Gå til innhold

Hva er det råeste av grafikk kort for tiden?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

...vil bare legge til at jeg og en kamerat har nøyaktig samme maskiner, men han har Radeon 9700 pro og jeg bruker geforce 4 ti4200 gs; Jeg kjører spill med jevnere fps enn han ;)

..da bør 9800 versjonen være temmelig mye bedre. Hørte et eller annet sted at gf fx var to ganger så "bra" som radeon9800, men mulig det bare var bullshit.. uansett, Hardware.no delen av forumet kan antaglig gi deg en kjapp og god konklusjon på dette

Lenke til kommentar
Hørte et eller annet sted at gf fx var to ganger så "bra" som radeon9800, men mulig det bare var bullshit.. uansett, Hardware.no delen av forumet kan antaglig gi deg en kjapp og god konklusjon på dette

Jaha? Jeg leste at 9700pro var ca 5-10% tregere enn GF FX på www.anandtech.com

Så...

Lenke til kommentar

Jeg kan i alle fall bekrefte at han med radeon 9700 pro måtte sette ned grafikken noe i både Vietcong og CC Generals, mens jeg (med tvillingmaskin) med mitt skjermkort kjører fullt uten lagg.

Muligens det kan bortforklares med at han ikke hadde oppdaterte drivere eller noe sånt, han brukte de på cden som fulgte med (karen la inn kortet på LAN med meg og noen andre).

..har ikke sjekka noen skikkelige tester, men for øyeblikket kjøper jeg ikke det med at gf fx er nesten jamnt med dette radeon kortet.

Lenke til kommentar

Det er jo ingen hemmelighet at FX kortet kom til kort mot radeon 9700 Pro serien, når da ATI i tillegg slapp 9800 kortet så sier det seg vel selv at Nvida ikke kan stille opp mot ATI (denne gang). nVidia sier jo faktisk selv at FX kortet ikke ble det det skulle vært.

At du slo din kamerat med et 4200 kort sier vel mer om kameraten din sitt oppsett og maskinvare enn hvor godt ditt 4200 kort er.

ATI er det til dags dato raskeste og peneste grafikk kortet for oss gamere.

For rene 2D brukere er det faktisk Matrox som har de beste kortene for oss sluttbrukere.

Flashpoint... :woot:

des,OUT!

---------------------------------------

we lucky few, band of brothers

Lenke til kommentar
Ikke litt feil forum a? Dette er jo tross alt spill delen  :roll:  

Uansett så slår GF FX Radeon 9800 PRO på en del tester, men kortet er ganske mye mer ustabilt noe som gjør Radeon 9800 PRO bedre i lengden.

Med lav oppløsning og uten FSAA og AF, noe som er ganske uinteressant med disse kortene IMO.

..har ikke sjekka noen skikkelige tester, men for øyeblikket kjøper jeg ikke det med at gf fx er nesten jamnt med dette radeon kortet.

Da foreslår jeg at du skjekker noen skikkelige tester, slik som denne:

http://www.hardocp.com/article.html?art=NDM5LDE=

1046809254GQSHkfY2x4_4_10.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...