Gå til innhold

Infamous eller Prototype? eller rett og slett begge?

Anbefalte innlegg

Det var vel ingen som trodde at IGN skulle gi mer enn 7.5 av 10 til et såpass "rotete" spill som Prototype. Det betyr ikke at spillet er dårlig av den grunn. Men at inFamous er bedre designet og føles mer elegant er jeg sikker på. Prototype er som en reskinned Hulk.

Dessuten er infamous ekslusivt. mens Prototype må tilpasse seg den svakeste konsollen. eg tipper det er porta eine eller andre vegen og ikkje utvikla parallellt til begge konsollane.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Faen for et vanselig valg :S

Prototype ser jo bare helt rått ut. Men er redd for at det blir for likt hulken. Altså med tusen folk som dauer bare du tar på de pga at du er så sterk. Og at utviklerne bare har lagd 1000 slike folk for at det skal bli litt utfordring.

Men så er jeg redd for at inFamous blir kjedelig etter en stund siden man ikke får så mange nye krefter :S

Kanskje jeg bare skal vente med å velge et. Vet at noen eg kjenner skal kjøpe prototype uansett. Så då prøver eg det der og finner ut om det blir for rotete.

Noen som vet om det er online på prototype btw? Har hørt snakk om det.

Lenke til kommentar

Det billigste jeg har funnet er 399 kr på lefdal.

On topic: Utifra anmeldelser og slikt er vel begge så bra at hvis man har penger til det så bør begge kjøpes.

Ellers er det ganske forskjellige spill der prototype har fokus på sinnsyke krefter der det utifra filmene jeg har sett ser ut som at de kjører samme stil som med hulken. At man er overlegen, men utfordringen kommer i at det er mange fiender. (og selvfølgelig bosser og slikt)

Mens på inFamous er det ikke så mange som angriper samtidig, men man tåler ikke så mye og har ikke så utrolige krefter som i prototype.

Kan godt hende jeg tar veldig feil. Men er det inntrykket jeg har fått.

Lenke til kommentar

Etter å ha lest forskjellige anmeldelser, høres inFamous ut som et langt bedre spill. Jeg er nå 70% ferdig, og har ikke gått lei ett sekund.

Dette er såpass bra at jeg anbefaler alle PS3 eiere å kjøpe det. Ikke bare om du vil ha det ene eller det andre. Kvaliteten er så høy at det er en milepæl i Playstation 3-historien.

Det som er spennende med inFamous, er et skjeldent tilfelle. Nemlig at til tross for enkelte negative sider i spillet. Som en latterlig lite overbevisende befolkning, feil i grafikken og lyden som inntreffer når du minst venter det, en ganske billig gjennomført historie med hovedpersoner du så å si aldri ser. - Til tross for alt dette, så er det ekstremt gøy å spille. Nettopp fordi kampsystemet er så godt gjennomført, og oppdragene er godt varierte og engasjerende.

Det er disse to tingene som gjør at du lever deg inn i spillet, og ignorerer de andre svakhetene. Det er ikke en åpen verden du lever deg inn i. Det er et såpass åpenbart "spill", at du heller bruker byggninger som en lekeplass. Akkurat som en trestamme i veien. Du setter deg ned med inFamous fordi du elsker å gjøre faenskap med kreftene dine.

Lenke til kommentar
Til tross for alt dette, så er det ekstremt gøy å spille. Nettopp fordi kampsystemet er så godt gjennomført, og oppdragene er godt varierte og engasjerende.

Kan ikke si jeg ser hvorfor du sier det er så godt gjennomført. Man har nærkamp, men som oftest er du død hvis du prøver å springe fram å drepe et par folk fordi det finnes alltid snipere og folk på avstand som dreper deg rimelig raskt. Dette gjør at du blir nødt til å bruke det ene angrepet du har til å drepe de langt unna, så har du et par varianter av krefter som gjør aoe, desverre gjør det så lite skade og det sprer bare folk rundt så du blir tvunget til å bruke det ene effektive angrepet du har.

Sideoppgradene i Infamous er også repeterende og kjedelig etter du har gjort dem et par ganger, hvis du har som plan om å få 100% på hver øy så kommer du til å kjede deg ihjel, ikke noe nytt, bare små variasjoner. Jeg likte hovedoppdragene senere i spillet, desverre må man slite seg gjennom alle de andre kjedelige oppdragene for å komme dit.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Til tross for alt dette, så er det ekstremt gøy å spille. Nettopp fordi kampsystemet er så godt gjennomført, og oppdragene er godt varierte og engasjerende.

Kan ikke si jeg ser hvorfor du sier det er så godt gjennomført. Man har nærkamp, men som oftest er du død hvis du prøver å springe fram å drepe et par folk fordi det finnes alltid snipere og folk på avstand som dreper deg rimelig raskt. Dette gjør at du blir nødt til å bruke det ene angrepet du har til å drepe de langt unna, så har du et par varianter av krefter som gjør aoe, desverre gjør det så lite skade og det sprer bare folk rundt så du blir tvunget til å bruke det ene effektive angrepet du har.

Sideoppgradene i Infamous er også repeterende og kjedelig etter du har gjort dem et par ganger, hvis du har som plan om å få 100% på hver øy så kommer du til å kjede deg ihjel, ikke noe nytt, bare små variasjoner. Jeg likte hovedoppdragene senere i spillet, desverre må man slite seg gjennom alle de andre kjedelige oppdragene for å komme dit.

