Gå til innhold

Touch-mobiler og upresishet

Anbefalte innlegg

Mitt inntrykk er at touch-mobiler er upresise og at touch funksjonen svekkes etterhvert. Derfor styrer jeg unna, er det for feigt? Har de begynt å bli mer stabile med god varighet mer enn noen måneder? Slipper man å måtte taste 2-3-4 ganger i blant for å få riktig tegn? Går det raskere enn før?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan være enig i at for en stund siden, var det en del snuskete touch-telefoner ute på markedet. Jeg har både hatt HTC Pro, og nå Diamond2, og har aldri hatt noen problemer med skjermen. Da tenker jeg på å skrive, navigere seg rundt i menyene og det at touch-funksjonen blir svekket over tid. Ingen av delene har vært noe problem i mitt tilfelle, men kan som sagt bare svare for de to touch-telefonene jeg har hatt.

Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg har merka noe til at registrering av innput har blitt svekket på min 7mnd gamle HTC Touch HD. Når det kommer til nøyaktighet er resistive skjermer bedre enn kapasitive, men sistnevnte oppleves ofte bedre i bruk. De resistive skjermene registrer trykket bare på det området skjermet blir trykket ned, ikke på hele det området du har fingerer som hos de kapasitive. Det muliggjør også bruk av (vanlig) penn på de resistive skjermene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...