xinqzer Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Hei, jeg har kjøpt meg en laptop, og det er, som på de fleste laptopper i dag, en "Fn" knapp mellom l-ctrl og windowsknappen, det jeg lurer på, er om det går an å programere denne knappen til at jeg feks holder inne den mens jeg trykker på "a" og opner opp et program, eller en liten macro eller noe? er dette mulig? har søkt litt rundt, men har ikke funnet noe enda. :/ Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Vet ikke om dette er mulig i windows, men i GNU/Linux er det ivertfall fult mulig (beklager om det ikke var til hjelp) Lenke til kommentar
trash__ Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Mens de andre tastene har sin egen "kode" som gjør at operativsystemet registrerer hva du trykker på, gjør ikke Fn-knappen noe annet enn å endre koden til enkelte andre taster(På min laptop forandres F6 til å dempe lyden). FN-tasten har ikke sin egen kode, og kan derfor ikke registreres av operativsystemet, som i sin tur fører til at den ikke kan remapes. Enkelte laptoper har et alternativ i BIOS som heter "Swap Ctrl/FN-key", så jeg anbefaler deg at du sjekker det først. Etter det kan du ta en titt på denne siden, som løser det ved bruk av Autohotkey. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå