HellandB Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 (endret) Hei! En kompis av meg har Xbox 360 Arcade, og vi lurer på hvordan vi enklest kan spille gamle xboxspill på den? Er det mulig å koble til en vanlig ekstern harddisk? - må den formateres? - kan vi bruke en hardisk som allerede blir brukt på pc uten å ødelegge filene? Går det an å kjøpe ekstra minne og bruke det til å spille gamle xbox spill? - Hvor stort må det være? Endret 8. juni 2009 av KlikkaMongo Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 nei til alt. den enkleste måten å spille gamle xbox spill er faktisk å bruke originale xbox spill. Kompatibel liste finner du på xbox.com Noen titler kan lastet ned via marketplace. og gamle spill kan gjerne kjøpes billig fra ebay.co.uk Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ZQr2eN Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 53OXD fail , ja du trenger harddisk . går ikke an og bruke ekstern. selges en bilig orginal xbox 360 hardisk på 120 gb på dealextreme. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 (endret) 53OXD fail ,ja du trenger harddisk . går ikke an og bruke ekstern. selges en bilig orginal xbox 360 hardisk på 120 gb på dealextreme. Torpedo-Tom fail les hva han skriver, han skal spille gamle xbox1 spill. (altså kopiere de inn) og han skrev ekstern. (dermed hadde jeg rett til det han spurte om) og feil igjen: hdd fra dealextreme selges som brukt men er garantert en ny hdd som er rippet med hddrhackr. Endret 8. juni 2009 av 530XD Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ZQr2eN Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 haha du vett at du trenger hardisk for og spille orginales right? Lenke til kommentar
Alkjeks Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Man trenger hardisk for å spille gamle Xbox-spill fra disc. Men fungerer det å koble til en ekstern hdd man har liggende, eller må man kjøpe en kompabitabel hdd? Lenke til kommentar
HellandB Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 (endret) Hahaha, bra dere liker å krangle med dere selv! Jeg vil si at 530XD har feil og at Torpedo-tom har mest rett! Beklager litt dårlig formulering i førsteposten, men spørsmålet mitt er som Alkjeks sier, Jeg lurer på hva ekstrautstyr som må til for å spille mine gamle xbox spill på xbox arcade. Funker dette med en normal ekstren hardisk (fat32)? Er det mulig å sette inn en ekstra hardisk i xboxen? (hvor selger de slike?) Er det mulig å kjøpe et minnekort som gjør dette mulig? og feil igjen: hdd fra dealextreme selges som brukt men er garantert en ny hdd som er rippet med hddrhackr. Hva mener du med det? Endret 8. juni 2009 av KlikkaMongo Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 (endret) Funker dette med en normal ekstren hardisk (fat32)? Nei. En ekstern hdd med fat32 kan brukes med musikk, bilder og film. Er det mulig å sette inn en ekstra hardisk i xboxen? (hvor selger de slike?) Ja, på elkjøp. eller på dealextreme. Er det mulig å kjøpe et minnekort som gjør dette mulig? Nei. Minnekortene som selges er max på 512mb. xbox arcade har innebygd minne på 256mb som brukes til lagring. (dvs de seneste arcadene, de før hadde minnekort med) Jeg har fortsatt rett på alt det du spurte om i post1. Svaret på hva som skal til har du fått allerede og hvis du ikke godtar det, så greit nok men du må ha ORIGINALE xbox1 spill på dvd. HDD: Microsoft selger sine hdd i en "plastcase" som plasseres på toppen av 360'en. Dette er helt normale western digital scorpio hdd. Og de koster da ca 1000 spenn her hjemme. Men med hddrhackr kan du kjøpe en 2.5" hdd av samme merke og putte den inn i en slik "plastcase". Hdd må først "hackes" med et program slik at xboxen gjenkjenner den. Man sparer noen kroner på dette. http://www.xbox-scene.com/xbox1data/sep/Ek...uZlKuzcBYgn.php Endret 8. juni 2009 av 530XD Lenke til kommentar
HellandB Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 Du er ikke en verdensmester på å forumulere deg, men det er sikkert ikke jeg heller! Det du sier at eneste måten jeg kan spille mine gamle xboxspill på en xbox arcade er å kjøpe en xbox-hardisk som de selger på deal extreme eller elkjøp? Er du 100% sikker i din sak? Er det en slik hardisk du snakke om? Jeg finner ikke denne typen hardisker på noen norske sider og deal extreme kommer jeg ikke inn på for øyeblikket, server nede? Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 (endret) Ja. Alkjeks har rett. men jeg har fortsatt rett på post 1 120gb http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=33844...BE-D2583A1CB52E Det fins også en 60gb hdd som er billigere. http://www.xbox.com/nb-NO/hardware/x/xboxl...ack/default.htm og en 20gb som ikke selges ny lenger. Endret 8. juni 2009 av 530XD Lenke til kommentar
Alkjeks Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 skal du spille et gammelt xbox spill, så putt i plata!!!!!! du trenger ingenting som helst! Kun et originalt spill! som jeg har nevnt før må dette xbox1 spillet ha støtte. http://www.xbox.com/en-GB/games/backwardco...tygameslist.htm Sitat fra den meget sikre kilden (fra Microsoft selv) i linken jeg postet i post 6: "Støtte for gamle Xbox-spill krever at du har en harddisk på Xbox 360-konsollen." Når du setter i et gammelt Xbox-spill kommer denne feilmeldingen opp: "An Xbox 360 hard drive must be attached to play original xbox games." Lenke til kommentar
HellandB Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 (endret) skal du spille et gammelt xbox spill, så putt i plata!!!!!! du trenger ingenting som helst! Kun et originalt spill! som jeg har nevnt før må dette xbox1 spillet ha støtte. http://www.xbox.com/en-GB/games/backwardco...tygameslist.htm Tydelig du ikke vet helt hva du snakker om, men det skal ikke være lett!=) Men jeg har fortsatt ikke fått svar på deg jeg lurer på! Hva må til for at jeg skal spille gamle xboxspill på 360en? Ja.Alkjeks har rett. men jeg har fortsatt rett på post 1 120gb http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=33844...BE-D2583A1CB52E Det fins også en 60gb hdd som er billigere. http://www.xbox.com/nb-NO/hardware/x/xboxl...ack/default.htm og en 20gb som ikke selges ny lenger. Thanks! Da ble jeg litt klokere.. Men det var dyrt! Kan jo nesten like så godt kjøpe en ny xbox da! Endret 8. juni 2009 av KlikkaMongo Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 ja, redigerte posten min litt. du trenger en offisiell hdd fra microsoft. beklager. Lenke til kommentar
HellandB Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 Hehe, det går helt fint! Dette er tross alt et diskusjonsforum! Men det du snakket om, om en haxxed/craxxed hardisk fra deal extreme. Fungerer det til å spille av gamle xboxspill? Eller er rimeligste måten å kjøpe en xboxhdd fra komplett? Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 ja, du kan kjøpe den fra dealextreme men det tar minimum 7-14 dager. Dette er en brukt hdd eller en hacket. 450kr + evt moms og postens fortollingsgebyr hvis den blir stoppet i tollen. (ca 650 kr totalt). evt. kan du høre med elkøp, siba eller lefdal om du får rabatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå