Gå til innhold

Backupsystem på ca 3TB?

Anbefalte innlegg

Hei,

driver å leter etter en fornuftig backupløsning da jeg har 2-3 datamaskiner som trenger daglig backup / oppdatering av backup.

Har lisens på Acronis TrueImage, og skal bruke dette til å sette opp backup.

De to løsningene jeg har er da en NAS-disk eller en egen dedikert maskin som kun skal være til lagring.

NAS:

Kunne trengt noen tips her, har hatt en MyBook WEd. tidligere, men denne var treg som juling - bare 5-6MB/s er ikke godt nok. Vil ha minst 5 ganger så raskt (30-40MB/s), helst 50-60MB/s.

Dedikert maskin:

Mer pes, mer støy, men mer fleksibelt. Lett å legge til flere disker selvsagt. OS her kunne jeg tenkt meg Linux - men er ikke noen racer på det. Det jeg egentlig trenger er bare å få en harddisk delt slik at windowsmaskinene kan koble til. Alle maskinene kjører Vista.

Noen forslag? Spesielt på NAS-disker om noen har prøvd noen raske og stabile disker. Støy er forsåvidt ikke noe stort issue for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

f.eks en RS-407 NAS er litt dyr om for privatbruk men har fine backup funksjoner for maskiner i nettverket, kjøpte selv en demoutgave med et par tusen i avslag for blant annet backup av maskiner.

alle specs på den her, er ganske allsidig sak :D

Backup Solutions

* Network Backup

* Local Backup

* Desktop Backup (using Synology Data Replicator 3)

* 3rd-Party Backup Support

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...