Nærkamp er kanskje det aller minst kule med hele kampsystemet. Ja, du må tenke taktisk i kampene, og ofte begynner du på avstand for å ta snipere på forhånd. Deretter må du holde deg fokusert og gå inn i kampens hete, for å grille så mange som mulig, samtidig som du plasserer deg i nærheten av strømkilder. Her er det gøy å få fiendene bak biler osv, som du kan blåse over dem, og kaste bomber oppi eksplosjonen, tilkalle tordenstormer, eller binde flere fiender sammen med strøm for å se dem eksplodere. Alle angrepene er effektive, det er derfor Cole er så farlig. Og det er opp til deg hvordan du bruker dem. Det som er hele prinsippet er jo å få gjort mest mulig skade på kortest mulig tid.

Og jeg er totalt uenig i at det er små forskjeller på oppdragene.

Lenke til kommentar

- Fjerne X sendere fra et hus

- Drepe X folk som står ved et hus

- Drepe X folk som ikke står ved et hus

- Hente X som noen stjal

- Følge X til et sted og sloss mot Y folk

- Få hint om å finne en shard

- Tømme X uplinks

Senere så kommer nye oppdrag, som at man skal ødelegge busser, problemet er derimot at det finnes 5-6 identiske oppdrag og da blir man utrolig lei de nye oppdragene.

Lenke til kommentar

- Fjerne X sendere fra et hus

- Drepe X folk som står ved et hus

- Drepe X folk som ikke står ved et hus

- Hente X som noen stjal

- Følge X til et sted og sloss mot Y folk

- Få hint om å finne en shard

- Tømme X uplinks

Senere så kommer nye oppdrag, som at man skal ødelegge busser, problemet er derimot at det finnes 5-6 identiske oppdrag og da blir man utrolig lei de nye oppdragene.

Det er jeg ikke enig i. Jeg har ikke blitt lei av dem.

Du nevner ca. en tredjedel av oppdragene bare, Og når vi er oppe i en 25-30 forskjellige type oppdrag, så gjør det ikke noe at det er 4-5 av hver.

Lenke til kommentar

Er ikke helt enig i det du sier om at historien er veldig billig gjennomført og at du aldri får se hovedpersonene. Jeg har ikke noe budsjett, men historien i inFamous har kapret meg mer enn i de fleste andre spill. Fantastisk voice-acting og nyyyydelige cut-scenes(imo). Det er helt naturlig at du ikke får se (hoved)oppdragsgiver ettersom hun er utenfor byen. Og de andre mystiske personene hadde jo spoila historien om du fikk sett.. Resten får du jo se...

Lenke til kommentar

Da runna jeg inFamous gitt. Vært helt slave av spillet hver kveld nå den siste uka. Lurer nesten på om jeg ikke skal starte på nytt å prøve å bli helt isteden. Mange oppdrag man ikke får tatt dersom man vil være ond.

Jeg ble maksimalt ond. Gjorde bare de onde oppdragene,

lot trish dø, aktiverte Ray Sphere

, drepte halve lokalbefolkningen og alt mulig :p

Det jeg synes er litt sånn typisk, er at når du da velger å være ond, så blir alt så jævlig dystert.

Kjæresten dumper deg, byen blir stygg og ødelagt, alle hater deg, og du mister alt som virkelige mennesker forbinder med glede.

Det synes jeg er et veldig barnevennlig kontrastbilde, mens i virkeligheten er det jo slik at ofte onde mennesker får en del gleder i livet. Og de velstående rike (mektige) bor kjempeflott i gode omgivelser og luksus. Mens det eneste Cole sitter igjen med som Infamous, er superkrefter, og at folk frykter han.

Jeg skulle ønske det ikke straffet seg å være ond. Heller at de kunne skape et mer voksent bilde av det å være ond. Ikke sånn "hvis du er snill, så elsker alle deg og alt går deg bra i livet, men hvis du er ond så hater alle deg og du mister alt".

Lenke til kommentar
Det er jo ingen "cutscenes".

Jeg synes heller bruken av stillbilder er ekstremt fattig gjort, og lite engasjerende. De demonstrerer bare at de ikke gadd å lage en ordentlig filmsekvens.

A cut scene is a sequence in a video game over which the player has little or no control, often breaking up the gameplay and used to advance the plot, present character development, and provide background information, atmosphere, dialogue and clues. Cut scenes can either be animated or use live action footage.

Quoter wikipedia her, ser ikke at det strider noe i mot det som utviklerne av infamous bruker.

Det er nok forresten IKKE snakk om at de ikke gidder. Å ha tegnere som skal tegne de cut scenes-ene er nok like krevende som å bare bruke spillmotoren(som ikke krever noe mer deignmessig) til å lage en filmsekvens.

Skal ikke si noe sikkert da, for jeg vet ikke.

Lenke til kommentar
Jeg ble maksimalt ond. Gjorde bare de onde oppdragene,

lot trish dø, aktiverte Ray Sphere

, drepte halve lokalbefolkningen og alt mulig :p

Å redde Trish er den onde og egoistiske veien, den gode veien er å ofre Trish slik at mange leger får leve.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...