de samme elementene mange nok ganger vil det resultere i innbrenning.

Til surfing (monitorbruk) er LCD klart det beste valget. Det gir renere konturer, og ikke en slik maurtue-effekt plasmaskjermer gir. Til spilling er man gjerne ikke like kritisk til sortnivå og fargekorrekthet.

Siden vi er inne på 5090 snakker en i utgangspunktet høyere prisklasse. Hva med en av Samsungs nye LED-skjermer? De er ikke veldig langt bak Pioneer på ren bildekvalitet, og leverer velig bra SD-skalering.

Hmm, det var det jeg var litt redd for. Jeg bruker tven jeg har nå veldig mye til surfing som jeg avbryter litt mellom med å se filmer.

Man kan vel ikke få både i pose å sekk :-(

Jeg har kikka litt på LED tv men de ligger litt høyt i pris ennu.

Er ute etter en kanonbra TV som minimum er 50 tommer, og har satt smertegrensa til 22k.

Får kanskje holde ut med den 3 år gamle 40 tommers samsungen i noen måneder til å se om prisene faller litt.

Problemet nå er at jeg ikke synest bildet på den tven jeg har er tilfredstillende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...