oslo121 Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Hvilke spill skal jeg velge av INfamous og PRototype? Eller må man rett og slett ha begge. si deres meninger og positive og negative sider ved spillene her. vet at prototype ikke kommer før fredag, men noen har sikkert sett vidoer, bilder, artikler osv er spillene like? mye likt i spillene? eller to helt forskjellige spill? håper på fine svar sikkert mange som lurer på det samme også Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 etter det jeg kan se vil jeg si det er 2 vidt forskjellige spill. prptotype virker en del mer voldelig, og blodig! gameplayet ser også helt forskjellig ut. plottet kan man vel ikke si stort om da kun det ene av de to er ute. men jeg har infamous og må si at det er et spill man ikke blir misfornøyd med, sterkt anbefales. Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Vanskelig å si når vi kun har testet InFamous. jeg skal ha begge hvertfall. Lenke til kommentar
oslo121 Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 testa demoen til infamous. Surt at det ikke er no demo ute til prototype. hadde vell egentlig tenkt på bare prototype, men nå som jeg har testen infamous demoen går jeg for begge Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 er spillene like? mye likt i spillene? eller to helt forskjellige spill? Se på gameplay videoer på youtube og døm selv, du må jo selv vite hva slags spill det er hvis du skal kjøpe det, bare du vet om du vil ha et eller begge. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Og vent til de store spillsidene anmelder Prototype. Er egentlig ikke noen tilhenger av Metacritic, men det er grei indikator på hvor godt et spill faktisk er. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 (endret) Jeg føler at inFamous drepte en del av interessen min for Prototype. Det er et vanvittig bra spills om gir deg alt det du ønsker i Prototype, bare med litt andre krefter. Tror det nesten blir hipp som happ. I prototype kan du kaste biler på andre med hendene, mens i inFamous kan du blåse en sjokkbølge på bilene slik at de havner i trynet på fiendene, og eksploderer. I Prototype kan du absorbere kunnskapen til andre mennesker, og endre utseendet ditt. I inFamous absorberer du elektrisitet fra andre mennesker for å holde deg selv i live. Noe som igjen, endrer utseendet ditt der også. Hvis du vil ha et gøyalt og variert actionspill som gir deg mye spill for pengene, i en åpen verden, så kjøp inFamous nå. Jeg var veldig interessert i Prototype før, men det var bare for et par dager siden jeg satt meg inn i hva inFamous dreide seg om, og kjøpte spillet med en gang. Nå føler jeg at jeg ikke gidder å kjøpe Prototype. Trenger ikke enda et sandkassespill som foregår i New York. Holder med GTA4 og inFamous (som ligner masse på Bronx i New York) Hvis du ser på spillbarheten virker Prototype som et sted mellom GTA og Infamous. Mer vekt på fysisk slossing, og bruk av våpen, blandet med litt overnaturlige krefter. Grafikken ser noenlunde bedre ut, men det er basert på en video filmet fra en TV. Endret 8. juni 2009 av Ramius Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Prototype kommer jo 12 juni så kjøøøp da ^_^ Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Jeg føler at inFamous drepte en del av interessen min for Prototype. Det er et vanvittig bra spills om gir deg alt det du ønsker i Prototype, bare med litt andre krefter. Skjønner virkelig ikke hvordan du kan mene det, Infamous og Prototype er helt forskjellige spill. Tror det nesten blir hipp som happ. I prototype kan du kaste biler på andre med hendene, mens i inFamous kan du blåse en sjokkbølge på bilene slik at de havner i trynet på fiendene, og eksploderer. I Prototype kan du løfte biler og springe rundt med dem, meie ned mennesker som en plog, du kan også kaste de hvor enn du vil. I Infamous kan du bruke en sjokkbølge til å dytte biler, med mye styr og hvis du er heldig så kan du få den over en fiende, ikke verdt slitet. I Prototype kan du absorbere kunnskapen til andre mennesker, og endre utseendet ditt. I inFamous absorberer du elektrisitet fra andre mennesker for å holde deg selv i live. Noe som igjen, endrer utseendet ditt der også. I prototype kan du ta over utseendet til hvem som helst i spillet, har du lyst til å se ut som en gammel dame eller en elite soldat mens du spiller? Ikke noe problem, bare finn dem på gata og absorber dem. Parkour: I Prototype kan du sprinte i 100 km/t og springe opp bygninger. Infamous er som virkeligheten, du springer normalt og hvis du skal komme deg opp en bygning må du klatre akkurat som i virkeligheten, det tar tid og det er rolig. Krefter: Hovedfokuset i Prototype er mutasjonene dine, du har 5 helt forskjellige offensive egenskaper som hver har sin bruk, du har også 2 defensive krefter. Du kan også ta våpenet til soldater, men det er begrenset ammo så du kan ikke bare holde deg til et våpen. Du kan også ta over stridsvogner og helikopter hvis de skulle dukke opp og hvis du oppdager en høyere rang soldat kan du absorbere egenskapene hans og arrangere et bombemål. I Infamous kan du bare bruke lyn, greit nok du har mange forskjellige egenskaper innen lyn, men det er fremdeles alt for lite variert. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Fatter ikke hvordan dere kan sammenligne spillene på så spinkelt grunnlag, særlig når Prototype enda ikke har fått en eneste anmeldelse. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Prototype har fått en anmeldelse, men ser ikke hva det har med saken å gjøre, man kan fremdeles sammenligne spillene, mange har spillet og det finnes utrolig mange gameplay videoer. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Parkour: I Prototype kan du sprinte i 100 km/t og springe opp bygninger. Infamous er som virkeligheten, du springer normalt og hvis du skal komme deg opp en bygning må du klatre akkurat som i virkeligheten, det tar tid og det er rolig. Når du sier sånt så tror jeg nesten ikke du har spilt inFamous i det hele tatt. Stemmer det? Du løper raskere enn noen bil, og nesten like raskt som toget i inFamous. Og du kan klatre opp skyskrapere på sekunder. Og det er ikke mulig i virkeligheten nei. Så det er neppe noe mer realistisk med inFamous. Hvordan kan jeg sammenligne begge? Vel, begge er i sandkasse sjangeren. Begge er action-orienterte. Begge handler om en hovedperson med overnaturlige krefter. Begge er satt i en moderne industriell by. Begge lar deg løpe opp og ned byggninger som det skulle være trappetrinn. Jeg vet ikke hvordan det er med Prototype, men jeg har ikke sett noen innendørs områder der. Etter videoene å dømme så foregår alt utendørs. Akkurat som inFamous. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 (endret) Du løper raskere enn noen bil, og nesten like raskt som toget i inFamous. Og du kan klatre opp skyskrapere på sekunder. Og det er ikke mulig i virkeligheten nei. Så det er neppe noe mer realistisk med inFamous. Nå kjører ikke bilene raskt i Infamous byen, selv jeg kan løpe rundt i byen og ta igjen bilene i Tromsø. Ja du kan komme i hastigheter som nærmer seg toget, men du behøver togskinner slik at du "glir" på dem. Når det gjelder klatrningen så stemmer det ikke at du kan klatre opp skyskrapere på sekunder, vis meg gjerne en gameplay video der han gjør det. Når jeg snakker om realistisk parkour så betyr det at han beveger/klatrer på den måten man gjør i virkeligheten, altså han trenger å gripe tak i noe og klatrer opp slik. Jeg vet ikke hvordan det er med Prototype, men jeg har ikke sett noen innendørs områder der. Etter videoene å dømme så foregår alt utendørs. Akkurat som inFamous. De har sagt at det er innendørs områder, men ingen trange ganger/rom og slikt fordi det følger ikke resten av stilen i spillet. Så akkurat på en gameplay video som viser dette, hopp til 1:45 Spillet roses i skyene av vår anmelder, og får hele 9 av 10 i anmeldelsen som publiseres på fredag. Daniel Guanio skriver blant annet at «spinnvill action gjør Prototype til en perle i min spillhylle». Endret 9. juni 2009 av Bruktbilen Lenke til kommentar
Naiits Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 (endret) Jeg har selv lurt en stund på hvilke av de jeg skal kjøpe. Selv om det er ganske forskjellige spill er det også en del likhetstrekk ved de. Og no har ikke jeg så alt for tjukt i penger, så det blir bare en av de. Har spilt demoen til inFamous, og det var sinnsykt gøy, men gameplay-videoene av prototype ser bare alt for bra ut til ikke å kjøpe det. Edit: Men hadde eg hatt råd til det så kunne det lett blitt begge Endret 9. juni 2009 av Naiits Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Jeg kan hvertfall si at inFamous er utrolig avhengighetsdannende. Jeg får liksom lyst til å spille det hele tiden, i motsetning til GTA4. Det er et veldig motiverende spill, som er vanskelig å legge fra seg. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 ... mange har spillet... Jada. Blir som med han fyren som fikk Conan(action) tidlig og påstå det var bedre enn God of War. Conan har forøvrig 69 av 100 på Metacritic. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 ... mange har spillet... Jada. Blir som med han fyren som fikk Conan(action) tidlig og påstå det var bedre enn God of War. Conan har forøvrig 69 av 100 på Metacritic. Hæ? Mange har allerede Prototype og derfor kommer det også gameplay videoer, finnes jo allerede en walkthrough på youtube. Jeg snakker uansett om likheter/forskjeller med Prototype og Infamous, du er tydeligvis litt forvirret siden du snakker om at man ikke kan sammenligne spillene siden det ikke er kommet anmeldelser, noe som ikke gir mening. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Forøvrig kommer anmeldelsene idag, mest 8 og 9 av 10 ifølge utviklerne. Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Forøvrig kommer anmeldelsene idag, mest 8 og 9 av 10 ifølge utviklerne. Eg vart veldig usikkert etter at eg las IGN sin anmeldelse i hvert fall. IGN Review Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Det var vel ingen som trodde at IGN skulle gi mer enn 7.5 av 10 til et såpass "rotete" spill som Prototype. Det betyr ikke at spillet er dårlig av den grunn. Men at inFamous er bedre designet og føles mer elegant er jeg sikker på. Prototype er som en reskinned Hulk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå