avtrekkeren Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Hei, driver å leter etter en fornuftig backupløsning da jeg har 2-3 datamaskiner som trenger daglig backup / oppdatering av backup. Har lisens på Acronis TrueImage, og skal bruke dette til å sette opp backup. De to løsningene jeg har er da en NAS-disk eller en egen dedikert maskin som kun skal være til lagring. NAS: Kunne trengt noen tips her, har hatt en MyBook WEd. tidligere, men denne var treg som juling - bare 5-6MB/s er ikke godt nok. Vil ha minst 5 ganger så raskt (30-40MB/s), helst 50-60MB/s. Dedikert maskin: Mer pes, mer støy, men mer fleksibelt. Lett å legge til flere disker selvsagt. OS her kunne jeg tenkt meg Linux - men er ikke noen racer på det. Det jeg egentlig trenger er bare å få en harddisk delt slik at windowsmaskinene kan koble til. Alle maskinene kjører Vista. Noen forslag? Spesielt på NAS-disker om noen har prøvd noen raske og stabile disker. Støy er forsåvidt ikke noe stort issue for meg. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 (endret) f.eks en RS-407 NAS er litt dyr om for privatbruk men har fine backup funksjoner for maskiner i nettverket, kjøpte selv en demoutgave med et par tusen i avslag for blant annet backup av maskiner. alle specs på den her, er ganske allsidig sak Backup Solutions* Network Backup * Local Backup * Desktop Backup (using Synology Data Replicator 3) * 3rd-Party Backup Support Endret 8. juni 2009 av cruzader Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 (endret) Følger det med disker på denne? Endret 9. juni 2009 av KriFos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå