-Tommy Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 (endret) Heihei. Da har det seg slik at jeg har fått emnet PLS i eksamen og kunne trengt litt hjelp om det. Har funnet litt info på wikipedia, men langt i fra nok. Det jeg egentlig hadde håpet på var litt egen erfaring om hva som sensorene ofte legger vekt på under eksamen, sammen med litt faktastoff. Takk på forhånd Endret 10. juni 2009 av 2mmy91 Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 Lurer ikke på noe spesielt. Trenger bare litt hjelp med å finne stoff, også gjerne høre fra noen som har hatt eksamen i PLS om hva sensor vektlegger? Lenke til kommentar
V_B Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 -Hvordan fungerer PLS. -Hva er fordelene med å bruke en. -Hva er de mest brukte programmeringstypene. -Forklar hva forskjellen på analog og digital er. Dette er grunnleggende spørsmål rundt pls som burde sitte godt. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 Yes, takk. Har fått med meg det meste av det der. Men føler fremdeles at jeg mangler litt iforhold til å klare å stå å snakke om PLS i 20min. Du vet vel ikke om noen sider som det gjerne står litt mer utfyllende om akkurat PLS? Har funnet en artikkel på wikipedia, men følte at den gjerne kun tok for seg det grunnleggende, hadde ønsket litt mer stoff å jobbe med. Lenke til kommentar
V_B Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Men om du hadde spesifisert litt mer så kunne jeg kanskje ha hjelpet deg. Spørsmålet ditt om pls generelt er så vidt at man kan skrive en roman om det. Du har heller ikke uttrykket deg om hva slags linje du går på eller hvor mye erfaring du har om pls, noe som gjør det enda vanskeligere å prøve å hjelpe. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 Forstår problemet ditt. Men jeg vet veldig lite om PLS'en så det er derfor vanskelig å spesifisere så veldig. Men hvis du kunne fortalt meg litt om inn og utgangene? Har hørt noe om at inngangene er fysisk adskilt fra selve CPU'en via et galvanisk skille, stemmer dette? Går forøvrig VG2 data og elektronikk så det eneste vi har snakket om PLS i år er hvordan vi programmerer den. Har fått tak i et kaptitel fra VG1 automasjonsboken om PLS så har fått litt mer å lese på. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 Takk for hjelpen. Er ferdig med Eksamen nå Lenke til kommentar
V_B Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Hei, rakk ikke å svare siden jeg selv hadde eksamen idag. Hvordan gikk det ? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 (endret) Det ble en femmer Hvordan gikk det med deg da og hva hadde du i? Endret 10. juni 2009 av 2mmy91 Lenke til kommentar
V_B Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 (endret) Jeg hadde nok matte & fysikk skriftlig, så får ikke vite det enda Endret 10. juni 2009 av Rosemount Lenke til kommentar
Timster Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Det ble en femmer Hvordan gikk det med deg da og hva hadde du i? Gratulerer, jeg fikk det samme da jeg hadde VG1 automatisjon i fjor. Hadde koblet en retningsvender med PLS på eksamen. Må si jeg savner automatisjonsfaget altså, hadde VG2 Data og elektronikk studieforberedende i år og vi har bare drevet med forsterker i hele år. Både i prosjekt til fordypning og data og el. Men som sagt, Grattis;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå